Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:32

@relaxed ze moeten het geweten hebben want een paard van enkele tonnen ga je wel eerst een keer proefrijden..

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:32

Nouvel schreef:
Ik vind het toch ook wel ernstig dat ze dus blijkbaar iets van instructie heeft die meent dat ze mee kan doen op zo’n wedstrijd...
Het is toch bijzonder dat niemand zo’n mevrouw waarschuwt dat dit echt niet kan...


Wie weet zijn die er wel, maar is ze ontzettend koppig..

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:33

Wie zegt dat die mevrouw naar haar trainer luistert?

En wbt verkoop: ik weet niet of mevrouw m zelf uit is komen proberen. Misschien vanaf de video naar n commissionair verkocht o.i.d. ?

Edit: dat laatste gebeurt ook vrij vaak.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:35

Ze heeft in ieder geval wel echt heel veel geluk met zo’n paard...

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:39

Nouvel schreef:
Ze heeft in ieder geval wel echt heel veel geluk met zo’n paard...


Vind je? Ze zit op een paard dat ze nu niet aan kan (en misschien wel nooit aan zal kunnen) en ze zet zichzelf daarmee wereldwijd voor gek (en dan hebben we het nog niet over: abuse). En voor dat 'genoegen' heeft ze een vermogen betaald. Of dat laatste voor haar een probleem is weet ik overigens niet. Zou zomaar kunnen van niet.

Anoniem

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:40

Jeetje, het mag toch niet zo zijn dat zo'n iemand gelijk zo hoog mag starten?
Tijd voor verandering van het systeem lijkt me!

Morganlefay

Berichten: 8728
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:45

Arm en vooral braaf paard. Jeutje, kapstokjes, rukken, plukken en schoppen.
Veel paarden hadden allang bonk :x gezegd.
Paard heeft overigens zijn "deurtje" dicht gedaan om zichzelf te beschermen. ;(
Heb B ruiters beter zien rijden en ja vanaf beeldscherm kan men makkelijk kletsen.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 30-01-18 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:47

Cowboy55 schreef:
Nouvel schreef:
Ze heeft in ieder geval wel echt heel veel geluk met zo’n paard...


Vind je? Ze zit op een paard dat ze nu niet aan kan (en misschien wel nooit aan zal kunnen) en ze zet zichzelf daarmee wereldwijd voor gek (en dan hebben we het nog niet over: abuse). En voor dat 'genoegen' heeft ze een vermogen betaald. Of dat laatste voor haar een probleem is weet ik overigens niet. Zou zomaar kunnen van niet.

Hoho, deze mevrouw rijdt alleen maar een slechte proef, zoals zoveel ruiters elk weekend doen op wedstrijdjes over de hele wereld. Ze zal vast niet tevreden over zijn, maar het voor gek zetten wordt niet door haarzelf, maar door het brede internetpubliek gedaan. Het zou niet eerlijk zijn dat zij dat paard zo rijdt, maar het is dan wel eerlijk dat ze zo door het slijk gehaald wordt? Kom zeg, iedereen probeert zijn best te doen en zij kon op dit moment niet beter. Ja, het was beter geweest om niet te starten en/of af te groeten, maar dat geldt voor zo ontzettend veel ruiters. Hopelijk gaat ze nu die ton aan dollars uitgeven aan een verstandige instructeur om haar verder te helpen.

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:49

Dit vind ik niet om aan te zien. Ik vind dat je zo'n amazone niet eens mag laten starten op zo'n hoog niveau. Dat het zelfs mogelijk is. :( Die vrouw zou niet eens hoge punten in een b proef krijgen. Helemaal terug naar de basis van het paardrijden zou ik zeggen. Ik heb echt medelijden met het paard. Je ziet gewoon duidelijk dat hij er last van heeft. ;(

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:49

Eliine schreef:
Maar ook al heb je zo'n systeem waarbij elke idioot grand prix mag, er zitten toch ook jury's bij? Als je zelf niet kunt rijden dan ga je toch nooit met een goede score naar huis. Wat is dan de 'lol' van grand prix rijden? Dat is voor jezelf toch ook een afgang elke keer?

Tja, om dan maar in de Amerikaanse geest te blijven: er is dan wel veel ruimte voor "continuous improvement" :7 . Van 50->70% is toch een mooie uitdaging :Y) .

Ik hou het maar op: braaf paard :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:54

josje4 schreef:
@relaxed ze moeten het geweten hebben want een paard van enkele tonnen ga je wel eerst een keer proefrijden..


