Veren in de haren en een kanten wedstrijdjasje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:18

Paard lijkt mond daar nogal open te doen.
Dus dan zit die sperriem inderdaad strak, want da's de functie van dat ding.
Ik denk dat hij ruim zat is, als de mond dicht is.

Mond open vind ik bij dit type ophaaltrens dan weer niet gek...

Maar goed daar ging dit topic niet over natuurlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:21

Mijn ding is het niet, zo een plumeau in je nek.

Op de eerste foto lijkt ze eerder een Pokémon figuur. Maar als zij er blij van wordt...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:25

Cavaletto schreef:
vosje2010 schreef:
Moet ze helemaal zelf weten, valt wel op.
Maar als je de foto van haar paard bekijkt in de link erger ik mij eraan dat de sperriem véél te strak zit!

Ik vind de uitdossing geen gezicht, maar dat moet ze inderdaad zelf weten. Maar die sperriem...die zit echt veel te strak. Is dat verder niemand opgevallen?

Ik ben haar gisteravond verder gaan googelen en het viel mij ook op dat de neusriem vaak erg strak zit, voornamelijk bij de vos maar die lijkt sowieso met dubbele neusriem gereden te worden? (hoge en Mexicaanse)

MarjanB

Re: Veren in de haren en een kanten wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:36

Ach zolang niemand hier zo’n mooi complex thuis heeft :') gaan we lekker zeuren over iemand die lekker zichzelf is.

Als nou iemand als halve pauw op concours wil.. dan moet ie dat toch zelf weten? Altijd maar dat gedoe over dat iedereen maar hetzelfde moet zijn en mee moet in de kudde..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:18

Kaitlyn schreef:
Kaitlyn schreef:
Wil je er nog een fles azijn bij? :+
Het is niet dat ze in de B rondjes rijdt ofzo. Dani is echt een voorbeeld voor mij. :))

Ik viel vooral over de volgende zin van jou: "Vraag me bij zulke mensen altijd af of je zo slecht ben dat je op een andere manier moet opvallen."
Ze is 1 van de beste vrouwelijke springruiters ter wereld, en rijdt überhaupt al mee in de wereldtop en jij denkt dat ze zo slecht rijdt dat ze op een andere manier moet opvallen.
Ik vind dat een vreselijk azijnzeikerige opmerking, dus nee een gezellig flesje wijn gaat het niet worden. ;)

De enige die een azijn zeikerige opmerking maakt ben jij.Zielig haast hoe jij je aangesproken voelt over iets wat ik vind van jou idool.Denk dat je even over je Penny nivo heen moet.
Dat zij toevallig bij de top hoort is mooi.Maar ik als hobby rijder word wel vaker niet blij van de manier waarop mensen rijden op hoog nivo.
Ik zie zelf liever iemand die fijn met zijn paard omgaat ,die plaatjes heb ik van haar nog niet gezien.
Dus tot dat ik die zie ,heb ik nog het idee dat de verkleedpartij een camouflage vd rijkunst is ,in ieder geval komt het op mij zo over.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:24

ik ben fan... zeker na haar optreden op de laatste jumping Amsterdam... daar had ze die rood met gele veren waardoor het leek of er vuur van de combi af kwam.
gecombineerd met aardig wat talent en een vliegensvlug paard was het fantastisch om naar te kijken :D

Is het nodig? Nee zeker niet, zou ik het zelf dragen? Nee ook zeker niet :+
Maar het geeft wel wat afwisseling in de ring.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:59

Palmera schreef:
Dan hoop ik maar dat deze dame zich bewust is van dierenwelzijn achter het gebruik van echte veren.
Hopelijk is het nep.

Vind ik ook. Pronken met andermans veren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:06

Over smaak kan je lang twisten. Maar ik vind het wel leuk, wat verfrissing in de conservatieve paardenwereld met zn oubollige wedstrijdoutfits.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:11

Ze loopt in het normale leven ook in aparte kleding en die veren zal wel over nagedacht worden want op haar huwelijk heeft ze ook een vegan maaltijd aan de gasten voorgeschoteld. En het is geen 16 jarige maar een 34 jarige die volgens mij heel goed weet waar ze mee bezig is en zich geen reet aantrekt wat anderen van haar vinden. En al die verenpracht weet ze nog goed te verkopen ook, ze heeft een grote schare fans.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:25

Dani is een excentriek en geweldig leuk en aardig mens. Alles wat ze draagt past ook echt bij haar.

Ik ben zelf meer van het klassieke, maar vind het wel leuk dat er wat variatie in de ring ontstaat. Ik denk dat dat voor het (niet paarden-) publiek ook erg goed is, om op deze manier wat verrassende dingen te zien in plaats van 50 precies hetzelfde uitziende combinaties.

Ik zie liever haar goed passende excentrieke rijkleding dan de 'te strakke, elk rolletje en bh-bandje lezende' rijjasjes waar het gros van de amazones mee rijdt.

