Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oji schreef:Ik had gehoopt dat de KNHS met de aanstelling van Rien een ommezwaai zou maken naar meer paardvriendelijk dressuurrijden en definitief afscheid zou nemen van de "Rollkur" periode.
Maar helaas denk ik dat Rien bij de hedendaagse topruiters geen voet aan de grond heeft gekregen en onvoldoende (niet?) gesteund is door de KNHS om echt deze ommezwaai te maken. Dat de aanstelling van Rien meer "symbool politiek" is geweest als een daadwerkelijke wens tot verandering.
Het zou mij ook helemaal niets verbazen als Rien helemaal niet achter de afvaardiging naar Tryon stond en deze opgedrongen heeft gekregen door de KNHS en verplicht was deze afvaardiging te verdedigen. Mogelijk dat dat de druppel is geweest?
Kadankovitch schreef:Ik denk ook dat het een keerpunt is in de aanstelling van bondstrainers in Nederland. En wellicht zou men beter eraan doen alleen een Chef d'equipe aan te stellen.
Askja schreef:Wat we hier goed zouden kunnen gebruiken, is een rolmodel, iemand die laat zien dat het ook anders kan. Die internationaal op het hoogste niveau mee kan doen, maar daarnaast actief een andere manier van rijden en trainen uitdraagt. Niet dat mechanische rijden met veel druk en een strakke aanleuning waarbij het paard als een soort robot zijn kunstjes laat zien. Maar juist een rijwijze die lichtheid, harmonie en samenwerking tussen ruiter en paard uitstraalt.
Kelly_ann schreef:Hier een geluidsfragment van de NOS, Rien legt hier zelf uit over de beslissing: https://nos.nl/artikel/2247307-gestopte ... wagen.html
fransje23 schreef:Kadankovitch schreef:Ik denk ook dat het een keerpunt is in de aanstelling van bondstrainers in Nederland. En wellicht zou men beter eraan doen alleen een Chef d'equipe aan te stellen.
Bij endurance is er geen bondscoach maar een chef d'equipe en een teamtrainer.
Wat dat laatste betreft zit Rien dus in de verkeerde tak van de paardensport![]()
Komt misschien ook omdat de huidige bondstrainer endurance ooit als bondscoach ontslagen is door de KNHS. Kun je hem moeilijkeen jaar later wel weer in die functie aanstellen![]()
Maar wat ik wilde zeggen, de functie zijn bij de KNHS dus sowieso aan verandering onder hevig.
Rien verdient groot respect met een groep individuen kun je geen harmonie en teamspirit bereiken.
KNHS blijft nog steeds een clubje oude jongens krentenbrood"die niet ziet dat ze niet klaar zijn voor de toekomst.
Electra63 schreef:Sanet schreef:Je kan toch ook niet verwachten dat topcombinaties die al jaren en jaren ergens lessen (en daar klaarblijkelijk erg ver mee gekomen zijn!) hun eigen instructeur aan de kant gooien voor degene die dan toevallig weer bondscoach geworden is?
Precies!!
Janneke2 schreef:Idd: paardrijden is geen voetbal.
Bij 'oranje' is er een bondscoach (met miljoenen helpers) en zijn taak is: om van 20 knullen die in zo'n 10 verschillende teams spelen 1 team te maken.
Als ruiter m/v vorm je natuurlijk een team met je paard - en je groom, trainer etc.
Maar teamprestaties zijn toch vooral: drie of vier combinaties uit land X hebben hoog gescoord.