Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:25

BigBen schreef:
Electra63 schreef:
Wij stonden in 2005 op een camping in Taragona (Spanje) en daar is toen bij mensen in een camper ook gas naar binnengespoten. Mensen hadden niets gemerkt, werden 'smorgens wakker en er was van alles gestolen (geld, camera, horloges en telefoons). Ik weet natuurlijk niet wat voor gas dat was, maar mensen moesten aangifte doen bij de politie en die waren niet verbaasd, kwam regelmatig voor in 2005 !!

Als de mensen niets gemerkt hadden, wisten ze toch ook niet of er gas was gebruikt.

Dat is na onderzoek door de politie gemeld. SMensen waren ook suf en niet helemaal lekker. Ik weet er verder niet de details van, maar Wii hebben elkaar toen ontmoet op het politiebureau, wij waren bestolen in de trein naar Barcelona :D

Pantykous

Re: Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:40

Ik zit in het transport en dit gebeurt gewoon hoor. Dat is echt niet onmogelijk.

Sommige mensen zijn nog te goeder trouw, ik ben zo iemand. Laat regelmatig tas in de auto staan of portemonnee met geld open en bloot. Niet iedereen denkt overal aan.

En criminelen zijn echt brutaal, mijn vader is ooit gerold in het vliegtuig!!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:27

sureido schreef:
Het moet niet gekker worden dat dit al gebeurd en dat je dan ook nog voor leugenaar uitgemaakt wordt :+

Dit dus. Je zal diegene maar zijn, je verschrikkelijk voelen en hier lezen wat er allemaal gezegd wordt. Ook al leg ik hier een stapel geld voor de deur, dan nog heeft er nooit maar dan ook nooit iemand het recht om aan mijn spullen te zitten. Hoewel dat niet betekent dat ik iedereen vertrouw en ik weet dat zulke dingen gebeuren. Maar goedpraten? Nee echt nooit niet.

Heel veel sterkte gewenst voor de betrokkenen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:46

belle_boef schreef:
Makkelijk? No offense maar het is een vrachtwagen. Als mensen spul naar binnen spuiten ga je plat, heb je een kluisje jatten ze alsnog je sleutels en doen het kluisje open.

Dit is gewoon een ontzettend zieke trieste actie. Hier kan je je niet tegen beschermen.

ik denk dat ze gezien hebben dat hun portemonnees wel heel erg vol waren met geld, als het in kluisje auto ligt en je hebt alleen bij je voor gebruik van dat moment is het lang niet zo aantrekkelijk om te stelen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:56

BigBen schreef:
Dus als aankomend crimineel scharrel je rond op de vrachtwagen parking, je zoekt er eentje uit waarvan het raam open staat, je spuit een bewelmend gas binnen, je raakt zelf ook nog binnen, en dan hoop je maar dat er veel cash aanwezig is ? Hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger het klinkt.

Sorry hoor, maar wat jij vertelt is flauwe kul. Dat gas gebruikt wordt door criminelen op campings enz. is een urban legend. In werkelijkheid gebeurt het niet.

Hoeveel gas denk je dat je in een vrachtwagen zou moeten blazen om de inzittenden onder narcose te brengen ? Grote hoeveelheden, wat betekent dat de criminelen met x aantal gasflessen van pakweg 60 liter op wandel zouden moeten. En ook nog eens met gasmaskers en zuurstofflessen, anders konden ze zelf niet eens binnen komen. Kun je je voorstellen dat er in Exloo iemand met twee forse gasflessen, een zuurstofmasker, en zuurstofflessen over de parking stapt ? Onopvallend ? En verder, welk gas moeten de criminelen dan wel gebruiken ? Gassen die in de anesthesie worden gebruikt zijn duur, in ieder geval te duur om er een complete vrachtwagen mee vol te blazen. Als crimineel kom je dan met een paar duizend euro nauwelijks uit de kosten. Natuurlijk bestaan er ook goedkopere gassen, zoals chloroform en ether, maar dan moet je al een complete tankwagen laten aanrukken. Plus, van chloroform en ether raak je niet zo maar onder narcose, ook niet als je slaapt. Je begint te hoesten, eventueel te kotsen, nee, dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij. En de stank blijft dagenlang hangen. Daar komt nog bij, hoe kunnen criminelen hun gas zo precies doseren dat er nooit doden vallen ?

Nee, nee, het is te gek om los te lopen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar er is in ieder geval geen verdovend gas in die vrachtwagen geblazen. Dat is nonsens.