En over het afvragen of ze slecht rijdt omdat ze zo wil opvallen, dat zegt meer over de 'afvrager' zijn interesse in en verstand van de springsport, dan over Dani's rijkunst.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 23-10-19 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:37

Dani reed op haar 16 e al op GP niveau en heeft daarna de studie voorrang gegeven. Natuurlijk waren alle omstandigheden voor haar ook fijn om zoveel en goed te rijden toen ze jong was maar het terugkomen op dit niveau was ook voor haar lastig en heeft wel even geduurd , ik hoop dat ze met het team naar de OS mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:56

Mijn ding is het niet maar dat maakt niets uit want ik hoef het niet te dragen. Ik vind het wel mooi en stoer dat ze zo'n eigen stijl heeft dus ik zou zeggen lekker blijven doen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:44

Waarom moet Iemand hier iets van vinden? als dat haar stijl is, prima toch? Ze doet er toch geen kwaad mee.
Mooi vestje, trouwens.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:35

Toen mijn vriendinnen en ik op Outdoor Gelderland in de verte een dame met een hoofd vol veren zagen lopen wisten we niet wat we zagen. Een "die is gek.. wie heeft die zwerver binnen gelaten?" komt er dan al snel uit, niet alleen bij ons. Er leven op de Veluwe best wat excentriekelingen, maar van waar ik woon spannen ze wel de kroon in norse nuchterheid en "doe maar gewoon.." zoals ook daar toen. Toen ze later voorbij vloog over de hindernissen heb ik echt onder de indruk gekeken naar een vrouw vol vuur die lekker haar eigen ding doet. Toen vielen plotseling de puzzelstukjes op zijn plaats. En ik vond het prachtig!

Zo ver als zij gaat, zal ik nooit gaan, maar ik vind het mooi hoe ze statements maakt door zichzelf zo aan te kleden. Het hoeft natuurlijk geen carnaval te worden, maar ik vind wel dat die nette pakjes op wedstrijden wel eens wat meer pit mogen hebben.. :D Zij straalt tenminste echt zichzelf uit. En zeker zo op haar paarden. Mijn respect heeft ze.

Met alles wat ze doet geeft ze een mooie les af: Gewoon allemaal lekker jezelf zijn, toch? *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:42

Kendra schreef:
Diep respect voor Dani Waldman.
Omdat ze dit soort uitspattingen combineert met een heleboel talent(en).
Ik bedoel maar: ze hoeft dit niet te doen omdat ze verder niks kan :+ ...
https://www.danigequestrian.com/about

En niemand die haar ondanks al die kunde uitgelegd gekregen heeft hoe je een hoofdstel om doet?

Ik vind het niks. Mode statements doe je op de catwalk, niet in de paardensport. Doe maar een welzijnsstatement en maak die sperriem vier gaten losser. Dan kan de tape er misschien zelfs af.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:06

Canon schreef:
Toen mijn vriendinnen en ik op Outdoor Gelderland in de verte een dame met een hoofd vol veren zagen lopen wisten we niet wat we zagen. Een "die is gek.. wie heeft die zwerver binnen gelaten?" komt er dan al snel uit, niet alleen bij ons. Er leven op de Veluwe best wat excentriekelingen, maar van waar ik woon spannen ze wel de kroon in norse nuchterheid en "doe maar gewoon.." zoals ook daar toen. Toen ze later voorbij vloog over de hindernissen heb ik echt onder de indruk gekeken naar een vrouw vol vuur die lekker haar eigen ding doet. Toen vielen plotseling de puzzelstukjes op zijn plaats. En ik vond het prachtig!

Zo ver als zij gaat, zal ik nooit gaan, maar ik vind het mooi hoe ze statements maakt door zichzelf zo aan te kleden. Het hoeft natuurlijk geen carnaval te worden, maar ik vind wel dat die nette pakjes op wedstrijden wel eens wat meer pit mogen hebben.. :D Zij straalt tenminste echt zichzelf uit. En zeker zo op haar paarden. Mijn respect heeft ze.

Met alles wat ze doet geeft ze een mooie les af: Gewoon allemaal lekker jezelf zijn, toch? *D

Ik dacht dat op wedstrijden een bepaald tenue verplicht is?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:14

anjali schreef:
Canon schreef:

Nee de regels zijn versoepeld.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:20

Mondy schreef:
Ik krijg al hoofdpijn als ik naar al die veren in de haren kijk... dat lijkt me behoorlijk zwaar.
Ieder zn smaak. Al had ik t netter gevonden als het jasje wat minder doorschijnend zou zijn. Nu is t met een blouse ipv jasje.

Het zijn veren....weegt amper wat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:56

anjali schreef:

sinds 2016 is dat een heel stuk versoepeld

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:00

Wat een variatie in de reacties zeg...

Ik vind het jasje geweldig, echt helemaal mijn ding. De veren zijn leuk, maar dan weer absoluut niet mijn ding..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:18

Heerlijk deze!

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:27

Ok.... over smaak valt te twisten,persoonlijk vind ik het niet mooi maar als zei zich daar prettig in voelt boeit t niks wat een ander er van vind.
Wat mij wel enorm stoort is het commentaar van een aantal personen hier.
Blijkbaar is het gebruikelijk hier op bokt dat er meteen weer negatief gezeur moet zijn over een sperriem die mogelijk te strak zit.
Het valt ook op dat de mensen met dit soort negatief gezeur vaak zelf nog niet over een milimeter van het talent van de betreffende ruiter beschikken.
Dus investeer lekker je tijd in het verbeteren van je eigen rijvaardigheid ipv het zoeken van plaatjes op internet en daar lekker zeuren over wat fout is.

Zo dat moest ik ff kwijt.......

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:37

Springpaarden zijn heel wat gewoon, maar ik zou graag de reactie zien van het paard dat net na haar in de ring moet komen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:56

De losrijpiste lijkt me interessanter. _O-