Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:23

Niqui schreef:
Kijk die doodsbedreigingen gaan natuurlijk veel te ver. Dat meisje heeft in feite helemaal gelijk dat ze dat vlees gebruikt, want het is prima vlees en zonde om niet te gebruiken. Maar er is ook nog zoiets als een gevoel dat je ergens bij kunt hebben. In het Westen eten we ook geen honden, wat in Indonesië bijvoorbeeld wel wordt gedaan. Hier moeten we er niet aan denken. In Nederland proberen ze insecten aan de man te brengen als voeding. Het zal echt prima voeding zijn, maar veel mensen zijn er in eerste instantie toch niet zo happig op om het te proberen. Ik zit eerlijk gezegd zelf ook niet op te wachten op een bordje wormen. Datzelfde geldt voor paardenvlees. Er zijn mensen die daar moeite mee hebben om het zelf te eten. Dat mag er toch ook zijn?

Tuurlijk. Maar dan ga je iemand die dat wel doet niet veroordelen of lopen bedreigen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:24

Precies pol 013. Je wilt het zelf niet, maar veroordeelt niemand die het wel wil.
Prima toch?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:27

belle_boef schreef:
Isabel schreef:
Je weet hoe lang het vlees dat je in de supermarkt koopt in de vriezer heeft gelegen voordat je het kocht?

Edit: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/

En dat wordt dan ontdooid en in porties gemaakt om vervolgens bij mensen thuis nogmaals de vriezer in te gaan.

Ik ben echt heel naïef merk ik...weer wat geleerd en weer een reden om vegetarisch te leven

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:31

Ben benieuwd welke nationaliteit de meeste mensen hadden die op haar post reageerde.
Amerika en Engeland zijn ook al van die rare landen waar een paard slachten, laat staan eten, echt not done is.

In Nederland zijn we er al een stuk relaxter mee. In Frankrijk is het al weer veel normaler om paardenvlees te eten.
Blijkbaar is het in Noorwegen dus ook niet 'normaal'.

Mn eigen paard eten zou ik nooit doen, maar ik heb er totaal geen moeite mee als iemand anders dat wel zou doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:33

Relaxed schreef:
belle_boef schreef:
En dat wordt dan ontdooid en in porties gemaakt om vervolgens bij mensen thuis nogmaals de vriezer in te gaan.

Hoe kom je daarbij? Dat gebeurt echt niet :n Ik heb in een slagerij gewerkt en hier stond zo'n beetje de doodstraf op..

Zowel bij de slager als bij de supermarkt al wel vlees meegenomen wat nog wat bevroren was.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:38

Ik heb er totaal geen moeite mee dat anderen paardenvlees eten. Maar persoonlijk zou ik geen berichtje op FB plaatsen dat mijn paard met de naam XX vanavond op het menu staat. Ik denk dat dat met name ook iets getriggerd heeft bij mensen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:46

De wereld zou toch eens mooier worden als iedereen gewoon elkaar hun eigen ding liet doen. Wat een onzin om voor dit soort dingen doodsbedreigingen te krijgen. Dat je het er niet eens mee bent mag natuurlijk, maar dat geeft je niet het recht om iemand met de dood te bedreigen. Zou wat wezen als ik iedereen met de dood ging bedreigen die wat deed waar ik het niet mee eens is. Helaas is dat wel de wereld waar we heen gaan ben ik bang van. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:49

Relaxed schreef:
belle_boef schreef:

Hoe kom je daarbij? Dat gebeurt echt niet :n Ik heb in een slagerij gewerkt en hier stond zo'n beetje de doodstraf op..

Klopt vlees wat 1 maal bevroren is geweest kan je niet opnieuw invriezen (vader is slager). :j

Heb trouwens diep respect aangezien ze erbij is gebleven met het slachten zoals ik het begrijp. _/-\o_

Zal maar niet zeggen wat ik gisteren gebruikt heb als soepvlees aangezien ik erachter kwam dat het gehakt niet meer goed was. :')
Laatst bijgewerkt door Marcella op 11-10-19 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:57

Ik zou het niet snel doen maar ik eet wel mijn eigen hanen en we hebben ook wel varkens gehad voor hun vlees. Met mijn paard heb ik toch een andere band en opeten zou me denk ik niet lukken. Daarbij hebben ze wel eens medicijnen gehad die ze ongeschikt maakt voor consumptie.
Maar het dier moest toch dood en waarom zou je het dan niet opeten, wat dat betreft is er geen verschil tussen onze varkens en kippen. Voordeel is wel dat je weet wat je eet; dieren hebben een goed leven gehad en dat is nog wel eens anders met wat je in de winkel koopt ( en dat eet ik dus pertinent niet!).

Citaat:
Klopt vlees wat 1 maal bevroren is geweest kan je niet opnieuw invriezen

Kan niet/ mag niet, maar gebeurt wel. Er is bekend dat het goedkopere consumptie vlees wel tot 3 x toe wordt ingevroren/ ontdooid over een periode van soms wel 3 jaar! Smakelijk :Y)

Dan kan je beter je eigen paard opeten. }>

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:02

Ik als vegetariër heb hier zelfs geen moeite mee dat zij dit zo doet en ik vind het ergens ook wel mooi. Zelf doe ik het uiteraard niet, maar geen enkel stuk vlees komt van een beter bestaan toch?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:06

Wat zijn mensen toch kleinzerig en hysterisch geworden. Het waren zeker allemaal veganisten die zo boos werden? Of zaten zij 5 minuten later zelf gewoon aan de hamburgers? :+ Het is toch juist zonde om goed vlees weg te gooien, in het kader van voedselverspilling...
Zelf zou ik het niet kunnen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:07

