Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marcella schreef:En wat als de paarden als makkelijk prooi op zijn. Dan zijn de groepen mogelijk dusdanig groot dat ze misschien mensen gaan aanvallen...
rien10 schreef:anjali schreef:Weinig medeleven met paarden hier op een paardenforum.
Omdat het een paardenforum is, hoeven we nog niet de realiteit overboord te gooien.
Of de hyena's hebben honger.
Of de paarden hebben honger.
Paarden hebben een hogere aai factor, dus die mogen blijven.
Krom? Ja,heel krom.
SVRL schreef:Overal waar roofdieren leven, kunnen zij mensen aanvallen. Een dier dat honger heeft, wil eten en als je dan in de buurt bent, ben je de klos jammer genoeg. Maar dat is nog geen reden om roofdieren hersenloos uit te roeien zoals we in het verleden gedaan hebben. Die dieren hebben ook recht op leven.
Loretta schreef:SVRL schreef:Overal waar roofdieren leven, kunnen zij mensen aanvallen. Een dier dat honger heeft, wil eten en als je dan in de buurt bent, ben je de klos jammer genoeg. Maar dat is nog geen reden om roofdieren hersenloos uit te roeien zoals we in het verleden gedaan hebben. Die dieren hebben ook recht op leven.
Jij vind het blijkbaar geen probleem als een roofdier jouw kinderen opeet.
Loretta schreef:Ik ben wel van mening dat mensen beschermd moeten worden tegen wilde dieren. Verwilderde paarden is nog een ander verhaal. Maar als jij het prima vind dat kinderen door roofdieren worden gedood dan heb ik daar echt geen woorden meer voor.
Loretta schreef:Ik ken de situatie in Namibie niet maar ik mag aannemen dat er goed over dit besluit is nagedacht. Die rangers in Namibie zullen wel beter weten wat er in hun natuurgebied nodig is aan maatregelen dan dat wij dat hier vanuit Nederland kunnen.
Namibie is dubbel zo groot als Duitsland en er wonen 2 miljoen mensen... Voornamelijk in Windhoek en Swakop, twee steden die nog best een eindje van het Sperrgebiet liggen.