Manege moet wijken voor huisvesting arbeidsmigranten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: Manege moet wijken voor huisvesting arbeidsmigranten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:56

De oude meneer van Wijk was niet altijd de vriendelijkste hoor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:11

rumay schreef:
De oude meneer van Wijk was niet altijd de vriendelijkste hoor.

Net al iedereen :) ik ken ze uit familiare ontmoetingen en alleen maar als vriendelijk.
Hij heeft altijd enorm hard gewerkt en zal vast een zakelijke kant gehad hebben.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:32

Ik weet je kan niet altijd aardig zijn en hoeft ook niet maar heb hem meerdere keren tegen pensionklanten tekeer horen gaan dat ik dacht oke dan.
Dat was nog voor de uitbreiding van de toen nieuwe binnenbak en stallen aan de bestaande.
Daarna heb ik hem niet veel meer gezien alleen zijn vrouw.
En als iets terecht is prima maar dan nog kan je het anders zeggen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:06

Ik heb in de tijd dat ik er stond nooit problemen met 'm gehad..

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:38

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:43

Ik wil best een petitie tekenen om de stal te behouden,
maar die migranten moeten echt ergens onder dak en staan hier volledig buiten. Ik eet trouwens de spruitjes die ze oogsten.

Dus deze 400 mensen die nu in Kaag en Braassem werken moeten daar ook maar onderdak.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 25-09-19 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:45

Best sneu voor jullie Maar de eigenaar wil verkopen en de huidige huurder wil of kan het niet kopen. Dan kan je de eigenaar toch niet verbieden het complex te verkopen met inachtneming van de huurtermijn?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:48

En wat wil je met die petitie bereiken? Dat de eigenaar ineens denkt "Och god, 400 handtekeningen, nu ga ik het niet verkopen."

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:48

Het is toch helemaal niet belangrijk of een oude eigenaar wel of niet aardig was......Alsof pension klanten zo fijn zijn??

Het gaat er vooral om dat dit complex helemaal staat en is ingericht om de paardensport te beoefenen. Het is heel duur en binnen de paarden wereld is het maar voor weinigen weggelegd om dit te kopen.

Maar als je iets hebt, is het ook vaak heel moeilijk om uit te breiden, een binnenhal te plaatsen, laat staan 2 of 3 etc. Het is dus voor veel mensen moeilijk te verhappen dat zoiets zomaar even tegen de grond gaat, omdat 200 migranten woningen waarschijnlijk meer opleveren.
En inderdaad, wat hebben zij aan de weilanden er omheen??

Heel veel mensen roepen het al; ook veel kantoor en bedrijfspanden staan leeg waar je zoiets veel beter en waarschijnlijk ook sneller kan realiseren.

En wat als fam Puts wel iets vindt voor eind 2020? dan staat dit allemaal leeg en te verloederen in afwachting van vergunningen. Heb al eerder maneges en stallen uitgekocht zien worden, die daarna jaren als spookhuis stonden weg te rotten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:59

Gevraagd: hippische ondernemer met een smak centen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:33

Janneke2 schreef:
Gevraagd: hippische ondernemer met een smak centen.

Of een bank die wel wil financieren
Of sponsoren.......

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:52

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:56

_LiliM_ schreef:
https://petities.nl/petitions/geen-arbe ... ?locale=nl

Ik sta op goldenway stables en we hebben een petitie gestart tegen de komst van 400 arbeidsmigranten. Vind het ontzettend zonde als de pensionstal zou stoppen vanwege deze plannen.

Sorry dat ik het zeg maar wat een slecht geformuleerde petitie zeg :+

En nee ik teken niet. Dit hadden jullie kunnen verwachten, het stond al enige tijd te koop. En als het niet om migranten had gegaan maar om bijvoorbeeld een winkelcentrum geloof ik oprecht dat er veel minder heisa was geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:28

Celiien schreef:
_LiliM_ schreef:

Ik sta op goldenway stables en we hebben een petitie gestart tegen de komst van 400 arbeidsmigranten. Vind het ontzettend zonde als de pensionstal zou stoppen vanwege deze plannen.

Sorry dat ik het zeg maar wat een slecht geformuleerde petitie zeg :+

En nee ik teken niet. Dit hadden jullie kunnen verwachten, het stond al enige tijd te koop. En als het niet om migranten had gegaan maar om bijvoorbeeld een winkelcentrum geloof ik oprecht dat er veel minder heisa was geweest.

Moeten mensen die een petitie starten om hun stalling te willen redden allemaal een bachelor hebben??

Je mist denk ik het punt. Mensen vinden het gewoon zonde, omdat het een complex is ingericht op de paardensport en die vindt je niet overal. Het is heel moeilijk om iets te kopen of bij iets bestaande 1, 2 of 3 binnenhallen te bouwen.
Het gaat niet direct om wat er terug komt, maar om wat ze gaan slopen.

