Veel minder leden voor KNHS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:11

Lindor92 schreef:
Het is alleen aan de startlijsten te zien dat er veel minder starts waren. 8 a 10 jaar geleden toen ik startte waren er op grote concoursen 6 B ringen (3 groepen) van 30 combinaties. Nou kunnen dezelfde wedstrijden krap 10 combinaties krijgen in dezelfde klasse.

Precies, dat zie ik hier in de buurt ook.

En 'vroeger' ging gewoon iedereen ook meteen starten, dat hoorde er bij. Nu wachten ze langer en starten als ze er echt klaar voor zijn.
De drempel ligt gewoon veel hoger.. zonde!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:43

Nibbit schreef:
Lindor92 schreef:
Het is alleen aan de startlijsten te zien dat er veel minder starts waren. 8 a 10 jaar geleden toen ik startte waren er op grote concoursen 6 B ringen (3 groepen) van 30 combinaties. Nou kunnen dezelfde wedstrijden krap 10 combinaties krijgen in dezelfde klasse.

En 'vroeger' ging gewoon iedereen ook meteen starten, dat hoorde er bij. Nu wachten ze langer en starten als ze er echt klaar voor zijn.

Nou dat mag ook wel hoor... Jeetje, was (en is nog steeds) niet altijd leuk voor de jury's om dat te jureren.
Denk dat de terugloop ook deels te maken heeft met de mate waarin we tegenwoordig kritiek verdragen.
Hoevaak ik wel niet op Facebook zie dat de jury het (keer op keer) niet goed zag... 8)7

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:50

Benzz schreef:
Arabesk schreef:
ik heb de enquete ook ingevuld en ja niet heel positief zeg maar...

Maar hoe vaak maak je gebruik van de knhs?

nou je kunt helaas niet om ze heen als je endurance wedstrijden wilt rijden. Omdat ergens ooit bedacht is dat het beter was om als DER op te gaan in de KNHS |o. Wat eigenlijk alleen maar handig was voor dag handjevol ruiters dat aan FEI wedstrijden wil meedoen, maar die hadden al een apart verenigingetje daarvor binnen de knhs

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:58

Nibbit schreef:
Lindor92 schreef:

Als jury kan ik het alleen maar toejuichen als een combinatie wat langer wacht met starten tot het gevoel er is dat ze er klaar voor zijn. Positieve ontwikkeling.
En waarom is het 'zonde' dat de drempel gewoon veel hoger ligt?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:05

Het gat tussen een gratis Bixiekaart en een startkaart van 90 euro is ook wel heel groot. Aangezien onze kinderen max 1x per maand op wedstrijd gaan, dus ong 10 wedstrijden per jaar, wordt het starten best duur. 9 euro + 2 x 8 euro = 25 per wedstrijd voor een Bdressuur wedstrijd ipv 2x 5 = 10 euro voor een Bixieproef!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:10

Ik denk dat niet alleen de startpas kosten uitmaken, ook het vrijgeven van het inschrijfgeld. Dressuur rijden is belachelijk duur. Wij hebben startlicentie die je betaald en de startpassen zijn gratis. Wij zien nog altijd een steiging in startpassen en het aantal starts. Wij hebben ook maar 2 wedstrijden met inschrijfgeld, en dat is sinds vorig jaar toen dat vrijgegeven werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:22

Hier in Groningen is er eigenlijk niets veranderd aan inschrijfgeld. Ja de echt grote concoursen met hoog prijzengeld en veel starts kosten 12,50 per proef. De rest is allemaal 10 euro per proef. En dat is vaak meer omdat het eenvoudiger is met betalen in plaats van die 9 euro.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:25

CharleyT schreef:
Nibbit schreef:

Als jury kan ik het alleen maar toejuichen als een combinatie wat langer wacht met starten tot het gevoel er is dat ze er klaar voor zijn. Positieve ontwikkeling.
En waarom is het 'zonde' dat de drempel gewoon veel hoger ligt?

Ik bedoelde eigenlijk dat heel veel er juist wel klaar voor zijn, maar zelf nog twijfelen.
En dan toch niet gaan omdat alles echt veel duurder is geworden

Edit:
En soms moet je juist iets doen om er ervaring in te krijgen. Thuis is iedereen een winnaar;)
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 18-04-19 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:27

Janine1990 schreef:
Hier in Groningen is er eigenlijk niets veranderd aan inschrijfgeld. Ja de echt grote concoursen met hoog prijzengeld en veel starts kosten 12,50 per proef. De rest is allemaal 10 euro per proef. En dat is vaak meer omdat het eenvoudiger is met betalen in plaats van die 9 euro.

Hier is bijna alles 12,50. Springen vaak nog een paar euro meer, maar wel met prijzengeld dan. Maarja vind het op zich ook niet vreemd dat die wedstrijden op duur zand een andere prijs hebben dan vroeger de 10 ringen op een weiland. Rijbanen waar vroeger Z paarden in gesprongen werd wordt tegenwoordig al te klein bevonden voor B en L pony's. Dus mensen verwachten er ook wel een stuk meer van en dan is een prijsstijging niet gek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:30

Nies_ schreef:
Janine1990 schreef:

Hier is bijna alles 12,50. Springen vaak nog een paar euro meer, maar wel met prijzengeld dan. Maarja vind het op zich ook niet vreemd dat die wedstrijden op duur zand een andere prijs hebben dan vroeger de 10 ringen op een weiland. Rijbanen waar vroeger Z paarden in gesprongen werd wordt tegenwoordig al te klein bevonden voor B en L pony's. Dus mensen verwachten er ook wel een stuk meer van en dan is een prijsstijging niet gek.

