Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peetstap schreef:Zie anders volop landrondom dit luxe gebouwen complex.
Bitje minder luxe of een niet onder architectuur gebouwde dubbele woning en stallen complex en er was zat geld beschikbaar geweest om paar hectare land erbij te kopen.
janderegelaa schreef:Ik ben eergisteren op deze stal geweest en de paarden staan er uitstekend. Ruime boxen zonder dichte wanden en dik in het stro. De mensen die hier werken hebben echt hart voor paarden.
Die paddocks vind ik niet ideaal maar er zijn echt genoeg manege’s - ook in buitengebieden- waar de paarden amper buiten komen, laat staan in de wei.
janderegelaa schreef:Ik ben eergisteren op deze stal geweest en de paarden staan er uitstekend. Ruime boxen zonder dichte wanden en dik in het stro. De mensen die hier werken hebben echt hart voor paarden.
Die paddocks vind ik niet ideaal maar er zijn echt genoeg manege’s - ook in buitengebieden- waar de paarden amper buiten komen, laat staan in de wei.
Suusjepluus schreef:Paarden in Amsterdam die amper buiten komen mag niet. Paarden in Den Haag die amper buiten komen mag wel. Ik mis iets
N0a schreef:Naast het feit dat er voor de paarden weinig ruimte is om echt paard te kunnen zijn, maar dit is helaas het geval op veel maneges... Viel hier ook mijn mond van open:
"Hoewel we het onze reguliere ruiters (nog) niet verplichten, is het wel de bedoeling dat alle reguliere ruiters ons een handje helpen met: stallen mesten, kantine bemannen/schoonhouden, schoonmaak werkzaamheden en vanaf medio juni het begeleiden van een "bijzondere" ruiter."
Dus je moet en betalen om te lessen en je mag ook nog klusjes uitvoeren.. Ik kan mij voorstellen dat je uit goodwill een keer komt helpen oid. maar dat ze daar dan vaste roosters voor gaan op stellen zou mij echt te gek zijn als manege klant.
CharleyT schreef:Suusjepluus schreef:Paarden in Amsterdam die amper buiten komen mag niet. Paarden in Den Haag die amper buiten komen mag wel. Ik mis iets
Volgens mij gaat het om een manege in Noordwijkerhout, dat is geen Den Haag. En op de foto kun je zien dat er ruimte genoeg is om het bedrijf. Maar ja, dat moet je wel aankopen uiteraard.
purny schreef:Het is den haag he. Weidegang is hier in de randstad schaars.
blacksheep schreef:Ik heb een tijd gelest op deze manege, toen het nog Manege Smit was. De manege is verkocht naar een nieuwe eigenaresse, compleet verbouwd en venieuwd. Nu heet het No Limits, inderdaad in Noordwijkerhout en niet in Den Haag. Ik ken het terrein van de manege dus goed. Het is niet groot. Toen het nog manege Smit was, waren er ook alleen paddocks en geen weide. De akkerlanden er omheen horen er niet bij wat sommigen denken. De stallen zijn echter wel enorm verbeterd. Waar Manege Smit stands had en een aantal 3x3 boxen, hebben ze er nu voor gekozen om een compleet nieuwe stal te maken met ruimere boxen waar de paarden op een goed strobed staan en contact kunnen hebben met elkaar. De paarden krijgen veel aandacht en de manege is dichtbij bos, duin en strand waar ze heerlijk buiten kunnen rijden. Weiland is er niet inderdaad, dat is heel jammer en zeker een minpunt voor het paardenwelzijn. De paddocks kunnen zowel afzonderlijk als gecombineerd (meerdere aan elkaar) gebruikt worden. De paarden kunnen ook in de binnen- of buitenbak staan als er geen lessen zijn. Weiland is echt schaars hier en als het er is is het onbetaalbaar, zeker voor een beginnende manege. Kortom: geen weiland inderdaad, jammer, maar op andere punten komen de paarden niks tekort hier en worden ze top verzorgd.
astridastrid schreef:Er is echt wel weidegang hier, hoor! Ik heb altijd bij Stal Wassenaar (http://www.paardenstalling.nl) gestaan in Noordwijkerhout (dichtbij deze manege, ook dicht bij strand). Was altijd hele weilanden doorploegen (50 HA weide hebben ze).
Grappig, ik had hele andere reacties verwacht over deze manege (positief). Zo had ik er nog niet naar gekeken.