Ach waarom niet toch. Haar paard, haar keus. Dier was al dood dus soit.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ze vlees uit 2018 bereid... Paardenvlees is net als rundvlees zo'n 6 maand houdbaar in de vriezer.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:15

Skippy01 schreef:
Hoewel ik het zelf niet zou kunnen, zie ik ook niet direct het probleem...
Paard is dood, voelt er niks meer van. Is goed verzorgd tot het einde, eigenaar heeft haar verantwoordelijkheid tot het einde tot - tot in het slachthuis - gedragen... Respect! Veel mensen haken al eerder af met het nemen van verantwoordelijkheid...

juist zelf had ik dit ook bij de hand, ik heb haar ook laten slachten...Het zelf opeten kan ik dus niet,maar een ander kan dat prima .Die heeft geen band met haar het is vast de gedachte maar de herinneringen aan haar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, maar met de kippen kan ik het wel zo ook met de koeien.
IN het kader van de voedsel verspilling prima toch, maar om haar dan met de dood te bedreigen dat is toch wel heel erg :o

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:17

Ik ben zelf vegetariër ,maar heb hier ook geen moeite mee.Beter dit dan vlees wat uit Argentinië komt.
Maar ik kan vaker de gedachtegang van mensen niet volgen.Gaan ze kippenstallen (redden) maar eten vervolgens wel vlees.Terwijl zo'n boer krom van het lachen zijn stallen weer vult van 2,5 euro voor een oude legkip krijgt hij anders nooit.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:38

_San87_ schreef:
Stoverij is ook altijd paard, tenzij anders aangegeven.

Dit is altijd van rundvlees gemaakt. Behalve industrieel versies zijn wel vaak van paardenvlees gemaakt. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:57

xLaraaj schreef:
_San87_ schreef:
Stoverij is ook altijd paard, tenzij anders aangegeven.

Dit is altijd van rundvlees gemaakt. Behalve industrieel versies zijn wel vaak van paardenvlees gemaakt. :)

Echte stoverij is paard. In België dan toch.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:01

Tja onze paarden gaan indien mogelijk toch ook echt hier onze vriezer in. Mooi stukje vlees wat als een god in Frankrijk geleefd heeft en eerlijk is eerlijk, zo hebben wij er ook nog wat extra profijt van na alles wat ze ons gekost hebben.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:03

Ben je een keer duurzaam bezig, is het nog niet goed. :')

Ik vind het een teken van lef om dit te doen en ook te delen. Terwijl het eigenlijk geen lef zou moeten zijn om het te delen. Want dat betekend dat het gegrond is om er zulke reacties op te krijgen. Zo jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:04

_San87_ schreef:
xLaraaj schreef:

Oh sinds wanneer? Want ik heb het zowel op restaurant als bij diverse mensen thuis nog nooit met paard gegeten. Je vindt het zelfs nauwelijks in de winkel. Bij de slager enkel op bestelling. En ik heb 24 jaar in Oost Vlaanderen gewoond en nu al 3 jaar in Limburg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:07

DeMolenhoek schreef:
_San87_ schreef:

Oh sinds wanneer? Want ik heb het zowel op restaurant als bij diverse mensen thuis nog nooit met paard gegeten. Je vindt het zelfs nauwelijks in de winkel. Bij de slager enkel op bestelling. En ik heb 24 jaar in Oost Vlaanderen gewoond en nu al 3 jaar in Limburg

Oh echt? De jaren dat ik in België woon is de stoverij altijd van paard geweest (regio Turnhout en Antwerpen) en is me verteld dat de stoverij altijd paardenvlees is :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:09

Ik kwam op Google ook tegen dat stoverij in Belgie altijd paardenvlees is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:11

Wat gek. Net even gegooglet en zowat alle bekende vlaamse koks hebben varkens of rundsvlees in hun recept staan :j Kan zijn dat dit ergens een streekproduct is :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:16

En wat als een boer zijn eigen koe eet? Mag dat dan ook niet? En andermans koe, mag dat dan wel? :o?

Vind het maar raar idd. Je weet bij je eigen dier hoe het geleefd heeft.. Bij een koe e.d weten de meeste het niet. Of nog erger, ze denken dat vlees, melk e.d in een fabriek gemaakt worden.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:20

Ik wil ook mijn eigen paarden eten maar door medicatie bij ziekten allen uitgesloten dus een slachter wil ze niet versnijden. Ik zie het als een manier van recycleren. Het is goed en degelijk vlees dat anders wordt verbrand, vermalen etc. De dieren hebben een goed leven gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:29

puppy1128 schreef:
En wat als een boer zijn eigen koe eet? Mag dat dan ook niet? En andermans koe, mag dat dan wel? :o?

Vind het maar raar idd. Je weet bij je eigen dier hoe het geleefd heeft.. Bij een koe e.d weten de meeste het niet. Of nog erger, ze denken dat vlees, melk e.d in een fabriek gemaakt worden.. :=

Probleem van nu is de trend dat men zich steeds meer wil bemoeien met wat een ander eet. Blijkbaar tot aan doodsbedreigingen toe... En kijk maar eens hoe bijvoorbeeld hier op bokt of op FB de discussies verlopen als bepaalde vegans zich er tegenaan gaan bemoeien. Een boer die zijn eigen koe opeet zal hoogstwaarschijnlijk van zulke types ook niet ‘mogen’