Ik kan je het sterker vertellen,mijn buren zijn zo van hun auto's beroofd.Gas door de brievenbus,Honden bewusteloos en zo zijn ze binnengeraakt om de autosleutels te jatten.Homejacking heet dat hier.Dat de buren niet in een 2e handswagentjes reden mag duidelijk zijn.
Wij zijn zelf kampeerders en voor de berovingen met gas word regelmatig gewaarschuwd door de anwb en zo.Die zullen dat ook niet verzinnen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:15

Royal College of Anaesthetists schreef:
Statement on alleged gassing in motor vehicles

Despite the increasing numbers of reports of people being gassed in motor-homes or commercial trucks in France, and the warning put out by the Foreign Office for travellers to be aware of this danger, this College remains of the view that this is a myth.

It is the view of the College that it would not be possible to render someone unconscious by blowing ether, chloroform or any of the currently used volatile anaesthetic agents, through the window of a motor-home without their knowledge, even if they were sleeping at the time. Ether is an extremely pungent agent and a relatively weak anaesthetic by modern standards and has a very irritant affect on the air passages, causing coughing and sometimes vomiting. It takes some time to reach unconsciousness, even if given by direct application to the face on a cloth, and the concentration needed by some sort of spray administered directly into a room would be enormous. The smell hangs around for days and would be obvious to anyone the next day. Even the more powerful modern volatile agents would need to be delivered in tankerloads of carrier gas by a large compressor. Potential agents, such as the one used by the Russians in the Moscow siege are few in number and difficult to obtain. Moreover, these drugs would be too expensive for the average thief to use.

The other important point to remember is that general anaesthetics are potentially very dangerous, which is why they are only administered in the UK by doctors who have undergone many years of postgraduate training in the subject and who remain with the unconscious patient throughout the anaesthetic. Unsupervised patients are likely to die from obstruction of the airway by their tongues falling back. In the Moscow seige approximately 20% of the people died, many probably from airway obstruction directly related to the agent used.

If there was a totally safe, odourless, potent, cheap anaesthetic agent available to thieves for this purpose it is likely the medical profession would know about it and be investigating its use in anaesthetic practice.

14 July 2014

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:17

Laat maar, is verspilde moeite. Bigben heeft er nooit van gehoord en dus kan het niet waar zijn. :P

Mijn collega’s die dit is overkomen werden ‘sochtends wakker met een droge mond, barstende koppijn, een geforceerde deur en gestolen spullen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:18

BigBen schreef:

Despite the increasing numbers of reports of people being gassed in motor-homes or commercial trucks in France, and the warning put out by the Foreign Office for travellers to be aware of this danger, this College remains of the view that this is a myth.

It is the view of the College that it would not be possible to render someone unconscious by blowing ether, chloroform or any of the currently used volatile anaesthetic agents, through the window of a motor-home without their knowledge, even if they were sleeping at the time. Ether is an extremely pungent agent and a relatively weak anaesthetic by modern standards and has a very irritant affect on the air passages, causing coughing and sometimes vomiting. It takes some time to reach unconsciousness, even if given by direct application to the face on a cloth, and the concentration needed by some sort of spray administered directly into a room would be enormous. The smell hangs around for days and would be obvious to anyone the next day. Even the more powerful modern volatile agents would need to be delivered in tankerloads of carrier gas by a large compressor. Potential agents, such as the one used by the Russians in the Moscow siege are few in number and difficult to obtain. Moreover, these drugs would be too expensive for the average thief to use.

The other important point to remember is that general anaesthetics are potentially very dangerous, which is why they are only administered in the UK by doctors who have undergone many years of postgraduate training in the subject and who remain with the unconscious patient throughout the anaesthetic. Unsupervised patients are likely to die from obstruction of the airway by their tongues falling back. In the Moscow seige approximately 20% of the people died, many probably from airway obstruction directly related to the agent used.

If there was a totally safe, odourless, potent, cheap anaesthetic agent available to thieves for this purpose it is likely the medical profession would know about it and be investigating its use in anaesthetic practice.

14 July 2014

Koolmonoxide merk je ook niks van. Enige verschil is dat je daar niet van wakker wordt. ;)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:20

sflj schreef:
Laat maar, is verspilde moeite. Bigben heeft er nooit van gehoord en dus kan het niet waar zijn. :P

Mijn collega’s die dit is overkomen werden ‘sochtends wakker met een droge mond, barstende koppijn, een geforceerde deur en gestolen spullen.

