Stokpaardrijles in Enschede moet nieuwe rage worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:59

Kijk anders eerst even het filmpje, dat maakt toch wat duidelijker wat er gebeurt :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:01

Stripe000 schreef:
Heerlijk toch, laat kinderen lekker genieten en spelen.
Niet iedereen kan zich rijlessen of eigen pony’s voor hun kind veroorloven.
Zo zijn ze toch beetje met paarden bezig!

Serieus, met paarden bezig(een beetje)? Ik zie het als ritmische gymnastiek i.o.d. Met stok tussen je benen rondhuppelen oefeningen doen. je hebt er geen manege of rijbaan voor nodig, een gymzaal is ook prima, of een buitenspeelplaats. Hardstikke leuk, maar ''paardrijden'' echt niet. Steek een dolfijn op de stok en je kids kunnen kennismaken met ''open water zwemmen''.

khirshanta

Re: Stokpaardrijles in Enschede moet nieuwe rage worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:48

Eerlijk gezegd- al was mijn eerste reactie ook 'haha,wat grappig...not'.

Het is best handig lijkt me. Zeker als het weer zo koud is en er zoals bij ons alleen een buitenbak is, worden ze weer even warm als je het als een oefening gebruikt, en ze kunnen wat lastigere figuren alvast oefenen zonder de neiging te moeten corrigeren (en laten we wel wezen, bij met name de beginnende kleinere, nog niet zo motorisch getalenteerden, is corrigeren vaak net wat meer grof dan verfijndere, meer ervaren ruiters)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:51

Ieder z'n ding en als ze er gelukkig van worden waarom niet?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:49

CharleyT schreef:
Steek een dolfijn op de stok en je kids kunnen kennismaken met ''open water zwemmen''.

Dat zou fijn zijn, geen dolfijnen leed meer.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:12

We gaan massaal stok-dolfijnen naar Japan sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:31

safina schreef:
_San87_ schreef:
Hetwas vanochtend op de radio, dus ik gok echt. En als de kinderen het leuk vinden is dat prima, toch.

Is toch hartstikke leuk? Ik had het als kind prachtig gevonden, zeker weten!

inderdaad, dat vind ik ook. Vroeger had ik dit geweldig gevonden. Had toen mijn eigen stokpaard gemaakt en racete daar bijna elke dag de tuin mee rond :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:40

Haha, nee, lessen zou ik niet betalen voor mijn kinderen. Maar als aanvullende activiteit bv. op ponykamp heeft het wel wat. /3

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:44

Ik zou liever gaan stokpaardrijden dan ruiterfitness doen op ponykamp, dus opzich :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:01

Mijn opmerking werd sacartisch opgevat. Het was het niet. Mijn dochter ging echt in wedstrijd costuum met een stokpaardje het schoolplein rond met carnaval. Zij vond dit humor, ze is 10.
Ik vind het prima die stokpaardjes. Ik had vroeger geen stokpaardje maar mijn fiets diende als paard (arm paard), was veel gevaarlijker want dat gaat even wat harder en ik en ik ging er ook echt mee springen! Zo doende heb ik ooit mijn rib gebroken. Kan je beter een stokpaard hebben. Mijn dochter wil echter niet aan stokpaarden wedstrijden mee doen en ik zou ook geen les voor haar hoeven aanvragen. Betekent niet dat het wel een gewoon leuk spel is voor de kinderen.