Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:57

Onali schreef:
Nee dat ben ik niet, maar je schijnt niet te snappen dat je posts over de eigenaar nogal negatief zijn.
ik zou het als eigenaar ook geen tof berichtje vinden. Het is al erg genoeg.

Hopen dat het veulen er geen trauma's aan over houdt. Wat zijn er toch gekke mensen op deze wereld :(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:22

RaafSmits schreef:
Nee, dat snap ik inderdaad niet.
Het rare is dat "men "bij een reactie elk woordje tot in de treuren uitmelkt en op elke slak zout wenst te leggen wat lezen betreft, terwijl een onderschrift van de persoon die reageert compleet genegeerd wordt.
Maar, het doet er allemaal niet meer toe.

Wat ik overigens wél raar blijf vinden is dat iedereen snapt dat je een fiets niet meer zonder slot erop buiten een winkel of bij het station kan zetten want dan is de kans groot dat hij gejat wordt.
Ook is het volledig normaal bevonden dat we met z'n alle overal geobserveerd en gecontroleerd worden.....het is tenslotte voor ieders veiligheid.
Een tas kan niemand meer onbewaakt op het station laten staan........dan is ie weg.( een dreigende bommelding even buitenwegen gelaten )
Dat snapt een verstandig kind nog wel, maar een paard/ dier zetten we gewoon weg in een weiland en dan moet iedereen daar maar met de vingers van afblijven.

Men mag het niet voeren,
Men mag het land niet in,
Men mag er niet stiekem op rijden,
Men mag ook geen staarten of manen ongevraagd knippen.
En al zeker geen veulentje pakken om de beentjes om wat voor een rede dan ook bij elkaar te binden.
En iedereen gaat er maar van uit dat het daar dan mee gezegd is.
En men neemt dan maar klakkeloos aan dat iedereen zich daar aan houd.

NEE dus!!
We leven nu eenmaal niet meer in die beschaafde perfecte pennywereld.
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.

Goeie post! Dit soort zaken begrijp ik al heel lang niet meer op bokt. Vaak worden zaken eindeloos goed gepraat. Het zou sommige mensen sieren wanneer ze zouden inzien dat hun plekje misschien toch niet zo safe meer is en daar naar handelen.

dromertje2

Re: Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:36

Tja, wat jullie doen is victimblaming. Een reden zoeken waarom het slachtoffer zelf medeschuldig is aan de misdaad.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:46

Het veulen is hier het slachtoffer he. En eigenlijk is dit precies wat bedoeld wordt. Maar dan word er een hippe term opgeplakt. Naar een ander wijzen zonder eens te kijken of je hier zelf wat aan had kunnen doen. En soms kan je er niks aan doen. Soms had het voorkomen kunnen worden wanneer mensen 2 sec ipv 1 zouden nadenken. Of eens kritisch naar hun eigen handelen zouden zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:53

nee, victim blaming is als je de schuld mede legt bij het slachtoffer. Zoals men zegt bij een vrouw die verkracht is dat ze daar niet had moeten lopen of ze een broek had moeten aandoen. Dat heeft er állemaal niets mee te maken, je valt niemand aan omdat ze een rok aanheeft of ergens loopt.
Net zoals men geen dieren moet aanvallen omdat die op een wei staan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:57

Niemand verwijt het veulen toch iets? Die is afhankelijk van de zorgen van een ander. En je hoeft mij niet uit te leggen wat victim blaming is hoor. Ik kom niet uit een ei of zo.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:05

Duh nogal logisch he dat je een veulen de schuld niet geeft, de enige schuldige is imo de dader.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:09

Eerst begin je over victim blaming (slachtoffer). En nu begin je weer over de dader.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:19

Ja en, is het ook al verboden om over beide zaken iets te zeggen?

Wat jullie doen is victim blaming, eigenaar is evengoed slachtoffer, dus jullie geven de medeschuld ook aan het slachtoffer. Je geeft toch ook geen medeschuld aan een ouder wiens kind is verkracht of vermoord, kind is slachtoffer maar ouders evengoed, enige schuldige is de dader.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:51

Jeetje, #doeslief

Dat de eigenaar er nog niet bij was geweest 's ochtends maakt nog niet dat t beestje de poten niet is vastgebonden. Of dat diertje nou een halve dag of een half uur vastzit, daar kan de eigenaar niets aan doen (ja, dag en nacht op blijven en gaan waken). Ik ben het met dromertje2 eens hoor, de eigenaar is ook slachtoffer. We weten niet op wat voor manier dat beestje ergens "gestald" staat, etc. We weten niets van de situatie van de eigenaar. Alles wat we doen is speculeren. En om nou de eigenaar in zulk slecht daglicht te stellen is behoorlijk laag bij de grond

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:52

dromertje2 schreef:
Ja en, is het ook al verboden om over beide zaken iets te zeggen?

