Zeven veulens en een kalf gestolen uit Oostvaardersplassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Zeven veulens en een kalf gestolen uit Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:52

Wat mij opvalt is dat er heel veel mensen rondlopen die denken dat Bambi geen tekenfilm maar een natuurdocumentaire is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:03

Joscaa schreef:
Heerlijk, vooral dat ze het veulen herkennen aan ' de stipjes op de neus', alsof ze ooit daadwerkelijk geinterresseerd en met zorg naar 'hun' paarden omkijken. Wauw, deden de dat maar....

Ja, slim is het niet om zo een jong veulem bij de moeder weg te trekken, worden ze lichamelijk en mentaal niet beter van en van opgroeien in een achtertuin is er ook niet een beter van geworden gok ik... :

....maar uithongeren tussen de karkassen is er ook nog nooit een van opgeknapt. :n

Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven. Als je het daar niet mee eens bent snap ik dat je van alles probeert om er nog enkelen te redden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:19

anjali schreef:
Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven. Als je het daar niet mee eens bent snap ik dat je van alles probeert om er nog enkelen te redden.

Álle dieren, en mensen, waar dan ook zijn ten dode opgeschreven. Als het je te doen is om te voorkomen dat ze ooit sterven, dan kun je het beter meteen maar opgeven. In de Oostvaardersplassen groeien planten, en er groeien zelfs planten waar grazende dieren van kunnen bestaan zonder zichzelf te vergiftigen. Met andere woorden: er kunnen grazers leven die daar oud genoeg kunnen worden om zich voort te planten. Als het aantal maar laag genoeg is, dan kunnen ze daar vrijwel allemaal leven zonder te verhongeren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:54

Op het moment dat een ecosysteem in evenwicht is, dan zal er net zoveel sterfte moeten zijn als dat er aanwas is, anders wordt dat evenwicht verstoord. Mensen die denken dat je zo'n evenwicht zonder consequenties kan verstoren hebben domweg teveel Bambi gekeken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:07

Morganlefay schreef:
Tja dat zijn nu de echte dierenvrienden die de paarden van de Oostvaardersplassen willen redden. ~~}>

ja die arme paardjes lekker in een hokje zetten op een warm bedje met stro en een dekentje om.... -O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:08

Karl66 schreef:
Wat mij opvalt is dat er heel veel mensen rondlopen die denken dat Bambi geen tekenfilm maar een natuurdocumentaire is.

ja en die vast allemaal vegetariërs zijn :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:16

anjali schreef:
Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven.

Niet verder vertellen, maar alle dieren gaan uiteindelijk dood. En alle mensen ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:30

joyce B schreef:
SBB-Oostvaardersplassen is hypocriet bezig. Alles gebruiken om de actievoerders negatief in het daglicht te stellen maar zelf laten ze de dieren sterven van de honger en verwaarlozing en noemen dat natuur. Herten kunnen niet verplaatst worden en moeten en masse doodgeschoten, maar elders worden ze duur aangekocht vanuit andere landen en in andere natuurgebieden hier in NL weer vrijgelaten. Wie snapt dat nog?

Dat de herten worden doodgeschoten is het gevolg van de bijvoergekkies. Ga het nu niet omdraaien en een ander de schuld geven. Staatsbosbeheer is al helemaal geen beslissende instantie hierin.
De actievoerders stellen zichzelf overigens in een negatief daglicht. Zulk dom volk heb ik in tijden niet gezien zeg 8)7

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:35

oomens schreef:
anjali schreef:

Álle dieren, en mensen, waar dan ook zijn ten dode opgeschreven. Als het je te doen is om te voorkomen dat ze ooit sterven, dan kun je het beter meteen maar opgeven. In de Oostvaardersplassen groeien planten, en er groeien zelfs planten waar grazende dieren van kunnen bestaan zonder zichzelf te vergiftigen. Met andere woorden: er kunnen grazers leven die daar oud genoeg kunnen worden om zich voort te planten. Als het aantal maar laag genoeg is, dan kunnen ze daar vrijwel allemaal leven zonder te verhongeren.