Ja pcies, maar dat is dat toch ook ontzettend slechte reclame voor van Silfout.. Snap niet dat ze aan zo iemand verkopen :n Ook al zal het om veel geld zijn gegaan.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:58

Cowboy55 schreef:
Nouvel schreef:
Ze heeft in ieder geval wel echt heel veel geluk met zo’n paard...


Vind je? Ze zit op een paard dat ze nu niet aan kan (en misschien wel nooit aan zal kunnen) en ze zet zichzelf daarmee wereldwijd voor gek (en dan hebben we het nog niet over: abuse). En voor dat 'genoegen' heeft ze een vermogen betaald. Of dat laatste voor haar een probleem is weet ik overigens niet. Zou zomaar kunnen van niet.


Denk dat ze zeker wel geluk heeft met dit paard, veel andere paarden hadden haar er al lang afgegooid met dat gestuiter en ruk en pluk werk.. Paard heeft alleen niet zo'n geluk met zijn eigenaresse.

En dit paard kan ze makkelijk aan, alleen zit ze in de knoei met zichzelf en heeft ze een ruk houding en zit.. Denk als deze amazone/stuiterbal zitlessen neemt en echt aan zichzelf gaat werken, dat ze echt wel een mooi rondje kan rijden met dit paard. Aangezien paardlief zijn kunstjes kent, alleen de stuiterbal hem enorm tegenwerkt.

Deze vrouw heeft totaal geen balans en dit paard gooit hoog op en heeft veel beweging waar ze nu nog niet mee om kan gaan.. En heeft zichzelf te hoog ingeschat, hoop dat ze dit filmpje heeel erg vaak gaat terug kijken en terug gaat naar de basis..

@ Relaxed: Ik vind dit geen slechte reclame voor van silfout, juist het tegenovergestelde. Deze vrouw zit dit paard zo ontzettend in de weg, maar hij blijft zijn best doen.. Dit is een paard wat graag wil werken en de juiste mind setting heeft voor de sport.

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:59

Nogmaals: er wordt niet altijd proefgereden..... En misschien was dit wel het geval. Maar dat weten wij dus niet.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27762
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:01

Relaxed schreef:
josje4 schreef:
@relaxed ze moeten het geweten hebben want een paard van enkele tonnen ga je wel eerst een keer proefrijden..


Ja pcies, maar dat is dat toch ook ontzettend slechte reclame voor van Silfout.. Snap niet dat ze aan zo iemand verkopen :n Ook al zal het om veel geld zijn gegaan.

Het paard was niet van Van Silfhout en zij hebben dit paard dus niet aan deze mevrouw verkocht.
Diederik reed dit paard voor een eigenaar.

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:03

Pipodipo schreef:
Hoho, deze mevrouw rijdt alleen maar een slechte proef, zoals zoveel ruiters elk weekend doen op wedstrijdjes over de hele wereld. Ze zal vast niet tevreden over zijn, maar het voor gek zetten wordt niet door haarzelf, maar door het brede internetpubliek gedaan. Het zou niet eerlijk zijn dat zij dat paard zo rijdt, maar het is dan wel eerlijk dat ze zo door het slijk gehaald wordt? Kom zeg, iedereen probeert zijn best te doen en zij kon op dit moment niet beter. Ja, het was beter geweest om niet te starten en/of af te groeten, maar dat geldt voor zo ontzettend veel ruiters. Hopelijk gaat ze nu die ton aan dollars uitgeven aan een verstandige instructeur om haar verder te helpen.


Deze mevrouw rijdt wat mij betreft niet 'alleen maar' een slechte proef. Dat suggereert dat het een incident is. Dat is dit niet. Mevrouw zit niet eens in de buurt van het vereiste niveau. Ze kan deze proef bij wijze van spreken nog 100 keer doen in de komende 100 dagen en het resultaat zal 100 keer niet significant anders zijn. En door met dit niet onbekende en dure paard in te schrijven voor een wedstrijd op dit niveau roep je het onheil over jezelf af wat mij betreft. Niet anders als wanneer ik een Formule 1 team koop, mezelf tot 1e rijder benoem en vervolgens de auto niet 1x veilig het circuit over krijg. Dan word ik het lachertje van de dag en dat had ik in alle redelijkheid kunnen zien aankomen.

