Blog Waarom doen we wat we doen: Trailers, keuren of leuren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Re: Blog Waarom doen we wat we doen: Trailers, keuren of leuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:22

Ik vind toch allemaal types. Heb zelf volvo v50 voel praktische nooit wat van de paarden die ik in de trailer heb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:30

Het gewone normale verplaatsen voel ik ook niet tijdens een rit. Als paard zich gedraagt voel je ook soms amper dat de trailer er achter hangt.
Met zijn maatje erbij staat hij ook stil (ze klooien onderling wel) en voel ik ook amper wat.

Als hij echter uit zijn dak gaat, dan doet hij het wel goed :))

Nuja, ik wist dat hij zulke momenten heeft en mede daarom heb ik een ifor gekozen en mede daarom ook een nieuwe.

Mijn alu bodem ligt btw direct onder de rubber mat. Dat zal absoluut wel meespelen dat het allemaal zo luid doorklinkt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:57

Nu rijden wij met ponys dus dat is anders, zelf ben ik blij met de opel meriva ook op de grote weg.
je voelt er weinig van. maar met het trekpaard van mijn man is het nooit verder dan 40 km rijden, en dan moet ik bekennen dat het echt anders voelt,stuurt en zeker de zeelandbrug of de oosterschelde kering is met de naden en opritten en dan nog maar te zwijgen van wind of regen minder prettig. Gelukkig hebben we kalme dieren...want ik ben geen transport fan.( het liefste besteed ik het uit,echt ik ben dan veel relaxter. En we hebben goede transporteurs in de buurt, dat maakt ook veel verschil ).Zelff merk ik dat het trekpaard de vrachtwagen veel fijner vind dan een trailer, de pony is juist in de trailer relaxter...zeker met zijn maatje er bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:55

Wat betreft jaarlijkse keuring. Nu is dat chassis, remmen, verlichting, aankoppelen. Ergens denk ik, bodem mogen ze er van mij bijnamen. Maar dan denk ik ook... een goede bodem zegt niks over de laadklep. Of de wanden. Waar zit de grens?

En ik ben ook voor jaarlijks even de weegbrug op. Er zijn zoveel trailers die vernieuwd worden maar nooit gewogen achteraf. Velen raken dan in dE problemen bij een wegcontrole, of na aankoop 2ehands omdat de cijfers niet kloppen met de papieren en je dus soms niks kan met die aanhanger qua laadvermogen.

Ethelate

Re: Blog Waarom doen we wat we doen: Trailers, keuren of leuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:10

Een APK keuring voor trailers zou ik zeker toejuichen.
Ik laat mijn trailer elk jaar nakijken. Is geheel aluminium maar ook dat moet gecontroleerd worden. En wordt ook niet uitgeleend, als er spoed is en ik kan zelf rijden help ik graag. Begin dit jaar nog 1 naar de kliniek moeten rijden en was blij dat ik er bij was want de eigenaar dacht echt nergens meer aan. Misschien logisch door de stress/paniek, maar het is wel mijn trailer waar ik zelf volgende week ook weer veilig mee op pad wil.

Gebruik mijn GoPro als camera in de trailer (en ook om alleen aan te koppelen, nu ik even een achteruitrijcamera heb) en hou goed in de gaten wat er gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:43

Ik had een camera van medion. Nog steeds trouwens, maar hij werkt niet meer. Heb een vermoeden zoals het eruit ziet dat paard de bedrading heeft gesloopt :+

Aankoppelen kan ik eigenlijk altijd wel in 1 of 2x.

Ik heb een alu bodem en houten wanden die in een alu U-profiel staan. Dus veel minder tot geen indringen van urine etc.