Blijkbaar wel volgens jou.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:02

Jennyj01 schreef:
Eerst begin je over victim blaming (slachtoffer). En nu begin je weer over de dader.

Dat is mijn antwoord op deze en uw reactie.
Ik snap u niet, hoor. Niets volgens mij.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:13

Jennyj01 schreef:
Het veulen is hier het slachtoffer he. En eigenlijk is dit precies wat bedoeld wordt. Maar dan word er een hippe term opgeplakt. Naar een ander wijzen zonder eens te kijken of je hier zelf wat aan had kunnen doen. En soms kan je er niks aan doen. Soms had het voorkomen kunnen worden wanneer mensen 2 sec ipv 1 zouden nadenken. Of eens kritisch naar hun eigen handelen zouden zijn.

Dankjewel Jenny01, en ja, ik ben het ook met jou eens.
Maar blijkbaar is dat tegen het zere been.

Ach, het veulen komt dit trauma denk ik wel weer te boven.
Nu enkele lezers nog.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:21

Jennyj01 schreef:
RaafSmits schreef:
Het rare is dat "men "bij een reactie elk woordje tot in de treuren uitmelkt en op elke slak zout wenst te leggen wat lezen betreft, terwijl een onderschrift van de persoon die reageert compleet genegeerd wordt.

Wat ik overigens wél raar blijf vinden is dat iedereen snapt dat je een fiets niet meer zonder slot erop buiten een winkel of bij het station kan zetten want dan is de kans groot dat hij gejat wordt.
Ook is het volledig normaal bevonden dat we met z'n alle overal geobserveerd en gecontroleerd worden.....het is tenslotte voor ieders veiligheid.
Een tas kan niemand meer onbewaakt op het station laten staan........dan is ie weg.( een dreigende bommelding even buitenwegen gelaten )
Dat snapt een verstandig kind nog wel, maar een paard/ dier zetten we gewoon weg in een weiland en dan moet iedereen daar maar met de vingers van afblijven.

Men mag het niet voeren,
En al zeker geen veulentje pakken om de beentjes om wat voor een rede dan ook bij elkaar te binden.

NEE dus!!

Goeie post! Dit soort zaken begrijp ik al heel lang niet meer op bokt. Vaak worden zaken eindeloos goed gepraat. Het zou sommige mensen sieren wanneer ze zouden inzien dat hun plekje misschien toch niet zo safe meer is en daar naar handelen.

Of mensen moeten gewoon lezen wat er staat en niet verzinnen dat een eigenaar al dagen niet is geweest :list:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:47

Stel het was bij mij gebeurd..
Ik kijk 's morgens uit mijn raam en zie het veulen op 200 meter afstand lekker in het land liggen slapen.
Merrie staat er naast rustig te grazen.
Ik ben gerust, alles is goed.

Enige tijd later ga ik water checken, merrie wat brok geven en kijk in het land.
Raar dat het veulen daar nog ligt terwijl de merrie er al aan komt hobbelen.
Ik ga naar het veulen en zie dat zijn achterbenen bij elkaar zijn gebonden.

Ben ik dan een slechte eigenaar?
Zelfs met veel controle kunnen zulke dingen gebeuren.
100% controle is er nl niet.
Tenzij je ze of op stal zet of op een klein stukje buiten met cameratoezicht en je iemand hebt die 24/7 live meekijkt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:49

Jennyj01 schreef:
RaafSmits schreef:

Men mag het niet voeren,

NEE dus!!

De enige echt safe plek zou een hermetisch gesloten stal zijn. Paar sloten er op en cameratoezicht.
Dan is het de vraag of je een paard zo wil houden. Voor de eigenaar is dat misschien een gerust gevoel, maar het paard wordt dan toch wel heel erg beperkt.
Hoe meer vrijheid, hoe meer risico.
Een paard in een weide is imo een aanvaardbaar risico.
Want in een stal kan hij zich dan weer vastrollen, en misschien is die kans zelfs groter dan de kans dat zijn beentjes samengetapet worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:20

Je bent nergens veilig op deze wereld. Ik vind wel dat de politie meer aandacht zou moeten geven aan het vinden van dergelijke daders,en dat die dan ook echt streng gestraft moeten worden met adequate psychiatrische behandeling erbij om herhaling te voorkomen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:20

Brainless, wat een realistische post.

