Molfre schreef:Ik heb het meegemaakt dat ze (zonder dat wij thuis waren) in ons weiland zijn geland (lag aan huis). Paarden stonden in de schuilstal in de schuur en waren dus niet te zien, die schrokken zich de pleuris toen er ineens een ballon in hun land stond! Op het hek dat naar de weg toe open kon zat een groot hangslot en de heining stond onder stroom, ze hebben het hangslot open geknipt om de ballon te kunnen bergen op een land waar mijn paarden nog op liepen!!!
We kwamen net thuis toen ze de laatste dingen opruimden, paarden over de zeik en eentje die ze steeds wegjoeg. Je kon mij echt niet pissiger krijgen!! Ik heb niks geen vergoeding gezien en het excuus was: ja, sorry, de paarden stonden buiten zicht, konden we niks aan doen en we moesten toch landen.
Ik denk dat ons land populair was want het is daarna nog een aantal keer gebeurd (toen liepen de paarden wel in een ander stuk gelukkig), maar ik vind het gewoon zacht gezegd bijzonder dat men dus gewoon zomaar jouw land mag betreden! Zonder toestemming of zelf medeweten!
Nee, wat mij betreft mag die hele ballonvaart worden opgedoekt, zolang die dingen aan alle grillen van de natuur 100% onderhevig zijn en niet gestuurd kunnen worden.
Wat een nachtmerrie, ze hebben dus niet alleen het recht om alles te ontregelen maar ook om bewust dingen kapot te maken.
Ik vind de kwestie met een paard wat dus kan schrikken al een moeilijke maar dit vind ik helemaal idioot eigenlijk. Mijn paard ga ik er tenminste nog vanuit dat ik controle houd en niets kapot hoef te maken..