BigBen schreef:Dus als aankomend crimineel scharrel je rond op de vrachtwagen parking, je zoekt er eentje uit waarvan het raam open staat, je spuit een bewelmend gas binnen, je raakt zelf ook nog binnen, en dan hoop je maar dat er veel cash aanwezig is ? Hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger het klinkt.
Sorry hoor, maar wat jij vertelt is flauwe kul. Dat gas gebruikt wordt door criminelen op campings enz. is een urban legend. In werkelijkheid gebeurt het niet.
Hoeveel gas denk je dat je in een vrachtwagen zou moeten blazen om de inzittenden onder narcose te brengen ? Grote hoeveelheden, wat betekent dat de criminelen met x aantal gasflessen van pakweg 60 liter op wandel zouden moeten. En ook nog eens met gasmaskers en zuurstofflessen, anders konden ze zelf niet eens binnen komen. Kun je je voorstellen dat er in Exloo iemand met twee forse gasflessen, een zuurstofmasker, en zuurstofflessen over de parking stapt ? Onopvallend ? En verder, welk gas moeten de criminelen dan wel gebruiken ? Gassen die in de anesthesie worden gebruikt zijn duur, in ieder geval te duur om er een complete vrachtwagen mee vol te blazen. Als crimineel kom je dan met een paar duizend euro nauwelijks uit de kosten. Natuurlijk bestaan er ook goedkopere gassen, zoals chloroform en ether, maar dan moet je al een complete tankwagen laten aanrukken. Plus, van chloroform en ether raak je niet zo maar onder narcose, ook niet als je slaapt. Je begint te hoesten, eventueel te kotsen, nee, dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij. En de stank blijft dagenlang hangen. Daar komt nog bij, hoe kunnen criminelen hun gas zo precies doseren dat er nooit doden vallen ?
Nee, nee, het is te gek om los te lopen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar er is in ieder geval geen verdovend gas in die vrachtwagen geblazen. Dat is nonsens.
Ik kan je het sterker vertellen,mijn buren zijn zo van hun auto's beroofd.Gas door de brievenbus,Honden bewusteloos en zo zijn ze binnengeraakt om de autosleutels te jatten.Homejacking heet dat hier.Dat de buren niet in een 2e handswagentjes reden mag duidelijk zijn.
Wij zijn zelf kampeerders en voor de berovingen met gas word regelmatig gewaarschuwd door de anwb en zo.Die zullen dat ook niet verzinnen.