Probeer eens te lezen én te begrijpen wat hierboven staat.
En verder, een droge mond en barstende koppijn doet mij aan een kater denken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:25

Misschien duwen ze een doekje chloroform op je gezicht, in plaats van het inspuiten?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:30

Als je 2 bier op hebt heb je de volgende dag geen kater, en wanneer je dat wel van twee bier hebt zullen de grooms dat op wedstrijd niet doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:31

Dus al die bestolen mensen zijn aan de zuip geweest en vervolgens als een blok in slaap gevallen om met een droge mond vanwege de kater wakker te worden en zijn dan tot overmaat van ramp ook nog bestolen. Niet voor het een of ander BigBen, het spuiten van gas in wagens vind ik een naar en sterk verhaal, maar dat al die mensen te veel gezopen zouden hebben waardoor ze niet gemerkt hebben dat ze bestolen zijn vind ik ook een sterk verhaal.
Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt want anders zou ik me nu wel heel erg genomen voelen als mijn verhaal zo in twijfel wordt getrokken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:43

Ik heb even in de berichten van Bigben gekeken,maar ze post nooit positieve berichten.Dus die vind dit alleen maar grappig om te doen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:12

BigBen ik zit ook met je in het topic over cranio sacraal en alles wat jij niet kent is niet waar. Hier een vriend, vader en ikzelf welke chauffeur zijn(geweest) en dit gebeurt echt en met regelmaat ook nog. Die gasten lopen echt niet met gasflessen en zuurstofmaskers op hoor. Die doen zelf een doekje voor hun mond en zijn vaak binnen 5 sec weer uit die auto. Als je dit tegen een internationaal chauffeur zegt dat hij of zij liegt hierover dan kan je denk ik verder onzin verkondigen tussen 6 plankjes aan de wormen. Wat word ik zo boos van jou berichten he -:(-

Het is toch heel erg wat hier gebeurt is En dit zal vast niet uit een duim zijn gezogen zoals jou antwoorden. Ik vind het echt van de zotte dat je je niet kunt inleven in een ander persoon, een beetje empathie tonen heet dat! Soms he heel soms hoef je je mening niet te vertellen en kan je gewoon iemand een hart onder de riem steken en zeggen dat je met ze meeleeft.

Bah ik walg van jou en jou uitspraken :r

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:16

BigBen schreef:

14 July 2014

Dat ze het niet in ziekenhuizen gebruiken betekend niet dat het niet bestaat, dat als eerste.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze een doek met chroroform aan een stok binden en dat door open raam heen krijgen. Geen tanks nodig, wel kassa.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 02:12

Lootje1991 schreef:
BigBen ik zit ook met je in het topic over cranio sacraal en alles wat jij niet kent is niet waar. Hier een vriend, vader en ikzelf welke chauffeur zijn(geweest) en dit gebeurt echt en met regelmaat ook nog. Die gasten lopen echt niet met gasflessen en zuurstofmaskers op hoor. Die doen zelf een doekje voor hun mond en zijn vaak binnen 5 sec weer uit die auto. Als je dit tegen een internationaal chauffeur zegt dat hij of zij liegt hierover dan kan je denk ik verder onzin verkondigen tussen 6 plankjes aan de wormen. Wat word ik zo boos van jou berichten he -:(-

Het is toch heel erg wat hier gebeurt is En dit zal vast niet uit een duim zijn gezogen zoals jou antwoorden. Ik vind het echt van de zotte dat je je niet kunt inleven in een ander persoon, een beetje empathie tonen heet dat! Soms he heel soms hoef je je mening niet te vertellen en kan je gewoon iemand een hart onder de riem steken en zeggen dat je met ze meeleeft.

Dat is dan ook wel weer knap dat ze weten waar hetgeen zich bevind wat ze willen hebben (het geld), nooit een dief neer is gegaan bij zo'n zoektocht.
En nog nooit is iemand gestorven omdat hij/zij allergisch was voor het gebruikte gas en niet duidelijk welk gas er gebruikt is/werd.
Vwb de honden, als er ruimte was om een gas binnen te laten was er ook ruimte om een stuk worst met een middel naar binnen te krijgen.

Toen ik vroegah leerde voor vrachtwagenchauffeur waren dit soort verhalen ook gaande, en werden afgedaan als broodje aap en niet het feit dat ze beroofd waren maar dat er een gas in de (woon)wagen/vrachtwagen zou zijn gebruikt.
Lijkt meer aannemelijk dat ze of iets door het drinken hebben gekregen waardoor ze versuft raakten dan dat er een bedwelmend gas gebruikt is.
Je hebt behoorlijk wat gas nodig, een raam wat open staat, behoorlijk wat tijd, hetgeen je doet is wel erg dubieus en dan is het gas binnen en heb je alsnog de kans dat iemand binnen komt/aanklopt. Dan nog de kosten van hetgeen je moet gebruiken, van het gas tot aan het materieel om het in de ruimte te krijgen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:21

Jolliegirl schreef:
Maar duizend euro cash bij je hebben....
Je kunt pinnen met boodschappen, tanken... En je startgeld kun je overmaken..

Vind t maar een vreemd verhaal..

