Geen volledig dressuurteam in Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:04

Kendra schreef:
[

Of wachten we misschien met z'n allen tot Gal en Total US er klaar voor zijn :D ?

Volgens mij zit de internationale jury daar niet op te wachten, dat is ook gewoon circus werk.

Jou stuk over eigenwijs ben ik het volledig mee eens en die weg blijven ze maar volgen..........

Janine1990

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:12

Ach Total US... Twee jaar geleden was het Zonik die voor het nieuwe goud zou zorgen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:14

Janine1990 schreef:
Ach Total US... Twee jaar geleden was het Zonik die voor het nieuwe goud zou zorgen...

Loopt die niet meer dan? Wel toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:25

Wat een negativiteit weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:44

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:

Jawel, maar onlangs nationaal op het NK maar een half procent hoger dan op zijn debuut twee jaar geleden. Met 76% heus niet slecht, maar internationaal gewoon lang niet genoeg.

Nederland mag blij zijn dat het een EK is, want als Amerika zouden ze ook een hele kluif aan hebben. Op het EK hoeven ze alleen Duitsland en Charlotte voor zich te dulden.

Edit: ik vergeet Zweden en Denemarken even... Ik verwacht geen enkele podiumplaats...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:33

Je kunt het ook stabiel in de scores noemen. Als ze nu allemaal constant 76% scoren..... :D

Is gewoon lastig,vele paarden hebben al n volle wedstrijdplanning en je moet ook maar net internationaal al de papieren etc in orde hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:35

Benzz schreef:
Kendra schreef:
[

Of wachten we misschien met z'n allen tot Gal en Total US er klaar voor zijn :D ?

Volgens mij zit de internationale jury daar niet op te wachten, dat is ook gewoon circus werk.

Jou stuk over eigenwijs ben ik het volledig mee eens en die weg blijven ze maar volgen..........

Het eerste ben ik het niet mee eens, dat paard is echt bijzonder getalenteerd en imo beter dan zijn vader. Ik hoop alleen dat ze hem heel houden.

Dat laatste ben ik het wel mee eens.

Zonik was op het NK totaal niet in vorm nog en Edward moest er flink aan rijden. Denk wel dat het de enige combinatie is die internationaal goed mee kan komen. *edit* paard is flink ziek geweest een lange periode*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:41

Tsjah, wat is flink ziek? Volgens de media ging het om een paar keer wat koorts waardoor hij voor verschillende concoursen werd afgemeld. En er vooraf werd gezegd dat hij weer fit was.

In het kader van deel 1 van je reactie Elisa, roept dat bij mij vragen op... Want een paard dat flink ziek is word in de eerste plaats al niet opgegeven voor een concours...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:46

Wat ik begrepen heb is dat hij steeds onverklaarbare koorts had en daarom ook niet goed doorgetraind kon worden en dat het lang heeft geduurd voordat ze achter de oorzaak kwamen. Maar ik weet nu niet meer waar ik het gelezen heb.

Wellicht heb je gelijk, maar ik weet het niet...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:49

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Jawel, maar onlangs nationaal op het NK maar een half procent hoger dan op zijn debuut twee jaar geleden. Met 76% heus niet slecht, maar internationaal gewoon lang niet genoeg.

Nederland mag blij zijn dat het een EK is, want als Amerika zouden ze ook een hele kluif aan hebben. Op het EK hoeven ze alleen Duitsland en Charlotte voor zich te dulden.

Edit: ik vergeet Zweden en Denemarken even... Ik verwacht geen enkele podiumplaats...
Ik wil net zeggen, UK heeft meer te bieden en vergeet ook enkele ruiters/amazones uit het zuiden v. Europa niet.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:58

Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat we achter liggen in de paardensport ten opzichte van de andere landen.

Dit geld niet alleen voor de dressuur. Ook in het springen gaat het allemaal niet meer vanzelf.

Je kan niet altijd aan de top staan.
Belgisch spring team is de laatste paar jaar echt naar de top geklommen.