Ik ben niet thuis in het springen...

Maar ik ben het helemaal met je eens dat het niet meer dan normaal is dat wedstrijden op mooie zandbanen meer mogen kosten! Man wat kost dat allemaal wel niet aan locatiehuur.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:32

Nibbit schreef:
Lindor92 schreef:

En waarom is het 'zonde' dat de drempel gewoon veel hoger ligt?[/quote]

Dit dus!
Want wie doe je er een plezier mee om al te gaan starten terwijl je paard of jullie als combinatie er nog helemaal niet klaar voor zijn?
Alsof het als jury motiverend is die 5'en uit te delen. We zitten er om mensen plezier te geven in de sport maar kunnen helaas niet met punten strooien die er gewoon niet op hun plaats zijn

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:21

Nies_ schreef:

Dit dus, de kleine wedstrijdjes met slechte bodems, daar wil niemand meer starten. De eisen vanuit de ruiters zijn veel hoger geworden waardoor er inderdaad ook prijstechnisch ergens gecompenseerd moet worden.

Goed hebben we dat enorme complex in Ermelo nodig? Want die kost klauwen met geld natuurlijk? Tja, ik weet het niet, maar het is wel een locatie waar ik graag kom en zoals met de wereldkampioenschappen jonge paarden, het wel een visitekaartje is voor ons Nederland.

Alles is duurder geworden, dus niet vreemd dat ook de KNHS duurder is geworden.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:28

Ik wil het liefst alleen maar lid zijn van onze vereniging, zonder KNHS en zonder Paard&Sport.....maar dat kan geloof ik niet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:31

Van mij mogen ze de prijzen weglaten en het inschrijfgeld een eind omlaag schroeven. Heb al genoeg kaarsenhouders :+
Geldprijzen enkel voor de selectiewedstrijden, dan vind ik dat daar wel het inschrijfgeld hoger mag liggen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:36

denisesilver schreef:
Van mij mogen ze de prijzen weglaten en het inschrijfgeld een eind omlaag schroeven. Heb al genoeg kaarsenhouders :+
Geldprijzen enkel voor de selectiewedstrijden, dan vind ik dat daar wel het inschrijfgeld hoger mag liggen

Liever niet... Hier hebben we nog gewoon geldprijzen :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:31

Janine1990 schreef:
denisesilver schreef:

Liever niet... Hier hebben we nog gewoon geldprijzen :D

:+

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:53

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:48

Ik heb liever geldprijzen dan eenvoudige standaardjes/bekertjes en gebruiksvoorwerpen. En dan hoeven die geldprijzen echt niet hoog te zijn. Als je je startgeld er uit haalt of een deel er van is het mooi.

Als was ik laatst wel blij met een mooi zadeldek en een fles glans spray. Maar als je daar al zo veel van hebt....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:56

Als jong meisje dat net wedstrijdjes reed was ik wel blij met een beker en een halstertouw. Maar na een tijdje ga je wat serieuzer rijden en verwacht je toch iets anders. En dan is die emmer paardensnoepjes weer de zoveelste.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:03

Hoe zit het eigenlijk met de FNRS? Want dan ben je toch ook automatisch lid van de KNHS?
Er zijn ook maneges overgestapt naar de MR&B. Die ruiters zijn nu ook geen KNHS-lid meer?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:15

joyce B schreef:
Ik heb liever geldprijzen dan eenvoudige standaardjes/bekertjes en gebruiksvoorwerpen. En dan hoeven die geldprijzen echt niet hoog te zijn. Als je je startgeld er uit haalt of een deel er van is het mooi.

Als was ik laatst wel blij met een mooi zadeldek en een fles glans spray. Maar als je daar al zo veel van hebt....

Gebruiksvoorwerp kost meestal maar max 5 euro.
Geld prijs moet bedrag toch gauw hoger zijn en de beginner wordt op deze manier op extra kosten gejaagd. Met als gevolg dat het voor de beginners te duur wordt en de sport stort verder in.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:34

Marie111 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de FNRS? Want dan ben je toch ook automatisch lid van de KNHS?
Er zijn ook maneges overgestapt naar de MR&B. Die ruiters zijn nu ook geen KNHS-lid meer?

Klopt allebei!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:48

Blussem schreef:
joyce B schreef:

Gebruiksvoorwerp kost meestal maar max 5 euro.
Geld prijs moet bedrag toch gauw hoger zijn en de beginner wordt op deze manier op extra kosten gejaagd. Met als gevolg dat het voor de beginners te duur wordt en de sport stort verder in.

Dat zijn de regels van de KNHS, maar die regels kunnen aangepast.
Ze kunnen best zeggen dat bij startgeld tot €10,- per proef de eerste prijs het startgeld is, een tweede prijs de helft en derde prijs een kwart of zo. Of desnoods iets minder als het dan nog niet uit kan.

Ach, gebruiksvoorwerpen kunnen ook leuk zijn, als ze nuttig zijn! Een 10 of 20 kg zak wortelen is een mooie prijs in de winter en kost niet veel. En antiklit, shampoo of een liksteen komt vaak ook wel op.

Ik had vorig jaar ook eens een paar roze paardrijkniekousen. Gelukkig in de juiste maat

Maar een deel van het startgeld terugwinnen is toch wel erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:40

Ik baal ook dat de vier keer starten kaart weg is, en bij een dagkaart moet je al bijna twee proeven starten anders kan het niet uit. Die vier keer starten kaart was ideaal voor mensen die niet elke week op wedstrijd gaan