Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
CharmingS schreef:Anoeska27 schreef:Stomme opmerking, je proeft echt niet aan het vlees of het met of zonder liefde is grootgebracht..
Wow, je kan ook gewoon niet reageren ipv me gelijk voor stom uit te maken. Ik zeg ook niet dat je het proeft (al zijn de meningen daarover verdeeld), maar voor mijn gevoel maakt het zeker wel heel veel uit.
s0173957 schreef:Zo'n soort natuur werkt gewoon niet...
Als niet elk niveau, van grazer tot predator, vertegenwoordigd is werkt het gewoon niet.
Albert schreef:Soms kom ik per trein wel eens langs het gebied en de vergelijking met "killing fieds" gaat wel op ja.
Ik las hier dat het geschoten wild dan wel verkocht kan worden als scharrelvlees, maar behalve dat er geen vlees aan zal zitten zijn de grazers na zoveel jaar overbegrazing vergeven van de parasieten en waarschijnlijk vergiftigd door het alom aanwezige JKK. Het zal niet eens geschikt zijn als dierenvoer.
aadburg schreef:Waar ik mij enorm aan stoor in deze is de opstelling van clubs als de partij voor de dieren en dergelijke. Als er een koe losbreekt zijn ze er als de kippen bij om 50.000 euro in te zamelen om die koe naar een "koeienrusthuis" te sturen want dat scoort mooie publiciteit! Die dieren in de OVP mogen blijkbaar verrekken want daar hoor je ze niet over, hypocriet zootje is het!
Fennadev schreef:@Sar alleen is het OVP alleen te klein al voor 1 roedel wolven. Er moet daarvoor eerst een connectie zijn met andere natuurgebieden. In de Veluwe is de kans al wel aanwezig dat zich daar een roedel wolven kan gaan vestigen.
Albert schreef:Even voor de duidelijkheid;
Het gebied was heel vruchtbaar, de begroeiing was heel divers, het is nooit natuur geweest
Citaat:En er is niets diervriendelijks aan een omheind nat weiland waar vee mag sterven van honger, parasieten en vergiftiging.
Citaat:Over de PvdD: altijd begaan met het welzijn van dieren, behalve de dieren in de OVP kennelijk, want zij blijven zonder enig weerwoord achter deze schandvlek staan.