Documentaire over hobbyhorsing vanaf vandaag in de bioscoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Documentaire over hobbyhorsing vanaf vandaag in de bioscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:01

Wat ik me serieus afvraag is: is het nou sport? Of spel? Of beiden?

Stel bijvoorbeeld je struikelt met je stokpaardje en je stok breekt. Zal vast wel eens gebeuren.
Is dan:
a. je sportinstrument kapot/defect (zoals het is als je een honkbalknupper kapot slaat of de bespanning van je tennisracket knapt) of
b. is je stokpaard dan gewond?

Ja, dat soort dingen vraag ik me echt af......

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:04

Cowboy55 schreef:
Wat ik me serieus afvraag is: is het nou sport? Of spel? Of beiden?

Stel bijvoorbeeld je struikelt met je stokpaardje en je stok breekt. Zal vast wel eens gebeuren.
Is dan:
a. je sportinstrument kapot/defect (zoals het is als je een honkbalknupper kapot slaat of de bespanning van je tennisracket knapt) of
b. is je stokpaard dan gewond?

Ja, dat soort dingen vraag ik me echt af......

In de hippische sport vraag ik mij dat ook af,
Word het paard gezien als levend wezen of als een instrument...
Daar is de grens ook vaak al heel vaag...

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:36

Festeropre schreef:
In de hippische sport vraag ik mij dat ook af,
Word het paard gezien als levend wezen of als een instrument...
Daar is de grens ook vaak al heel vaag...

Touché.. Misschien is dit ook wel waarom ik het hobbyhorsen eigenlijk wel geinig vindt en het moeilijk te snappen vindt dat mensen er serieus fel op kunnen reageren of een soort 'probleem' van kunnen maken. Laat ze toch lekker :) Hierbij zijn tenminste in elk geval geen echte paarden de dupe van de wensen van de mens.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:47

oomens schreef:
Cayenne schreef:
Joh, wij hadden vroeger op school paardentuigjes die je bij een vriend of vriendinnetje kon om doen. Die waren ook echt van school en dus niet zelfgemaakt. Ik en mijn vriendinnetje hebben er wat mee af gespeeld. En dat deden we ook nog in het laatste jaar van de basisschool :') We sprongen ook over zelfgemaakte hindernisjes etc.

Superleuk toch? Maar moest daar een documentaire over gemaakt worden? Voelde je ooit de behoefte om op grote evenementen in het buitenland voor publiek te paardentuigjenen? Moest je er vaak interviews over geven in lokale en landelijke sufferdjes? Nee toch?

Prima tijdverdrijf, maar ook iets waar je zonder bovenmatige aandacht vanzelf overheen bent gegroeid.

Want er kunnen alleen documentaires gemaakt worden over dingen die normaal zijn? _O- Newsflash: meeste dingen die bijvoorbeeld een Louis Theroux in beeld brengt zijn meestal toch wel op zijn zachtst gezegd bijzonder.

En dit bijvoorbeeld https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... olene.html
Aanleiding voor de docu was juist het afwijken van de norm.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:00

Het is een hype. Net als al vele geweest zijn. Ik snap eerlijk gezegd niet dat eer mensen durven te zeggen dat het "niet normaal" zou zijn. Waar een oordeel zeg.
Leven en laten leven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:41

Kuggur schreef:
Dàt staat niet ter discussie.
Als ik besluit in een tank topje en een tutu door dd binnenstad van Reykjavik te dansen terwijl ik glitter om me heen strooi en zing "ik ben een prachtige toverfee, wie danst er met me mee?"...Dan schaad ik daar óók niemand mee, beleef veel plezier (?), en activeer anderen ( tenminste àls ze meedansen).
Maar het is niet echt normaal te noemen, en ik zou het verbijsterend vinden als iemand er een bioscoopfilm van zou willen maken...

Ik weet zeker dat als jij dat doet er iemand er graag een film van wil maken en je nog veel kijkers zult trekken ook :D _O- :wow: :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:43

Bedankt voor het compliment (denk ik _O- ), maar ik waag het te betwijfelen... :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:51

Wat een harde oordelen hier... Ik heb als kind ook met stokpaarden gespeeld, want eens per week naar de manege, dat was niet genoeg - en van een eigen paardje kon ik alleen maar dromen.
Ik knutselde helemaal zelf en kreeg de hele straat mee: zo ontstond er een hele stokpaardenclub inclusief ons eigen clubblad. Konden we in onze fantasie toch een 'eigen paard' hebben, wedstrijden rijden en samen buitenritten maken.

Ik hou ervan als mensen hun eigen ding doen, gewoon omdat dat leuk is. Ik hou ervan als mensen tegendraads zijn en zich niets aantrekken van negatieve reacties.

Deze documentaire ga ik zeker bekijken, al is het alleen maar om jeugdsentiment. Ik verheug me er al op!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:20

Kuggur schreef:
Bedankt voor het compliment (denk ik _O- ), maar ik waag het te betwijfelen... :D

Lijkt me wel iets voor mij een Deelder! _O-

Ja, de stijlfout 'mij en Deelder' was opzettelijk en Deelderiaans (bedoeld)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:22

Ehm het zijn niet alleen kinderen die stokpaardjes rijden. Heb ook al filmpjes van volwassenen gezien, viel bijna van mn stoel :+ :')