Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frisian254 schreef:
xxCYNNxx schreef:Die had ik gezien op fb....tja dan moet je realistisch zijn als gedupeerde; je gaat nooit je paard weer terug krijgen. Tenzij de huidige eigenaar niet op 1 lijn ligt met het paard en het toch al voornemens was om het paard te verkopen, maar goed; dan zal ze er sowieso de vraagprijs er voor neer moeten leggen.
Dat dier is immers al een jaar weg, dus in dit geval zal zelfs politie niet kopers gaan pushen om coulant te zijn.
anjali schreef:xxCYNNxx schreef:Die had ik gezien op fb....tja dan moet je realistisch zijn als gedupeerde; je gaat nooit je paard weer terug krijgen. Tenzij de huidige eigenaar niet op 1 lijn ligt met het paard en het toch al voornemens was om het paard te verkopen, maar goed; dan zal ze er sowieso de vraagprijs er voor neer moeten leggen.
Dat dier is immers al een jaar weg, dus in dit geval zal zelfs politie niet kopers gaan pushen om coulant te zijn.
Maar als iemand zijn paard wilde verkopen via tussenhandelaren,dan zal het er ook niet om gaan het paard terug te krijgen,maar om het geld voor het paard te krijgen. Dat heeft de paardendief Rowan S. geincasseerd en moet hij dus aan de verkoper geven. Althans,dat lijkt mij de logische gang van zaken.
anjali schreef:Het kan toch niet zo zijn dat je je gestolen paard zelf moet terugkopen. Dat geld moet toch door de tussenhandelaar\dief betaald worden.
mylittlejoy schreef:anjali schreef:Het kan toch niet zo zijn dat je je gestolen paard zelf moet terugkopen. Dat geld moet toch door de tussenhandelaar\dief betaald worden.
Zeker wel. Als jij een paard te goeder trouw hebt gekocht, kan niet zomaar een vroegere eigenaar het paard opeisen. Zwart/wit gesteld is er een overeenkomst tussen de vorige eigenaar en de dief, de nieuwe eigenaar staat hier in principe buiten. De vorige eigenaar kan - als de nieuwe eigenaar hier voor open staat - het paard terugkopen en het geld vorderen op de dief, maar meer ook niet.