En dan wordt er genoemd WAT er wordt gebouwd en zien mensen logischer wijze oplossingen op andere plekken zoals oude kantoor gebouwen etc.

En als niemand arbeids migranten een probleem vindt, dan hoeven zij toch niet afgelegen te wonen?? Dan is in een dorp of naast het dorp prima.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:57

Nou als ik aan die straat zou wonen zou ik het echt niet kunnen waarderen dat daar 200 woningen gebouwd zouden worden. Het is daar juist landelijk wonen, rust en ruimte maar daar komt dan snel een eind aan. Daarnaast, waardevermindering van je huis...

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:21

_LiliM_ schreef:

De bestemming is nog niet eens gewijzigd.. In dit stadium staan plannen echt nog niet zo erg vast hoor.

Enige wat zeker is, is dat de pensionstal op termijn wel gaat verdwijnen ja.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:26

Ik heb tot 1 juli op deze stal gestaan. Het is natuurlijk al jaren bekend dat het complex te koop staat, dus als een verrassing komt het niet dat het verkocht is. Wel dat het verkocht is aan een ontwikkelaar. Het heeft lang geduurd, juist omdat het zo groot is qua oppervlakte en de prijs dus ook hoog is. De opstallen vond ik overigens niet van al te beste kwaliteit meer. Er stonden en staan mooiere stallen te koop.
Vind het sneu voor de huurders en hoop van harte voor hen en het personeel èn mijn voormalige stalgenootjes dat ze nog wat lnger dan 2020 kunnen blijven, of een andere plek vinden voor doorstart. Als alle pensionklanten naar aan andere pensionststalzouden moeten zal dat nog heel lastig worden. Wordt wachtlijsten, met geen binnenbak genoegen nemen of verder uit de regio gaan.
De petitie snap ik eerlijk gezegd ook niet zo goed. De verkoop komt niet uit de lucht vallen maar was een kwestie van tijd. Als er een paardenfokker oid in gekomen was die het complex voor eigen gebruik wilde hebben en dus het contract niet zou verlengen en zelf ook niet stallen zou gaan verhuren, was er dan ook een petitie gestart?
Want dan gaat de petitie om de bewoning door arbeidsmigranten en niet zo zeer om het behouden van GWS.

En idd vergunningen zijn nog niet rond dus wie weet wat de nieuwe eigenaar gaat doen als dat voor sept 2020 nog niet geregeld is...

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:41

De petitie word zo gemaakt via een moderator van die website. Ik had een tekst gemaakt met alle ins en outs maar blijkbaar was dat niet goed genoeg :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:30

har166 schreef:
Nou als ik aan die straat zou wonen zou ik het echt niet kunnen waarderen dat daar 200 woningen gebouwd zouden worden. Het is daar juist landelijk wonen, rust en ruimte maar daar komt dan snel een eind aan. Daarnaast, waardevermindering van je huis...

Ik zeg toch niet waar. Alleen dat er genoeg plekken zijn om woningen te creëren. Waarom moeten alle arbeidsmigranten op 1 hoop bij elkaar??
En als mensen hier roepen dat die mensen een woning nodig hebben, dan vinden ze het dus prima als deze bij ze in de buurt komen wonen.

Het is te duur voor de hippische ondernemer. Maar zoals bij meer bedrijven had een investeerder het ook pension stal kunnen laten blijven.

Dat de gebouwen wat aftakelen is logisch. Niemand gaat er nog geld in stoppen, behalve waar men er direct last van heeft.
Maar zelfs maneges worden gekocht door ondernemers/investeerders die het verhuren.

Maar goed, deze is echt wel heel duur en er staan regelmatig ook wel stallen leeg, dus ik denk dat het financiele plaatje echt heel lastig is.
Blijft het zonde voor de mensen die er staan en de hallen die er gebouwd mochten worden.

Misschien krijgt een andere stal nu ter compensatie wel een vergunning om bij te bouwen??

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:51

Ik hoop dat de vergunningen niet rond komen.
Ik woon inmiddels in het 'krimpende' Drenthe, maar de verrommeling van het Groene Hart is verschrikkelijk.
(In principe vallen rijhallen daar ook onder, maar dat staat er al.)

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:24

Whale schreef:
En wat wil je met die petitie bereiken? Dat de eigenaar ineens denkt "Och god, 400 handtekeningen, nu ga ik het niet verkopen."

En de petitie wordt ingediend bij de gemeente terwijl die er ook niets met de verkoop te maken hebben. Als je het al aan de gemeente richt zou ik het richten tegen de eventuele bestemmingswijziging naar wonen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 15:49

Ken veel mensen die het erg naar hun zin hebben daar op stal. Ik vind het sneu. Familie Puts hebben heel hun ziel en zaligheid er met veel plezier in gestopt.
Ik hoop voor ze dat ze een andere fijne plek kunnen vinden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:08

Ik heb gister de petitie getekend! Hoop voor de paarden en mensen daar dat er een goede oplossing komt.