onpaard schreef:Ik zie liever beide niet. Ik zie liever een paard dat van achter naar voren wordt gereden.
Ik ook.
CharmingS schreef:@ Pleun, waar zie jij dat ergens staan? Niemand probeert iemand over te halen om over te stappen.. Er zijn zoveel verschillende disciplines en ik vind het juist wel leuk dat het nu een beetje in de aandacht komt, vooral omdat er veel Nederlandse paarden in de hunter classes lopen.
Dat is een beetje het gevoel wat ik van deze post krijg maar dat kan ook aan mij liggen.
CharmingS schreef:Dat deze paarden op de voorhand lopen vind ik wel mee vallen, ik zie toch liever dit als een paard wat ongecontroleerd met zijn/haar rug weg geduwd door een parcour heen knalt. Deze paarden lopen nou eenmaal wat vlakker en oprichting is in deze discipline niet gewenst.
Daar ben ik het met je eens, maar het is niet goed voor een paard om zo op de voorhand te lopen. Je moet een paard nou eenmaal leren zichzelf goed te dragen, want het is al zo onnatuurlijk om een mens op je rug te dragen en het kan schade aanbrengen als dit op een onjuiste manier gedaan wordt.