Neemt niet weg dat het belachelijk is wat er gebeurt is em blij dat het zo afgelopen is met vreemd wakker worden... Ze hadden wel ziek kunnen zijn!

zo vreemd is dat niet hoor
Zeker niet op internationale shows
Vaak genoeg veel geld bij me gehad .
Startgeld wordt ook vaak pas betaald op dag van vertrek en de stallen en verbruik shavings en hooi etc
En 10 euro voor klein baaltje hooi is normaal daar .
Tel uit als je 4/5 paarden bij hebt.

Doodeng dit verhaal

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:38

Ik lag een paar vrachtwagens verder te slapen in de cabine.... zoveel honden die meereizen met de menners en geen hond die aansloeg. Zal wel een paar wedstrijden duren voordat ik weer goed slaap in de vrachtwagen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:34

Wij waren er ook, en inderdaad op wedstrijd hebben wij ook behoorlijk wat cash bij ons. We proberen dat wel te bewaren in de afgesloten cabine van de vrachtwagen of pick-up, maar toch.

Ik ken één van de mensen die beroofd is vrij goed, en ook de persoon die wakker geworden is. Zij hadden allebei geen honden mee.

En voor wie zei dat er altijd toch wel raampjes open staan in zo'n vrachtwagen, als het buiten minder dan 5° is doen de meeste mensen hun raampjes toch dicht :o

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:59

Lootje1991 schreef:

Ik begrijp niet waarom jij zo hysterisch doet. Jij en ik hebben een andere mening. Okee, en dan ?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:24

BigBen schreef:
pien_2010 schreef:
Ongelooflijk hé BigBen, lees hieronder maar eens:

https://www.ad.nl/binnenland/buitenland ... ~a2a6996a/

Zelfs al eerder in de tijd gebeurde het. Ik kreeg een hele lijst toen ik dit onderwerp googelde:

https://www.chauffeursforum.nl/topic/26 ... -langs-a4/

Ik gaf je groot gelijk toen ik je bericht las, maar weten is meten ;) dus toch maar eventjes gegoogeld. Et voilà, helaas.

Hoi Pien.
Ik begrijp niet waar je met je links heen wil.
De eerste wijst naar het AD, het gaat over diefstal bij vrachtwagens, maar het gebruik van gas komt daarbij niet ter spake. De tweede wijst naar het chauffeurs' forum, en daar zeggen de truckers zelf dat het zogenaamd gebruik van gas onzin is.

Misschien zelf leren lezen? Je weet wel, links naar rechts....

AD schreef:
Dieven snijden het zeil van een vrachtwagen open”, zegt TLN-voorzitter Van Dijk. ,,Of ze breken de deuren open aan de achterkant. Chauffeurs hebben dat lang niet altijd door. Maar het gebeurt ook onder bedreiging. En is het is helaas al eens voorgekomen dat de daders een stof in de cabine lieten stromen waardoor de chauffeur bedwelmd raakte. Dat is verschrikkelijk.

Daarbij ben ik het wel eens met wat lootje zegt. Een andere mening hebben kan, maar je komt steeds weer heel aanvallend over. Buiten dat het helemaal niet nodig is is het ook zonde van jezelf.

Verder ben ik niet goed genoeg bekend in een transportwereld om te weten hoe of waar maar ik ken het verhaal van campings. Ze doen iets naar binnen en jatten alles mee.

Hoop voor de grooms dat ze de daders vinden.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:54

kitlover schreef:
Daarbij ben ik het wel eens met wat lootje zegt. Een andere mening hebben kan, maar je komt steeds weer heel aanvallend over.

Je bedoelt, een andere mening hebben kan, maar niet te veel. Niet te dikwijls. Niet te duidelijk. En niet te zeker zijn van je stuk. En een afwijkende mening al zeker niet met argumenten ondersteunen. Want dat komt aanvallend over.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:07

Wauw, wat een twijfels.
Mijn buurman was vrachtwagenchauffeur en is dit 18 jaar geleden al overkomen.
Deur is in zijn geval iets geforceerd tot er een slang tussen kon. -O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:13

Er zijn geen twijfels hoor moonfish. Alleen van iemand die graag in alle topics schopt.sommige mensen hebben dat als hobby.
Wel lijkt het me erg voor de gene die het overkomen is dat je zomaar als leugenaar door een snotneus word uitgemaakt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:36

BigBen schreef:
Dus als aankomend crimineel scharrel je rond op de vrachtwagen parking, je zoekt er eentje uit waarvan het raam open staat, je spuit een bewelmend gas binnen, je raakt zelf ook nog binnen, en dan hoop je maar dat er veel cash aanwezig is ? Hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger het klinkt.

Juist als het je ongeloofwaardig overkomt kan het zomaar waar zijn. Er gebeuren vaker dingen dat men in eerste instantie denkt: dat kan gewoon niet, en toch is het gebeurd.