Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arabesk schreef:15 km over straat en de paarden zijn helemaal spierbevangen en de hoeven kaal? Hoe bestaat het dan dat er paarden zijn die klasse 3 endurance lopen zonder ijzers zonder hoefschoenen. Dan hebben we het over 80 km met een gemiddelde snelheid van 15 kmph. Wonderpaarden!
Onze trainingen zijn 15 km minimaal en ja langs de weg hier want het venhuizer bos moet nog aangeplant worden.
Arabesk schreef:15 km over straat en de paarden zijn helemaal spierbevangen en de hoeven kaal? Hoe bestaat het dan dat er paarden zijn die klasse 3 endurance lopen zonder ijzers zonder hoefschoenen. Dan hebben we het over 80 km met een gemiddelde snelheid van 15 kmph. Wonderpaarden!
Onze trainingen zijn 15 km minimaal en ja langs de weg hier want het venhuizer bos moet nog aangeplant worden.
Sunnda schreef:Arabesk schreef:15 km over straat en de paarden zijn helemaal spierbevangen en de hoeven kaal? Hoe bestaat het dan dat er paarden zijn die klasse 3 endurance lopen zonder ijzers zonder hoefschoenen. Dan hebben we het over 80 km met een gemiddelde snelheid van 15 kmph. Wonderpaarden!
De laatste keer dat ik de dikke Van Dale erop na sloeg heette dat training.
En nee, niet elke ruiter traint endurance en nee niet elke ruiter traint op afsfalt en ja, het is een talent om een vervelend voorval te ge/misbruiken om je punt te maken over ijzers..
Als ik morgen een halve marathon moet lopen zonder training en daarna niet kan lopen maakt dat jou geen wonderkind omdat je wel een half jaar hebt getraind en opgebouwd en het dus wel doet.
Femke_Tweety schreef:Iets meer ontopic,
Ik ben benieuwd hoe het over een week of twee is met alle dieren en eigenaren.
Dan is iets beter zichtbaar in hoeverre er toch blessures ontstaan zijn.
Ik hoop van harte dat buiten de voetslijtages en stevige spierpijnen, er geen langduriger blessures zullen zijn.
Horizonnig schreef:Femke_Tweety schreef:Iets meer ontopic,
Ik ben benieuwd hoe het over een week of twee is met alle dieren en eigenaren.
Dan is iets beter zichtbaar in hoeverre er toch blessures ontstaan zijn.
Ik hoop van harte dat buiten de voetslijtages en stevige spierpijnen, er geen langduriger blessures zullen zijn.
Ik kan jullie wel op de hoogte houden als daar behoefte aan is!
Supertje schreef:Zelf meegemaakt met een verdomd goed getraind paard wat zijn hand niet omdraaide voor aangespannen tochten van een kilometer of 50, en aangezien die vooral aangespannen liep grotendeels over verharde wegen, en ja, ook nog zonder ijzers.
Paard is er na een ongeluk met wagen en al alleen vandoor gegaan, wagen na een kilometer of 2 kwijtgeraakt, en toen nog ruim 10 km in totale paniek doorgegaan met wat er over was van de boom nog achter zich aan. Paard is zo ernstig spierbevangen geraakt dat het kantje boord was, en de hoeven daar was niets van over, tot bloedens toe.
. Achteraf was het grappig maar het moment zelf sterf je even ter plekke. Ik hoop dat het voor de paarden bij julie ook zo goed afloopt Horizonnig schreef:beatje schreef:Ik heb het zelf ook mee gemaakt ,gelukkig een kleinere groep
De politie zei dat doordat de groep zo groot was, de kans op overleven ook veel groter was. Dat heeft hen eigenlijk gered. Al had er alsnog veel narigheid kunnen gebeuren natuurlijk.
MarcoBorsato schreef:ElineS schreef:Wat ik me dan afvraag wie dan alle DA kosten gaat betalen. Degene die het hek heeft open laten staan of de stal. Ik als eigenaar zou zeker kijken voor aansprakelijk stellen via verzekering.
Maar wat een geluk dat er geen paard op een auto is geklapt of iets. Ontzettend veel mazzel met hoe het is afgelopen.
Jij als eigenaar zou blij moeten zijn dat de staleigenaren zo adequaat hebben gehandeld. Er achteraan gereden, een hulpteam bij elkaar gesprokkeld. Die mensen zitten nog met het hart in de keel.
Verzekeringstechnisch wordt dat vast allemaal geregeld, maar het is nog niet eens duidelijk, althans niet voor buitenstaanders, hoe het gebeurd is. En ik denk dat dat prima is. Dat men dat onderling moet regelen en dat dat niet op bokt hoeft.
Arabesk schreef:15 km over straat en de paarden zijn helemaal spierbevangen en de hoeven kaal? Hoe bestaat het dan dat er paarden zijn die klasse 3 endurance lopen zonder ijzers zonder hoefschoenen. Dan hebben we het over 80 km met een gemiddelde snelheid van 15 kmph.
) bekapper zit en vast nog een paar die door welke onwaarschijnlijke reden dan ook niet vol in endurancetraining staan. En jij zou die allemaal morgen nog het asfalt op gooien voor een galoprondje van 10k, want ze zijn nou eenmaal natuurlijk bekapt?