Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Is het echt zo erg om in te zien en te leren dat deze hele planeet niet alleen van ons is?
We maken verdomme genoeg slachtoffers om alle grond aan onszelf toe te eigenen, een ander krijgt geen kans! Spijtig voor die veulens, maar wat willen we nu eigenlijk? I.p.v behalve voor onszelf nu ook gaan afslachten t.b.v onze hobbies?
Het moet toch niet gestoorder worden? Is ef iemand die met een bevredigende reden kan komen waarom vee meer rechten heeft om te leven dan een wolf?
En geld is geen geldige reden, de grootste stomkoppen zijn zij die dat hebben uitgevonden.
Kendra schreef:Beetje overtrokken wat mij betreft. Nederland is niet de hele planeet en ik denk dat er niemand is die vindt dat alle ruimte voor de mens 'en zijn hobby's' is.
Maar Nederland is ook geen land met grote stukken wildernis waar de natuur ongestoord zijn gang kan gaan. Daarvoor is het land te klein en te vol.
Alles wordt gereguleerd, daar hoef je niet voor of tegen te zijn, dat is gewoon een feit.
Er is een kunstmatig evenwicht en elke soort die erbij komt, heeft daar invloed op en staat daarom ter discussie.

Kendra schreef:Beetje overtrokken wat mij betreft. Nederland is niet de hele planeet en ik denk dat er niemand is die vindt dat alle ruimte voor de mens 'en zijn hobby's' is.
Maar Nederland is ook geen land met grote stukken wildernis waar de natuur ongestoord zijn gang kan gaan. Daarvoor is het land te klein en te vol.
Alles wordt gereguleerd, daar hoef je niet voor of tegen te zijn, dat is gewoon een feit.
Er is een kunstmatig evenwicht en elke soort die erbij komt, heeft daar invloed op en staat daarom ter discussie.
Myrthe3 schreef:Gaan jullie dan ook meer betalen voor jullie stukje kaas en vlees?
Want een veehouder verliest een stuk inkomen als er een beest van hem gepakt wordt.
karuna schreef:Brainstormen is vaak de beste optie om tot een idee te komen. Dus nee een pasklare oplossing heb ik niet. Zie soms constructies in het buitenland die kennelijk werkt, gaas stroomdraad en hout voor de periode dat vee jong is
Maar alleen maar roepen wil ik niet beschermd je dieren niet, dus zul je iets moeten doen desnoods binnen voor eerste week na de geboorte. Of accepteren dat je soms wat mist.
Kan best dat kuddes gaan wennen aan een roofdier en bescherm instinkt vanzelf gaat werken weer.