.Hoe lang rijden die koetsen al in Gent? Ik studeerde er 10 jaar geleden en kan me geen koetsen herinneren (note: studentenleven id nu ook wel 's nachts
).Gent is een bruisende stad en idd redelijk druk in het centrum, vind koetsen daar ook niet direct bij passen.
In Antwerpen waren vroeger idd ook koetsen, nu dus niet meer?
Ik denk dat het idd uit 2 dingen voortkomt: financieel niet heel aantrekkelijk voor de stad. Zelfde reden waarom het afschaffen van de paardensport niet zo'n vaart zal lopen, daar gaat een pak geld in rond. En idd de tegenwoordige bewustwording dat dieren gebruiken voor ons plezier niet meer van deze tijd is.
Dat het het einde van een leven is en de paarden nu noodgedwongen naar de slacht moeten is een beetje overdreven. Je kan best nog ceremonies rijden met die koetsen, is wel vraag naar. En de (jongere) paarden zijn vast ook wel verkoopbaar.
Again, ik kan me van vroeger geen koetsen in Gent herinneren. Klinkt dus alsof het geprobeerd is maar toch niet geschikt bevonden werd voor de stad. Jammer voor de koetsier maar het is nu eenmaal zo.

), pure souvenirwinkeltjes met van die lelijke kussentjes etc. Maar andere dingen vind ik wel leuk.