Maar goed, zolang de dieren er zelf geen last van ondervinden en de eigenaar het geld er in wil steken ben ik er niet op tegen. Ieder zo zijn ding natuurlijk. (Al zijn de namen wel een beetje sneu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirneberends schreef:Ketaki schreef:Ik had eerder verwacht dat er een kloon van valegro kwam. Dat zou pas interessant zijn
Daar zeg je wel wat ja
tamary schreef:Waarom is Valegro geruind? Want doorfokken met een niet te hanteren hengst is nu niet echt handig, dressuurpaarden zijn al lastig genoeg te rijden.
Coca2018 schreef:tamary schreef:Waarom is Valegro geruind? Want doorfokken met een niet te hanteren hengst is nu niet echt handig, dressuurpaarden zijn al lastig genoeg te rijden.
Dat is echt onzin wat je zegt, Valegro werd tijdens de 1ste bezichtiging eruit gegooid en er was geen enkele reden om hem hengst te houden.
NatasjavE schreef:Er waren destijds waarschijnlijk andere reden dan zijn karakter om hem in de 1ste eruit te gooien.
Uiteraard is het een fenomenaal dressuurpaard alleen exterieurmatig heeft hij niet alles wat je graag wil zien. Dat exterieur zal hij ook doorgeven. Als dan het bewerkbare karakter, de gumi en talent er niet bij zit heb je wellicht een paard waar je niet op zit te wachten.
Daarnaast krijg je Charlotte Dujardin er bij de dekking niet bij.
NatasjavE schreef:Er waren destijds waarschijnlijk andere reden dan zijn karakter om hem in de 1ste eruit te gooien.
Uiteraard is het een fenomenaal dressuurpaard alleen exterieurmatig heeft hij niet alles wat je graag wil zien. Dat exterieur zal hij ook doorgeven. Als dan het bewerkbare karakter, de gumi en talent er niet bij zit heb je wellicht een paard waar je niet op zit te wachten.
Daarnaast krijg je Charlotte Dujardin er bij de dekking niet bij.
Tinkies7 schreef:Ik weet niet zo goed wat ik van klonen moet vinden.. Het heeft ergens iets 'engs', voelt als niet- natuurlijk.. Ik zie deze paarden meer als 'gemaakt door de mens' ipv gefokt. Ik geloof niet dat de dieren hier onder hoeven te lijden, maar persoonlijk vind wel ik dat mensen hierin te ver gaan. Wij bemoeien ons al met alles dat in de wereld leeft en nu willen we dit ook al bepalen.
Maar wat ik eigenlijk het meest shockerende vind aan dit artikel is dat deze paarden nu pas 6 jaar oud zijn en al lichte tour lopen...
Ik weet dat het met heel veel dressuurpaarden gebeurd, maar als je het mij vraagt komt dat niet ten goede voor een paard...