xyzutu2 schreef:Ik lees ook nergens in hun statement iets tegen het houden van een paard als huis/gebruiksdier. Wel spreken ze zich uit tegen topsport, tegen zwaar belastende sportvormen en dieronvriendelijke trainingsmethodes. Er staat nergens dat je niet meer op een paard mag gaan zitten, dus als je dat belangrijk vindt dan kun je altijd nog met een gerust hart op ze stemmen. Als je op Olympisch niveau de rollkür wilt bedrijven of mee wilt doen aan top militairy wedstrijden dan kun je misschien beter op een andere partij stemmen.
Ik vind het een prima initiatief. Wij hebben 12 weiden met kleine groepen (3 tot 10 per groep, gesorteerd

Hier in de buurt staat al meer dan 10 jaar een paard op een piepklein weitje aan een dijkwoning, langs de weg. Ik zie hem nooit bewegen, hij staat er maar; zet er dan een shetje van 50 euro bij, maar misschien is dat wel geprobeerd en ging het niet.
Wat betreft jouw laatste opmerking: ik vind het grappig dat je nu toch alleen de professionele ruiters aanhaalt, terwijl er natuurlijk ook veel misstanden zijn, met name bij amateurs: slechtpassend tuig (= pijnlijk), te zware ruiters, hobbelen op de voorhand (HKO), slecht voer, geen of slecht worm of vaccinatiebeleid. Te weinig naar de smid, te laat de DA laten komen met problemen enz.