Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hilary schreef:Bij Akasha (manege) worden de wedstrijden geanulleerd als de temperatuur hoger is dan 28 graden. Hoe ze dat doen met gemaakte kosten en startgeld weet ik niet, maar ik vind het wel een goede zaak dat ze aan het welzijn van de manegepaarden en -pony's denken.
En moeten die pony's doorgaans meer dan 2 proefjes lopen op zo'n dag...
Nikass schreef:Mavantos als je als organisatie een visie hebt, dan bepaald de organisatie dus op basis van die visie wanneer het te warm is om te rijden. En dan gaat het uiteraard over evenementen die door hen worden georganiseerd, niet over wat jij thuis met je paard doet.
Kiki: ik vind dus dat je als organisatie ook, en zelfs méér, een verantwoordelijkheid hebt.

mavantos schreef:Nikass schreef:Mavantos als je als organisatie een visie hebt, dan bepaald de organisatie dus op basis van die visie wanneer het te warm is om te rijden. En dan gaat het uiteraard over evenementen die door hen worden georganiseerd, niet over wat jij thuis met je paard doet.
Kiki: ik vind dus dat je als organisatie ook, en zelfs méér, een verantwoordelijkheid hebt.
Over het algemeen doen organisaties/verenigingen dat (gelukkig) niet. Oftewel, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van het paard zelf. Als jij of je paard er niet tegen kan, mag je gewoon afmelden. Als je voorzorgsmaatregelen neemt en jij en je paard fit zijn dan kan je prima met 25/29 graden een proef rijden. En voor iedereen die dat niet wilt, dat is prima. Je moet doen waar je, je goed bij voelt. Alleen een ander moet voor zichzelf kunnen beslissen, ik geloof dat bijna alle ruiters het beste met zijn/haar paard voor heeft

???Kendra schreef:Hier ook alles 's nachts buiten.
Wedstrijden aflassen is ook wel een dingetje, wat @Suffie zegt; soms is het prima te doen omdat er toch wind staat of er voldoende schaduw is. Temperatuur zegt niet alles...Ik heb toch wel een paar keer meegemaakt dat een wedstrijd niet door ging, terwijl dat achteraf niet nodig was.
Enfin, het blijft moeilijk, je moet het besluit nemen terwijl je nooit precies weet hoe het weer er de volgende dag bijstaat.
Anne_GTI schreef:Pony was alleen onder het zadel nat. Er stond een verkoelende wind. Niks aan het handje. Meeste ruiters hadden gewoon jasje aan. Kortom, mooi weer om te rijden.
Nikass schreef:Niet naar anderen die een proefje rijden, wèl naar een organisatie die geen standpunt inneemt, hetgeen ik een zwakke opstelling vindt.
"paarden te fris in de bak" is nou precies hoe mensen geen verantwoordelijkheid nemen en zeggen "kijk hij vindt het niet erg". Als ik mijn shetlander onbeperkt op rijk gras zet vindt ze dat ook helemaal niet erg, maar dat maakt het nog niet goed voor haar.
CharleyT schreef:Nikass schreef:Niet naar anderen die een proefje rijden, wèl naar een organisatie die geen standpunt inneemt, hetgeen ik een zwakke opstelling vindt.
"paarden te fris in de bak" is nou precies hoe mensen geen verantwoordelijkheid nemen en zeggen "kijk hij vindt het niet erg". Als ik mijn shetlander onbeperkt op rijk gras zet vindt ze dat ook helemaal niet erg, maar dat maakt het nog niet goed voor haar.
Vind het allemaal prima hoor wat je beweerd. Maar ik laat de ruiters in mijn ring niet door jouw wegzetten als onverantwoordelijk naar hun paard toe.
Je vergelijking met een shet op vet gras gaat compleet mank. Ieder zijn mening in dit geval maar niet met vingertje gaan wijzen als paardenliefhebbers jouw niet volgen in je zienswijze.
En de organisatie treft ook geen blaam, waren goed voorbereid op de warmte .
) Oftewel: zwak om geen visie te hebben en niet nemen van verantwoordelijkheid.
Het is nooit wekenlang 27 graden.