Wat kun jij dingen soms goed verwoorden +:)+

Arabesk: nee demonstreren met een broodje plofkip in de hand; hypocrisie is hip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:27

Shadow0 schreef:
anjali schreef:
Inderdaad. De dieren in de oostvaarder plassen zijn ten dode opgeschreven.

Niet verder vertellen, maar alle dieren gaan uiteindelijk dood. En alle mensen ook.

-probeert niet te lachen-

:')

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:28

Nikass schreef:
joyce B schreef:
SBB-Oostvaardersplassen is hypocriet bezig. Alles gebruiken om de actievoerders negatief in het daglicht te stellen maar zelf laten ze de dieren sterven van de honger en verwaarlozing en noemen dat natuur. Herten kunnen niet verplaatst worden en moeten en masse doodgeschoten, maar elders worden ze duur aangekocht vanuit andere landen en in andere natuurgebieden hier in NL weer vrijgelaten. Wie snapt dat nog?

Dat de herten worden doodgeschoten is het gevolg van de bijvoergekkies. Ga het nu niet omdraaien en een ander de schuld geven. Staatsbosbeheer is al helemaal geen beslissende instantie hierin.
De actievoerders stellen zichzelf overigens in een negatief daglicht. Zulk dom volk heb ik in tijden niet gezien zeg 8)7

Nee, de herten moeten worden doodgeschoten Door het falende beleid, niet de boel omdraaien en de schuld op de bijvoerders steken.
En ik stoor me enorm aan jou denigrerende manier van praten over de bijvoerders en actievoerders, dat je het niet met hun eens bent ok, maar je kan je best wel wat volwassener uiten zonder mensen neer te halen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:32

Ja dat weet ik nu wel dat je je aan mij stoort. Ik stoor me aan zoveel in dit topic :O

Ik heb zoals gezegd inderdaad weinig goeds te melden over deze types die relschoppen over de rug van dieren ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Dus tja, ik zal niet ineens iets vriendelijks over ze gaan zeggen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:36

Je hoeft niks vriendelijks te zeggen, je kan het anders verwoorden, komt een stuk minder irritant over en blijft er meer ruimte voor discussie zonder irritatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:52

Ik nomineer 'bijvoergekkies' vast als woord van het jaar voor 2019.

Ik vind namelijk ook dat je behoorlijk van padje bent als je een veulen gaat jatten en in je tuin gaat zetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:25

se7entje schreef:
Nee, de herten moeten worden doodgeschoten Door het falende beleid, niet de boel omdraaien en de schuld op de bijvoerders steken.
En ik stoor me enorm aan jou denigrerende manier van praten over de bijvoerders en actievoerders, dat je het niet met hun eens bent ok, maar je kan je best wel wat volwassener uiten zonder mensen neer te halen.

De reden waarom de herten moeten worden doodgeschoten is dat we niet meer kunnen accepteren dat dood een belangrijk onderdeel van de natuur is. En dat die dood over het algemeen rauw en onprettig is. En wat we al helemaal niet meer kunnen accepteren is dat die dood dan ook nog vol in ons gezicht plaats vindt. Ik heb voor alle duidelijkheid geen enkel probleem ermee dat wij als mensen ingrijpen om die dood humaner te maken door dieren af te schieten. Maar hou alsjeblieft op om te doen alsof dood geen onderdeel van de natuur hoort te zijn.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:14

de kans dat de veulens een beter leven gaan krijgen is 1 ding zeker.

