Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frisian254

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:32

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:48

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:50

Het wordt ze te heet onder hun voeten denk ik. Maar hun advertenties staan volgens mij nooit lang online, hooguit een dag ofzo. En dan halen ze die weg en plaatsen weer een nieuwe.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:14

Is er ook een foto van deze oplichter?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:45

Ach, nu halen ze alles weer offline en als straks de wind weer is gaan liggen beginnen ze weer opnieuw. "succesvolle" oplichters stoppen niet. Die zijn zo goed in liegen en krijgen alles voor elkaar en zolang er niet echt hard tegen opgetreden word.... :roll: Ken nog zo een oplichtster in de paardenwereld die maar door en door en door gaat. Nu is het even rustig maar dat is ook jaaaaren drama geweest en ze heeft zelfs haar advocaten opgelicht :') Maar kan allemaal in Nl..

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:30

Nou laten we als bokkers dan scherp blijven en blijven melden. Dan kunnen we het hem nog flink lastig blijven maken!

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:31

ikkedus schreef:
Nou laten we als bokkers dan scherp blijven en blijven melden. Dan kunnen we het hem nog flink lastig blijven maken!

Inderdaad! Dan kunnen ze zich straks nergens meer vertonen, zonder dat men weet wie ze zijn!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:24

Afbeelding

Afbeelding

Weer een nieuwe advertentie volgens mij.

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:03

Ja, dit zijn ze! Je kunt de advertentie aanmelden als verdacht, bij marktplaats. Als veel mensen dat doen, wordt hij mogelijk weer offline gehaald.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:15

Wellicht een melding bij mp maken je kan bia messegner (faceb) in contact komen met hun en alles toelichten wellicht kan het ip adres geheel geblokkeerd worden op mp

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:46

Is er al weer af zo te zien :')

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:58

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:28

Frisian254 schreef:

Er zijn mensen die gewoon van hun paard afwillen. Ik denk dat deze advertentie daar aantrekkelijk voor zou zijn. Als ze dan meteen geld voor hun paard krijgen.Die problemen kwamen door mensen die hun paard aan deze oplichters toevertrouwden en pas betaald zouden krijgen als het paard door hen verkocht zou zijn.Dat is dus een risicovolle constructie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:11

Bemerkingen zijn inderdaad geen probleem voor hun, ze verkopen het gewoon zonder bemerkingen door heb ik zo het idee. ^)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:22

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:20

Die had ik gezien op fb....tja dan moet je realistisch zijn als gedupeerde; je gaat nooit je paard weer terug krijgen. Tenzij de huidige eigenaar niet op 1 lijn ligt met het paard en het toch al voornemens was om het paard te verkopen, maar goed; dan zal ze er sowieso de vraagprijs er voor neer moeten leggen.
Dat dier is immers al een jaar weg, dus in dit geval zal zelfs politie niet kopers gaan pushen om coulant te zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:46

xxCYNNxx schreef:
Die had ik gezien op fb....tja dan moet je realistisch zijn als gedupeerde; je gaat nooit je paard weer terug krijgen. Tenzij de huidige eigenaar niet op 1 lijn ligt met het paard en het toch al voornemens was om het paard te verkopen, maar goed; dan zal ze er sowieso de vraagprijs er voor neer moeten leggen.
Dat dier is immers al een jaar weg, dus in dit geval zal zelfs politie niet kopers gaan pushen om coulant te zijn.

Maar als iemand zijn paard wilde verkopen via tussenhandelaren,dan zal het er ook niet om gaan het paard terug te krijgen,maar om het geld voor het paard te krijgen. Dat heeft de paardendief Rowan S. geincasseerd en moet hij dus aan de verkoper geven. Althans,dat lijkt mij de logische gang van zaken.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:05

anjali schreef:
xxCYNNxx schreef:

Maar als iemand zijn paard wilde verkopen via tussenhandelaren,dan zal het er ook niet om gaan het paard terug te krijgen,maar om het geld voor het paard te krijgen. Dat heeft de paardendief Rowan S. geincasseerd en moet hij dus aan de verkoper geven. Althans,dat lijkt mij de logische gang van zaken.

Mij ook, maar datzelfde was ook het geval met die andere 3 paarden; die moesten ook verkocht worden en toch zijn ze allemaal terug gekocht. En zoals het (zeer summier) neergetikt is, lijkt dat in dit geval ook de bedoeling te zijn; paard terug ipv het geld vangen, maar dat is me niet helemaal duidelijk; zo las ik het bv ook pas in de comments dat het paard al een jaar weg is.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:02

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd. Het is prima om dit nieuwsbericht met elkaar te bespreken, maar het is niet de bedoeling om andere personen in deze kwestie te betrekken.
Hierbij dan ook het verzoek om bij het onderwerp te blijven en geen 'waarschuwingsberichten' te posten.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:34

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:48

Het kan toch niet zo zijn dat je je gestolen paard zelf moet terugkopen. Dat geld moet toch door de tussenhandelaar\dief betaald worden. 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:16

Op fb gaat er nog een bericht rond (van ene Mariel RG dacht ik) dat haar paars nu ook ontvreemd is door hem

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:23

Dat is dat paard dat in 2017 verkocht is en niet door hem betaald is aan haar, de nummer 4 zeg maar.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:26

anjali schreef:
Het kan toch niet zo zijn dat je je gestolen paard zelf moet terugkopen. Dat geld moet toch door de tussenhandelaar\dief betaald worden. 8)7

Zeker wel. Als jij een paard te goeder trouw hebt gekocht, kan niet zomaar een vroegere eigenaar het paard opeisen. Zwart/wit gesteld is er een overeenkomst tussen de vorige eigenaar en de dief, de nieuwe eigenaar staat hier in principe buiten. De vorige eigenaar kan - als de nieuwe eigenaar hier voor open staat - het paard terugkopen en het geld vorderen op de dief, maar meer ook niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:35

mylittlejoy schreef:
anjali schreef:

Zeker wel. Als jij een paard te goeder trouw hebt gekocht, kan niet zomaar een vroegere eigenaar het paard opeisen. Zwart/wit gesteld is er een overeenkomst tussen de vorige eigenaar en de dief, de nieuwe eigenaar staat hier in principe buiten. De vorige eigenaar kan - als de nieuwe eigenaar hier voor open staat - het paard terugkopen en het geld vorderen op de dief, maar meer ook niet.

Ik vind ook niet dat iemand die te goeder trouw een paard heeft gekocht dat weer zou moeten afstaan. Maar het geld dat de eerlijke koper daarvoor betaald heeft aan de tussenhandelaar,moet nu wel naar degene die het paard oorspronkelijk bezat en het door de tussenhandelaar wilde laten verkopen. Dat was toch de bedoeling eigenlijk.De fout zit dus bij de tussenhandelaar die het geld zelf heeft gehouden.Terwijl hij wel het paard heeft verkocht.De nieuwe koper kan daar inderdaad in principe niets aan doen.Tenzij hij mede in het complot zou zitten.