Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowboy55 schreef:Wat ik me serieus afvraag is: is het nou sport? Of spel? Of beiden?
Stel bijvoorbeeld je struikelt met je stokpaardje en je stok breekt. Zal vast wel eens gebeuren.
Is dan:
a. je sportinstrument kapot/defect (zoals het is als je een honkbalknupper kapot slaat of de bespanning van je tennisracket knapt) of
b. is je stokpaard dan gewond?
Ja, dat soort dingen vraag ik me echt af......
Festeropre schreef:In de hippische sport vraag ik mij dat ook af,
Word het paard gezien als levend wezen of als een instrument...
Daar is de grens ook vaak al heel vaag...
Hierbij zijn tenminste in elk geval geen echte paarden de dupe van de wensen van de mens. oomens schreef:Cayenne schreef:Joh, wij hadden vroeger op school paardentuigjes die je bij een vriend of vriendinnetje kon om doen. Die waren ook echt van school en dus niet zelfgemaakt. Ik en mijn vriendinnetje hebben er wat mee af gespeeld. En dat deden we ook nog in het laatste jaar van de basisschoolWe sprongen ook over zelfgemaakte hindernisjes etc.
Superleuk toch? Maar moest daar een documentaire over gemaakt worden? Voelde je ooit de behoefte om op grote evenementen in het buitenland voor publiek te paardentuigjenen? Moest je er vaak interviews over geven in lokale en landelijke sufferdjes? Nee toch?
Prima tijdverdrijf, maar ook iets waar je zonder bovenmatige aandacht vanzelf overheen bent gegroeid.
Newsflash: meeste dingen die bijvoorbeeld een Louis Theroux in beeld brengt zijn meestal toch wel op zijn zachtst gezegd bijzonder.Kuggur schreef:Dàt staat niet ter discussie.
Als ik besluit in een tank topje en een tutu door dd binnenstad van Reykjavik te dansen terwijl ik glitter om me heen strooi en zing "ik ben een prachtige toverfee, wie danst er met me mee?"...Dan schaad ik daar óók niemand mee, beleef veel plezier (?), en activeer anderen ( tenminste àls ze meedansen).
Maar het is niet echt normaal te noemen, en ik zou het verbijsterend vinden als iemand er een bioscoopfilm van zou willen maken...