Wij hebben camera's maar dan nog heb je nooit 100% zicht op alles. Om de hele boel te bekostigen zullen wij toch van huis moeten om te werken. Er is altijd wel een hek waar een idioot overheen kan komen.

Dieren buiten zijn nooit 100% veilig maar uit eerdere topics blijkt dat er ook idioten zijn die dieren binnen aanvallen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:53

Klopt dat een veilige plek niet altijd te realiseren is maar ik lees te vaak op forums als deze dat men een goedkope plek voor het paard belangrijker lijkt te vinden dan een veilige plek met enige vorm van toezicht. Is er nog ergens een pol gras over in een godverlaten polder, hup een hekje er om en hoera we gaan aan een paard en besparen geld. Goed bezig!! Mijn mening??? Kom dan niet uithuilen als er iets akelig mis gaat. Ik heb geen ruimte en geld om een paard verantwoord te stallen........ jammer maar helaas. Dan maar geen paard. Maar nu zijn de rapen vast helemaal gaar!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:17

En waar lees jij dat dit veulen op een polder staat en zonder toezicht?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:40

Ik zou gewoon verbieden om paarden op een wei te zetten. Vooral met overdag 30 graden gewoon veilig op je erf in een zandpaddockje en vooral niet snachts naar buiten als het afkoelt maar lekker in de 3x3 sauna.
Mensen met meer dan 2 Hectare zijn sowieso onverantwoord bezig en begrazingsgebieden zijn regelrechte dierenmishandeling.
Mensen die overdag werken en snachts slapen zouden sowieso geen dieren mogen houden, dat lijkt me duidelijk.

Ik ben blij dat het veulen op tijd gevonden is. Wat een achterlijke idioot die zoiets doet -O-

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:47

Hmmm arm veulen en arme eigenaar

Ik vind bepaalde reacties laag bij de grond en dan bedoel ik die tov de eigenaar

Beste voor het paard? Bijna iedereen hoor je roepen zoveel mogelijk buiten liefst 24/7. Dan gebeurd dat en is het weer niet goed. Bij deze azijnp#ssers is het nooit goed

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:09

Het veulen is wel nadat het los is gemaakt door de politie ,terug gezet in het weitje.Ik snap zelf niet dat je zo'n veulen laat staan in een weitje waar hij al mishandeld is geweest.
Dat de eigenaar aan dit gebeuren niks kon doen snap ik ook,maar dat je paarden in een wei heb staan waar niet minstens 2x pd controlle is snap ik weer niet,zeker met een jong veulen.De dag er voor uit geweest en uitslapen vind ik ook geen excuus,dat gaat niet met dieren of je zorgt voor vervanging.

Ik geloof direkt dat de eigenaar niks aan het voorval kon doen,enkel de opvolging had allemaal wel wat beter gekund.Maar goed voor mij zijn dieren een passie en niet een dingetje er bij.Dus ik snap Raaf-smit

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:16

beatje schreef:
Het veulen is wel nadat het los is gemaakt door de politie ,terug gezet in het weitje.Ik snap zelf niet dat je zo'n veulen laat staan in een weitje waar hij al mishandeld is geweest.
Dat de eigenaar aan dit gebeuren niks kon doen snap ik ook,maar dat je paarden in een wei heb staan waar niet minstens 2x pd controlle is snap ik weer niet,zeker met een jong veulen.De dag er voor uit geweest en uitslapen vind ik ook geen excuus,dat gaat niet met dieren of je zorgt voor vervanging.

Ik geloof direkt dat de eigenaar niks aan het voorval kon doen,enkel de opvolging had allemaal wel wat beter gekund.Maar goed voor mij zijn dieren een passie en niet een dingetje er bij.Dus ik snap Raaf-smit

Het is jouw eigen aanname dat eigenaar niet twee keer per dag komt kijken

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:20

ElviraKelan schreef:
beatje schreef:

Het is jouw eigen aanname dat eigenaar niet twee keer per dag komt kijken

nee hoor kwestie van tellen.zaterdag avond was hij oke,zondag middag gevonden,dus is er zondagochtend niemand wezen kijken.
anders had er gestaan zondag morgen was hij nog oke ,zondag middag niet.