Nederland beschikt op het moment niet de top paarden (dan heb ik het even over de springsport)
Met dressuur denk ik vooral dat er anders gereden moet gaan worden. Als zal dat met de 'oude rotten' moeilijk worden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:43

Ik volg de dressuur al een paar jaar stukken minder, laatst zag ik een internationale wedstrijd op tv en ik schrok van de meeste ruiters (uit allerlei landen en ook de top ruiters) in mijn herinnering reden ze toch een stuk vriendelijker en zaten ze er zelf rustiger op.
Waar ik het voorheen prachtig vond om te zien (vaak leek het wel alsof de combinatie elkaars gedachten las) vond ik het nu ect niet mooi meer om naar te kijken en werd ik er echt niet blij van.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:46

Ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal. Voorgaande jaren heeft Nederland nog wel eens een team gestuurd dat net een B team te noemen was, dit mocht niet meer van de organisatie. Dus nu wordt er geprobeerd een A team te sturen en door wat pech lukt dit ook niet. De timing van Aken is nu met het EK wat ongelukkig. Hierdoor kunnen we ook niet het team sturen wat we naar het EK zouden willen sturen en dus het overige deel van het A-kader.

En even over de overige landen, ik weet niet of iemand hier de sport een beetje volgt en de startlijst ook gezien heeft. Maar het enige echte A team dat meedoet is Duitsland. Veel van de andere landen, die om de medailles mee kunnen gaan doen, starten met 1 topcombinatie (Nilshagen en heel misschien Andersen, al denk ik dat hij Zack nog als zijn toppaard beschouwt). De rest van de landen heeft thuis (of in de 4* in het geval van Dufour) nog wel betere ruiters en paarden die ze waarschijnlijk willen sparen.

En onze top is echt niet kleiner dan die van Engeland en Denemarken.

Ik denk dat we qua plaatsing er lang niet zo slecht voor staan als dat we zelf denken. Met 3 scores rond de 75 en een rond de 78 kun je nog prima meedoen voor brons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:50

Lalala12468 schreef:
Ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal. Voorgaande jaren heeft Nederland nog wel eens een team gestuurd dat net een B team te noemen was, dit mocht niet meer van de organisatie. Dus nu wordt er geprobeerd een A team te sturen en door wat pech lukt dit ook niet. De timing van Aken is nu met het EK wat ongelukkig. Hierdoor kunnen we ook niet het team sturen wat we naar het EK zouden willen sturen en dus het overige deel van het A-kader.

En even over de overige landen, ik weet niet of iemand hier de sport een beetje volgt en de startlijst ook gezien heeft. Maar het enige echte A team dat meedoet is Duitsland. Veel van de andere landen, die om de medailles mee kunnen gaan doen, starten met 1 topcombinatie (Nilshagen en heel misschien Andersen, al denk ik dat hij Zack nog als zijn toppaard beschouwt). De rest van de landen heeft thuis (of in de 4* in het geval van Dufour) nog wel betere ruiters en paarden die ze waarschijnlijk willen sparen.

En onze top is echt niet kleiner dan die van Engeland en Denemarken.

Ik denk dat we qua plaatsing er lang niet zo slecht voor staan als dat we zelf denken. Met 3 scores rond de 75 en een rond de 78 kun je nog prima meedoen voor brons.

Die hun B-teams kunnen wel nog steeds ruim genoeg score voor medailles te halen... :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:54

Elisa2 schreef:
Kendra schreef:

Het eerste ben ik het niet mee eens, dat paard is echt bijzonder getalenteerd en imo beter dan zijn vader. Ik hoop alleen dat ze hem heel houden.

