Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joscaa schreef:Heerlijk, vooral dat ze het veulen herkennen aan ' de stipjes op de neus', alsof ze ooit daadwerkelijk geinterresseerd en met zorg naar 'hun' paarden omkijken. Wauw, deden de dat maar....
Ja, slim is het niet om zo een jong veulem bij de moeder weg te trekken, worden ze lichamelijk en mentaal niet beter van en van opgroeien in een achtertuin is er ook niet een beter van geworden gok ik...![]()
....maar uithongeren tussen de karkassen is er ook nog nooit een van opgeknapt.
anjali schreef:Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven. Als je het daar niet mee eens bent snap ik dat je van alles probeert om er nog enkelen te redden.
joyce B schreef:SBB-Oostvaardersplassen is hypocriet bezig. Alles gebruiken om de actievoerders negatief in het daglicht te stellen maar zelf laten ze de dieren sterven van de honger en verwaarlozing en noemen dat natuur. Herten kunnen niet verplaatst worden en moeten en masse doodgeschoten, maar elders worden ze duur aangekocht vanuit andere landen en in andere natuurgebieden hier in NL weer vrijgelaten. Wie snapt dat nog?
oomens schreef:anjali schreef:Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven. Als je het daar niet mee eens bent snap ik dat je van alles probeert om er nog enkelen te redden.
Álle dieren, en mensen, waar dan ook zijn ten dode opgeschreven. Als het je te doen is om te voorkomen dat ze ooit sterven, dan kun je het beter meteen maar opgeven. In de Oostvaardersplassen groeien planten, en er groeien zelfs planten waar grazende dieren van kunnen bestaan zonder zichzelf te vergiftigen. Met andere woorden: er kunnen grazers leven die daar oud genoeg kunnen worden om zich voort te planten. Als het aantal maar laag genoeg is, dan kunnen ze daar vrijwel allemaal leven zonder te verhongeren.
Nikass schreef:joyce B schreef:SBB-Oostvaardersplassen is hypocriet bezig. Alles gebruiken om de actievoerders negatief in het daglicht te stellen maar zelf laten ze de dieren sterven van de honger en verwaarlozing en noemen dat natuur. Herten kunnen niet verplaatst worden en moeten en masse doodgeschoten, maar elders worden ze duur aangekocht vanuit andere landen en in andere natuurgebieden hier in NL weer vrijgelaten. Wie snapt dat nog?
Dat de herten worden doodgeschoten is het gevolg van de bijvoergekkies. Ga het nu niet omdraaien en een ander de schuld geven. Staatsbosbeheer is al helemaal geen beslissende instantie hierin.
De actievoerders stellen zichzelf overigens in een negatief daglicht. Zulk dom volk heb ik in tijden niet gezien zeg
se7entje schreef:Nee, de herten moeten worden doodgeschoten Door het falende beleid, niet de boel omdraaien en de schuld op de bijvoerders steken.
En ik stoor me enorm aan jou denigrerende manier van praten over de bijvoerders en actievoerders, dat je het niet met hun eens bent ok, maar je kan je best wel wat volwassener uiten zonder mensen neer te halen.
Karl66 schreef:se7entje schreef:Nee, de herten moeten worden doodgeschoten Door het falende beleid, niet de boel omdraaien en de schuld op de bijvoerders steken.
En ik stoor me enorm aan jou denigrerende manier van praten over de bijvoerders en actievoerders, dat je het niet met hun eens bent ok, maar je kan je best wel wat volwassener uiten zonder mensen neer te halen.
De reden waarom de herten moeten worden doodgeschoten is dat we niet meer kunnen accepteren dat dood een belangrijk onderdeel van de natuur is. En dat die dood over het algemeen rauw en onprettig is. En wat we al helemaal niet meer kunnen accepteren is dat die dood dan ook nog vol in ons gezicht plaats vindt. Ik heb voor alle duidelijkheid geen enkel probleem ermee dat wij als mensen ingrijpen om die dood humaner te maken door dieren af te schieten. Maar hou alsjeblieft op om te doen alsof dood geen onderdeel van de natuur hoort te zijn.
Veulen84 schreef:Als je dat gelooft dan ga je er serieus heftig aan voorbij dat flesveulens vaak enorme gedragsproblemen hebben en slecht sociaal gedrag vertonen. Ze komen vaker bij de slacht terecht dan andere paarden ook.
Enne dat veulen was geen 4 maanden...
se7entje schreef:Je hoeft niks vriendelijks te zeggen, je kan het anders verwoorden, komt een stuk minder irritant over en blijft er meer ruimte voor discussie zonder irritatie.
Karl66 schreef:Op het moment dat een ecosysteem in evenwicht is, dan zal er net zoveel sterfte moeten zijn als dat er aanwas is, anders wordt dat evenwicht verstoord. Mensen die denken dat je zo'n evenwicht zonder consequenties kan verstoren hebben domweg teveel Bambi gekeken.