Paard ingeslapen na val op brug in Delft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:09

CoonArt schreef:
Sterkte aan iedereen en aan de eigenaar... Maar wat een smal bruggetje of ligt het nou aan mij?
Maar goed dat ze het inslaapmoment niet lieten zien... ;(

Nogmaals, sterkte aan allen! ;(

Valt wel mee hoor. Ik heb wel duizenden keren met mijn pony over dit zelfde bruggetje gewandeld en dat ging altijd goed.
Wel is het niet de eerste keer dat hier een paard op onderuit gaat. Ik ken nog 2 anderen die ook op dit bruggetje gevallen zijn, wel al een aantal jaar geleden inmiddels.

Vreselijke manier om je paard te verliezen, veel sterkte voor iedereen.

joyce B

Re: Paard ingeslapen na val op brug in Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:04

Wat een ellende... Arm paard, arme amazone en wat heeft iedereen zijn best gedaan. Het dier kon echt niet meer op zijn benen staan. Helaas.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:09

Wat een hartverscheurend filmpje. Ik ben er zelfs misselijk van.
Hulde aan de brandweerlieden & veel sterkte voor de eigenaresse en/of verzorgster.
Het zal je maar gebeuren..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:21

Afschuwelijk voor de eigenaresse/berijdster

Ik vind persoonlijk helemaal niet dat het paard opgegeven heeft. Hij was kapot moe, maar de laatste shots op het filmpje waar hij in de banden van de tractor hing, zelfs daar wilde hij nog overeind komen. Dus nee, hij had niet opgegeven vind ik.

Dan sluit ik me verder aan bij wat Piendumaître zegt dat het best iets van binnen had kunnen zijn. Ik lijk het te herkennen bij wat bij mijn paard is gebeurd. Die kon van het een op het andere moment van achteren niet meer opstaan. Hij leek verlamd maar dat was niet zo. We hebben hem opgetakeld. Hij had nog wel degelijke gevoel, maar geen kracht meer. Wat we ook geprobeerd hebben, en hoe hij ook bleef vechten, we hebben hem een paar uur later moeten laten inslapen. De dierenarts denkt dat het een gesprongen grote ader is geweest vóór in het lichaam waardoor de bloedtoevoer naar de achterhand niet meer werkte.

Dus misschien is dit paard niet uitgegleden door gladheid op de brug, maar is bij hem iets dergelijks gebeurd waardoor hij het gevoel in zijn benen verloor en zodoende gevallen is.

En ja, ik vind het persoonlijk wel heel terecht dat men zo lang voor het paard gevochten heeft. Hij had inderdaad in shock kunnen zijn geweest. Dus aan alle hulpverleners: chapeau. Jammer dat die ene hulpverlener probeerde het paard met een klos touw te slaan overeind te krijgen. Dat ziet er zo onsympathiek uit en veroorzaakt ook bij het paard onnodige stress.

Vond het erg emotioneel ook om het verdriet en onmacht bij de vrouw te zien. Deed me erg denken aan dezelfde onmacht en verdriet dat ik meemaakte.

Dus veel sterkte aan alle betrokkenen!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:26

Een vreselijk ongeluk.
Ik kende het paard en heb de eigenaar van het paard ook wel eens voorbij zien lopen en een praatje gemaakt toen der tijd op de manege.
Ondanks dat ik er niet meer rij is het een raar idee dat hij daar niet meer is

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:48

Zo onwerkelijk en een grote nachtmerrie |(

Ik kan bevestigen dat de juiste beslissingen zijn gemaakt voor het paard binnen deze situatie.

Het paard is uitgegleden. En niks vanuit binnenuit waardoor hij is gevallen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:08

Heel veel sterkte ik weet wel waar dit is.