Dat is inderdaad de vraag. Ik heb ze gezien in Den Bosch en in Arnhem - en ook als hij bijzonder getalenteerd is (wat ik ook denk) doet hij best al moeilijke dingen voor een 7-jarige.
Ook vind ik het managen van de verwachtingen wel een dingetje. Alles minder dan goud op de OS in 2024 is een tegenvaller...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:26

Er was altijd veel commentaar op Sjef Janssen, maar toen hadden we tenminste wél een goed team staan.. Hij heeft zoveel bereikt en nooit echt de waardering gekregen. Ik blijf erbij dat ik het enorm jammer vind dat we er nu zo voor staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:28

Is Lynne Maas geen optie?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:40

Ik denk dat er best een aantal combinaties aan zitten te komen, maar echt doorbreken is blijkbaar nog wel een dingetje. Lynne Maas is goed, maar als bv. Joyce Heutink en Gaudi Vita de overstap kunnen maken is dat zeker een combinatie met toekomst. En Charlotte Fry moet maar even veranderen van nationaliteit :+ ...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:01

Relaxed schreef:
Er was altijd veel commentaar op Sjef Janssen, maar toen hadden we tenminste wél een goed team staan.. Hij heeft zoveel bereikt en nooit echt de waardering gekregen. Ik blijf erbij dat ik het enorm jammer vind dat we er nu zo voor staan..

En die kreeg de stempel paard onvriendelijk... Die ik steeds meer betwijfel...

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:32

Ze reden in die tijd in ieder geval met heel veel meer harmonie.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:51

Er is wel een landenwedstrijd in Aken, maar die telt niet mee voor de FEI Nations Cup. Dit komt doordat de sponsor van Aken een directe concurrent is van de sponsor van de FEI. Een slecht of geen resultaat van Team NL in Aken heeft dus geen invloed op het klassement.

Daarnaast kan het zijn dat Diederik pas zo laat kon afmelden dat er geen vervanging meer ingeschreven mocht worden door de organisatie, dat weet ik niet. Volgens mij heeft het er niets mee te maken dat ze altijd in dezelfde vijver zitten te vissen. Voor Hickstead zijn ook weer mensen geselecteerd die juist niet in dat vaste clubje zitten.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:54

Elisa2 schreef:
Mijn mening na het NK hier in NL dit jaar: de jurering in NL is anders dan in het buitenland, ruiters krijgen hier punten voor de kunstjes en niet voor de rijderij. Spektakel word voor correct van achter naar voren door het lijf rijden geplaatst. En paardvriendelijkheid paardrijden word niet tot veel te weinig meegenomen in de jurering. Sommige ruiters die hun paarden wel erg netjes voor elkaar hadden maar niet genoeg spektakel lieten zien werden maar erg magertjes beoordeeld. Terwijl ik denk dat juist zulke ruiters het weleens erg goed zouden kunnen doen in Aken.

Elisa, je haalt me de woorden uit de mond. Wordt heel interessant om het EK te bekijken ;-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:16

Relaxed schreef:

Dat zie ik niet zo, toendertijd lag het niveau van de omringende landen een stuk lager. Ik zag zeker niet veel meer harmonie toendertijd. Anky op Bonfire nog wel, Anky op Salinero zeker niet.

Kendra: inderdaad..hij is pas 7 en loopt al bijna als een volleerd GP paard.

jullaroo: :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:18

Kelly1992 schreef:
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat we achter liggen in de paardensport ten opzichte van de andere landen.

Dit geld niet alleen voor de dressuur. Ook in het springen gaat het allemaal niet meer vanzelf.

Je kan niet altijd aan de top staan.
Belgisch spring team is de laatste paar jaar echt naar de top geklommen.

Nederland beschikt op het moment niet de top paarden (dan heb ik het even over de springsport)
Met dressuur denk ik vooral dat er anders gereden moet gaan worden. Als zal dat met de 'oude rotten' moeilijk worden.

Belgie staat toch echt onder Nederland als het gaat om de springsport. Nederland beschikt wel degelijk over toppaarden, weet niet of je gisteren Aachen hebt gezien? En laatst Geesteren?

We hebben in Nederland ook een veel bredere top qua springen dan qua dressuur.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:20

Getup schreef:
Je kunt het ook stabiel in de scores noemen. Als ze nu allemaal constant 76% scoren..... :D

Is gewoon lastig,vele paarden hebben al n volle wedstrijdplanning en je moet ook maar net internationaal al de papieren etc in orde hebben.

Sorry maar Aken is gewoon een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Die papieren hebben ze echt wel op orde en Aken is ALTIJD voor een EK of een WK. Die wedstrijd is al eeuwen rond dit tijdstip.