Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustOneBite schreef:Ik kreeg laatst te horen dat ik mijn paarden overvoer qua hoeveelheid maar dat ze wel veel te mager zijn... het gaat om twee arabische paardjes in de groei (2 en 1jaar) ik ben van mening dat mijn tweejarige goed op gewicht is, ribben zijn voelbaar bij lichte druk maar je kan er geen piano op spelen, bespiering mag nog wat beter maar ze is net twee mag lekker paard zijn en bewegen doet ze genoeg doormiddel van paddock paradise idee..
Hierbij een foto van haar:
[ [url=m/VeNh1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaarling hengstje mag nog wat bijkomen, we komen van 'ver' gezien er al aardig wat bijgekomen (zn 50-80kg) is. Een duidelijk verschil tussen de twee:
[ [url=m/MOto4c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat eten ze? Onbeperkt ruwvoer met vitamine/mineralenbrok zonder toevoegingen , 'kruiden' en olie toegevoegd om de groei te ondersteunen. De 'kruiden' is een mengsel van producten die zich in het grasland bevinden bijv. Rozenbottel daar we helaas weinig tot geen weidegang kunnen bieden.
Wat vinden jullie?
Skippy01 schreef:JustOneBite schreef:Ik kreeg laatst te horen dat ik mijn paarden overvoer qua hoeveelheid maar dat ze wel veel te mager zijn... het gaat om twee arabische paardjes in de groei (2 en 1jaar) ik ben van mening dat mijn tweejarige goed op gewicht is, ribben zijn voelbaar bij lichte druk maar je kan er geen piano op spelen, bespiering mag nog wat beter maar ze is net twee mag lekker paard zijn en bewegen doet ze genoeg doormiddel van paddock paradise idee..
Hierbij een foto van haar:
[ [url=m/VeNh1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaarling hengstje mag nog wat bijkomen, we komen van 'ver' gezien er al aardig wat bijgekomen (zn 50-80kg) is. Een duidelijk verschil tussen de twee:
[ [url=m/MOto4c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat eten ze? Onbeperkt ruwvoer met vitamine/mineralenbrok zonder toevoegingen , 'kruiden' en olie toegevoegd om de groei te ondersteunen. De 'kruiden' is een mengsel van producten die zich in het grasland bevinden bijv. Rozenbottel daar we helaas weinig tot geen weidegang kunnen bieden.
Wat vinden jullie?
Voor een jaarling en een tweejarige keurig hoor, de jaarling mág iets voller, maar je geeft al aan dat hij bij aan het trekken is. Juist dat jonge spul is met groeispurten vaak even mager en trekt daarna weer bij. Zolang ze onbeperkt kwalitatief ruwvoer krijgen en voldoende vit/min, komt het meestal gewoon vanzelf goed.
Amber_anne schreef:Jeetje supertje wat ziet die er goed uit
Amanda schreef:Hier ook een haflinger waarbij de kilo’s altijd een strijd zijn geweest. Dit jaar voor het eerst een slank lijntje. Dankzij gemiddeld 40km bos per week, gereguleerd hooi (hit actief systeem) en krachtvoer waar nodig (vitaminebrok, magnesium en eventueel aanvulling van zwarte haver, muesli en lijnzaad).
Maar het blijft lastig. Zo is het goed en zo is het weer er aan.
Overigens zijn er mensen die ‘m nu ook schraal vinden voor een haflinger.
Ter vergelijk, januari dit jaar:
[ [url=m/uRL4Nj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu:
[ [url=m/pUowBq.jpg]Afbeelding[/url] ]
xxCYNNxx schreef:hier de foto waarvan iemand (hoefsmid notabene die zelf paarden fokt, dus echt geen leek) zei dat het paard schraal was en er wel wat gewicht bij op mag.
[ [url=m/8JCTLV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is 3 weken terug gemaakt. Daar staat echt geen paard wat te dun is.
Ineke2 schreef:xxCYNNxx schreef:hier de foto waarvan iemand (hoefsmid notabene die zelf paarden fokt, dus echt geen leek) zei dat het paard schraal was en er wel wat gewicht bij op mag.
[ [url=m/8JCTLV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is 3 weken terug gemaakt. Daar staat echt geen paard wat te dun is.
Wat?? Die is zelfs wat aan de dikke kant. Ik zou hem in elk geval niet dikker laten worden.