R_oo_s schreef:Natuurlijk kunnen we met zn alle lekkere negatieve reacties geven op dit bericht , feit blijft wel dat ze een 5e ster hebben gekregen , die krijg je niet als de paarden er zo beroerd bij staan of een slecht leven hebben . Laten we niet vergeten dat het een bedrijf is waar geld verdient moet worden , in de goede zin van het woord , en mochten ze hun werknemers , de paarden in dit geval , slecht behandelen dan houd het gauw op , dat houd je geen 25 jaar vol . En natuurlijk hebben we het met zn alle liever anders en beter maar ga er maar eens aan staan . Ik heb respect voor deze mensen die mijns inzien kei hard werken .
Dit is een belangrijk punt. Staan paarden die geen (of nauwelijks) sociale vrije beweging krijgen maar wel gevoerd en verzorgd worden er ‘niet beroerd bij’. Mijns inziens namelijk wel. En is het feit ‘dat er nu eenmaal geld verdiend moet worden’ een goede reden om dit niet te veranderen? Ik denk van niet..
Tuurlijk is het mooi dat er hard gewerkt wordt en er een vorm van erkenning is daarvoor maar je moet je wel afvragen waaraan zo hard gewerkt wordt en niet alles is geweldig omdat er nu eenmaal hard voor gewerkt wordt.
Maar goed, dit loopt natuurlijk redelijk parallel aan de vele discussies hier over bijv pensionstallen met weinig buitengang in de wintertijd waar nog steeds veel mensen hun paarden stallen. De een vind dat prima en de ander gruwt ervan.
Ik vind het wel bemoedigend dat steeds meer mensen vallen over inleveren op paardenwelzijn. De afgelopen 5 jaar is dat bewustzijn enorm toegenomen. Wie weet waar we over nog eens 5 jaar staan!