Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hns schreef:Bij Anja Beran lopen ze nog topfit met 20+. Er zijn juist extreem veel sportpaarden die veels te vroeg op zijn en dan mag ik toch vragen; is het juist om onvolgroeide paarden in de sport (en vooral al zo hoog) uit te brengen?
hns schreef:Bij Anja Beran lopen ze nog topfit met 20+. Er zijn juist extreem veel sportpaarden die veels te vroeg op zijn en dan mag ik toch vragen; is het juist om onvolgroeide paarden in de sport (en vooral al zo hoog) uit te brengen?
janderegelaa schreef:Boras schreef:Statistiek van de koude grond dit.
Laat jij dan maar een onderzoek zien.
janderegelaa schreef:Boras schreef:Statistiek van de koude grond dit.
Laat jij dan maar een onderzoek zien.
Boras schreef:Nou kijk, middelen en mogelijkheden zijn 2 van de vele factoren die een rol spelen bij de totstandkoming van een genuanceerd uitkomst in deze.
Ik heb er een hekel aan als mensen roepen zonder enige nuance en verdieping. Dat gebeurt veel te veel tegenwoordig.
Boras schreef:Nou kijk, middelen en mogelijkheden zijn 2 van de vele factoren die een rol spelen bij de totstandkoming van een genuanceerd uitkomst in deze.
Ik heb er een hekel aan als mensen roepen zonder enige nuance en verdieping. Dat gebeurt veel te veel tegenwoordig.
Rex_Rolfo schreef:Ik moet toch even een lans breken voor Boras. Het lijkt erop dat reacties tegen haar gericht zijn terwijl de aversie van jonge paarden in de hogere sport niet van haar kwam.
Daarnaast is het mooi dat de genoemde voorbeelden een respectabele leeftijd hebben gehaald, maar in deze discussie zegt dat niets als er niet bij staat op welke leeftijd die paarden PSG werden uitgebracht.

Elisa2 schreef:hns schreef:Bij Anja Beran lopen ze nog topfit met 20+. Er zijn juist extreem veel sportpaarden die veels te vroeg op zijn en dan mag ik toch vragen; is het juist om onvolgroeide paarden in de sport (en vooral al zo hoog) uit te brengen?
Ja en nee, alles valt of staat met management. Met een goede ruiter die goed kan rijden/ trainen heeft een paard veel minder trainingsuren nodig om op niveau te komen dan met een slechtere ruiter. Dus in die zin slijten ze minder hard.
Is het wenselijk dat ze met 7 al GP lopen, nee dat vind ik niet omdat ik het persoonlijk te jong vindt.
Riel schreef:Elisa2 schreef:Zo erg zal het toch niet zijn als zo'n dier gezond 30 kan worden. (Gevoelsmatig ben ik ook geen voorstander overigens.)Is het wenselijk dat ze met 7 al GP lopen, nee dat vind ik niet omdat ik het persoonlijk te jong vindt.