Polly schreef:Cer schreef:(of in de oostvaardersplassen ofzo )
Dan hoef je er geen hooi bij te leggen, dat word voor je gedaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shirley schreef:Snap die stalhouder niet.
Droppen in een drukke woonwijk achter een misschien wel giftige heg
Los het via een normale weg op, maar breng daarmee geen onschuldig dier in gevaar
Selka schreef:Vulina, wel als een rechter daartoe besluit.
Overigens heb ik nog nooit en zal ik ook niet adviseren een paard ergens aan een boom te knopen als het stalgeld niet voldaan wordt.
Gooi op de wei met wat hooi en klaar. Dat hoeft niet de wereld te kosten. Ondertussen in gesprek gaan/blijven met de eigenaar.
Cer, Leiden is geen boerendorp. Wat nu als paardlief schrikt en op een auto springt? Inzittende dood/gewond? Nog steeds zo'n toffe actie?
Selka schreef:Toothless dat is natuurlijk heel erg makkelijk op te lossen door wei te vervangen met paddock of graasmaker of of of ..
Een paard kan binnen 2 minuten schrikken en zich los trekken. Daar hoeft ie echt niet lang voor stil te staan.
Cer schreef:Jeeezeesmina wat kunnen er mensen een hoop invullen zeg hee![]()
Ja wat als ie schrikt? Nou dan schrok ie.. laatst nog een filmpje gezien van een haflinger die full patrol door een boerendorp rende en gevangen werd door een motorrijder... Dus ja dat kan overal.
Misschien was dit dier wel supermak.. ik heb vroeger ook wel met mn paard bij mn ouders in Den Haag voor de deur gestaan, niks aan de hand. Niet alle paarden gaan af op een wasknijper..
Mensen gelijk dood ook nog.. toe maar...
Buiten dat dat ALTIJD kan gebeuren als je met je paard op de openbare weg komt... dus laat alles dan maar in t hok staan![]()
De pensionhouder was er gewoon klaar mee, en waarschijnlijk terecht..
@Djuulsie: ja dus dat![]()
Wel fascinerend
Shirley schreef:Tja, ik ben zo'n muts die het dier ondanks dat toch zou blijven voeren en onder mijn hoede zou houden.
Vind gewoon dat je dit niet kunt maken tegenover een onschuldig dier.
Wat nu als hij wat giftigs had gegeten of de weg was opgegaan en was verongelukt?
Als er een zakelijke overeenkomst was, dan zal de stalhouder gewoon in zijn recht staan en uiteindelijk toch zijn geld wel krijgen als hij de eigenaar in gebreke stelt.
funnyhorses schreef:Daarbij is het geloof ik wettelijk dat wanneer iemand langer dan een jaar op eigen kosten voor een dier zorgt deze dan de rechtmatige eigenaar genoemd mag worden. Dan had het beestje een andere wel verantwoordelijke eigenaar kunnen krijgen.