Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kyaral schreef:Even buiten het verhaal wel of geen hulpmiddelen, daar laat ik iedereen vrij in een mening over te hebben. Het wordt wel eens tijd dat er een statement gemaakt wordt richting knhs. De manier waarop deze en andere wijzigingen doorgevoerd zijn mag Juridisch gezien helemaal niet. Daarbij hoort de knhs er te zijn voor haar leden, hoe kan het dan zo zijn dat zij zomaar vrij zijn alles te wijzigen wat ze maar willen en ditalles ook niet allemaal positief richting dierenwelzijn. Daarmee kijk ik bijvoorbeeld ook naar de mensport, in die sector wordt het voor de recreatiegebied wedstrijdmenner (samengesteld) bijna onmogelijk gemaakt om überhaupt nog wat te winnen. Kijkend naar dierenwelzijn wordt van de "hobbypaarden" verwacht in een dusdanig hoog tempo te lopen. Voor de hobbymatige trainer een hele klus om naast werk, gezin en andere verplichtingen hun paard daar goed klaar voor te hebben.

pompadour schreef:Ik ken mij nog herinneren dat er vroeger gember werd gebruikt. Dat stopte ze in de poepsgat van het paard. En dat vond men zielig voor het paard ,maar de staart lepel is veel erger.
Dovahkiin schreef:Ach, waarschijnlijk hebben de tuigpaardrijders nog grotere oogkleppen op dan hun eigen paarden. Laat ze maar lekker weg gaan, de KNHS gaat daar echt niet onder lijden,
Rossfechten schreef:Dovahkiin schreef:Ach, waarschijnlijk hebben de tuigpaardrijders nog grotere oogkleppen op dan hun eigen paarden. Laat ze maar lekker weg gaan, de KNHS gaat daar echt niet onder lijden,
Of waarschijlijker zijn het geen knhs klapschapen. Snap dat ze afscheiden van een club die dicteerd zonder overleg.
Voor gezondheid moet je echte info en onderzoeken pakken en doen. En niet alles op knhs lucht baseren.
Nies_ schreef:Klopt en daarmee zeggen ze dus eigenlijk dat het verbod onzin is, maar dat het er toch komt.
Overigens ben ik heel benieuwd naar hoe de regel over strakke neusriemen gehandhaafd gaat worden, want er zijn wel een paar topruiters die zich daar schuldig aan maken.
Nies_ schreef:Zo ver zijn ze daar kennelijk niet. Ze hebben natuurlijk ook nog wel wat dubieuze trainingsmethoden die je niet aan de PvdD moet tonen. Je zou denken dat het verbod op de elektrische halsband een voorbeeld was geweest van wat er gebeurt als mensen zonder verstand van zaken de regels gaan bepalen. Kennelijk niet.