En veulens mogen vanaf 4 maanden gespeend worden

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:16

Serieus? >;)
En wie bepaalt dat?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:19

Karl66 schreef:
se7entje schreef:

De reden waarom de herten moeten worden doodgeschoten is dat we niet meer kunnen accepteren dat dood een belangrijk onderdeel van de natuur is. En dat die dood over het algemeen rauw en onprettig is. En wat we al helemaal niet meer kunnen accepteren is dat die dood dan ook nog vol in ons gezicht plaats vindt. Ik heb voor alle duidelijkheid geen enkel probleem ermee dat wij als mensen ingrijpen om die dood humaner te maken door dieren af te schieten. Maar hou alsjeblieft op om te doen alsof dood geen onderdeel van de natuur hoort te zijn.

Waar zeg ik dat de dood geen onderdeel mag zijn ?
Ik sta er hetzelfde in als jij, humaner maken ďoor af te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:20

Ik kreeg echt last van plaatsvervangende schaamte bij het zien van die documentaire. Hysterische paardenmeisjes... ;(

Wat vreselijk dat een boswachter die daar bijna 40 jaar zich met hart en ziel heeft ingezet ermee gestopt is. De blik in de ogen van die man.... Ik werd er helemaal triest van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:21

Als je dat gelooft dan ga je er serieus heftig aan voorbij dat flesveulens vaak enorme gedragsproblemen hebben en slecht sociaal gedrag vertonen. Ze komen vaker bij de slacht terecht dan andere paarden ook.

Enne dat veulen was geen 4 maanden...

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 01:55

Veulen84 schreef:
Als je dat gelooft dan ga je er serieus heftig aan voorbij dat flesveulens vaak enorme gedragsproblemen hebben en slecht sociaal gedrag vertonen. Ze komen vaker bij de slacht terecht dan andere paarden ook.

Enne dat veulen was geen 4 maanden...

Als een veulen de fles krijgt en verder in een knudde loopt dan leert het veulen wel wat en is er van waar.

StalTamerijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 05:09

Dood is in de natuur normaal ja, maar dit is een park met een hek eromheen, met illegaal geplaatste gedomestiseerde dieren erin.

Het afschieten vind ik beter dan het uithonger beleid, dus nee, geen medelijden met de boswachters. 15.000 dood door creperen vonden ze prima...
Het beste is paarden en runderen eruit en met herten aan geboortebeperking doen.
Maar omdat ze de dieren zo graag bestempelen als 'wild" zal dit er niet van komen.

Het is gefaald, maar dat willen ze gewoon niet toegeven. Subsidie is belangrijker dan het dierwaardig leven van de grote grazers.

Vind het idd ook lachwekkend dat ze aan de streepjes kunnen zien dat het veulen van ovp is en dat ze precies het aantal weten.

Ik hoorde geruchten dat het veulen verstoten of moederloos was, dus dan beter iets dan niets.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 07:53

Beesten in een afgesloten gebied zetten zonder natuurlijke vijanden,is geen natuur. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Het is walgelijk om ze eerst maandenlang uit te hongeren tot ze bijna niet meer op de benen kunnen staan en ze dan pas te schieten. Of alle GG eruit of een klein aantal alleen vrouwelijke dieren in het gebied.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:48

se7entje schreef:
Je hoeft niks vriendelijks te zeggen, je kan het anders verwoorden, komt een stuk minder irritant over en blijft er meer ruimte voor discussie zonder irritatie.

Kleine tip voor jou: zucht eens diep ontspan en denk gewoon: Ik zou het anders brengen maar vooruit, we zijn niet allemaal hetzelfde.
En door met de discussie................

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:01

Karl66 schreef:
Op het moment dat een ecosysteem in evenwicht is, dan zal er net zoveel sterfte moeten zijn als dat er aanwas is, anders wordt dat evenwicht verstoord. Mensen die denken dat je zo'n evenwicht zonder consequenties kan verstoren hebben domweg teveel Bambi gekeken.

Maar dan zijn we er toch. SBB is degene die de balans verstoord. Zij hebben het hek geplaatst en halen een groot deel van de kadavers weg. Schieten lukraak af zonder selectie.
Dat jij pro SBB bent is inmiddels wel duidelijk. Maar zij staan aan de basis van deze ellende en hebben het zo ver laten komen.