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:05

CharmingS schreef:
Denk dat ze zeker wel geluk heeft met dit paard, veel andere paarden hadden haar er al lang afgegooid met dat gestuiter en ruk en pluk werk. <KNIP>



_O- _O- Goed punt! Zo had ik het nog niet bekeken. In dat opzicht heeft ze inderdaad geluk ja.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:07

Relaxed schreef:
josje4 schreef:
@relaxed ze moeten het geweten hebben want een paard van enkele tonnen ga je wel eerst een keer proefrijden..


Ja pcies, maar dat is dat toch ook ontzettend slechte reclame voor van Silfout.. Snap niet dat ze aan zo iemand verkopen :n Ook al zal het om veel geld zijn gegaan.



kans dat die vrouw dat paard eerst proef gereden heeft is nihil hoor...zeker op dit niveau. Of een vertegenwoordiger van die vrouw heeft het dier gereden of hij is ongereden gekocht. En denk eerder het laatste; paard had immers al gepresteerd, was al duidelijk wat het dier kon.
Daarnaast was het dier niet eens van Van Silfhout, maar van een eigenaar...en die beslist, niet de ruiter.


Het Amerikaanse systeem is belachelijk; je niet hoeven te kwalificeren via lagere klasses....verklaart wel een heleboel en niet alleen wat betreft paardensport.
Lijkt wel typisch Amerikaans te zijn; only results and f^ck the consequences
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 30-01-18 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett

Berichten: 4465
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:08

Het rijden is natuurlijk onwijs slecht, hoe zij met al die hulpmiddelen mag rijden is mij een raadsel. Stang en trens, sporen én zweep. Ik vind het goed dat er zo'n ophef over is.

Even een beetje offtopic: wel vind ik dat de commentator een hele prettige stem heeft en heel fijn commentaar geeft, maakt het filmpje in ieder geval prettig om naar te luisteren :+

Gulpje

Berichten: 8094
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:09

Cowboy55 schreef:
Deze mevrouw rijdt wat mij betreft niet 'alleen maar' een slechte proef. Dat suggereert dat het een incident is. Dat is dit niet. Mevrouw zit niet eens in de buurt van het vereiste niveau. Ze kan deze proef bij wijze van spreken nog 100 keer doen in de komende 100 dagen en het resultaat zal 100 keer niet significant anders zijn. En door met dit niet onbekende en dure paard in te schrijven voor een wedstrijd op dit niveau roep je het onheil over jezelf af wat mij betreft. Niet anders als wanneer ik een Formule 1 team koop, mezelf tot 1e rijder benoem en vervolgens de auto niet 1x veilig het circuit over krijg. Dan word ik het lachertje van de dag en dat had ik in alle redelijkheid kunnen zien aankomen.


:j dit ja.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:10

Relaxed schreef:
josje4 schreef:
@relaxed ze moeten het geweten hebben want een paard van enkele tonnen ga je wel eerst een keer proefrijden..


Ja pcies, maar dat is dat toch ook ontzettend slechte reclame voor van Silfout.. Snap niet dat ze aan zo iemand verkopen :n Ook al zal het om veel geld zijn gegaan.


Dit is natuurlijk gewoon onzin...
Wie zegt dat dit paard direct aan deze amazone verkocht is en wie zegt dat ze irl is wezen proefrijden??
En wie zegt dat dit paard naast dat de amazone idd beter zal moeten gaan leren rijden wil ze gaan presteren. Verder niet het allerbeste met haar paard voor heeft??
Wie weet staat hij op een super plek mag hij heerlijk buiten spelen en rijd een trainer dat dier de rest van de tijd. Pff zo makkelijk aannames maken ook hoor...
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat als het paard het echt zoooo slecht heeft hij er niet zo goed uit zou zien en nog zo zijn rondje zou lopen.
Ik ben het ermee eens dat dit niet de mooiste manier is om in de ring te verschijnen en dat mevrouw nog heel veel moet leren
En dat het zeker niet netjes is om je frustratie te uiten op een dier.
Maar jullie doen net of het dier met blinddoek afgeslacht wordt door een dolle stier.
En de paarden handel en fokkerij is toch echt door de mens zelf bedacht en ontworpen en dat je centjes moet verdienen om te eten is ook een feit, dus als er dan een paard voor veel geld verkocht kan worden, moeten de handelaren maar nee zeggen omdat de ruiter niet goed genoeg kan rijden???
Mag toch hopen dat ik ook niet elke klant moet vragen of ze wel weten dat ze in een moordmachine stappen voor ik ze een oliefilter verkoop... Nee mevrouw volgens mij heeft u uw auto niet goed onder controle en ik kan u niets verkopen vandaag!!
Laatst bijgewerkt door olijf op 30-01-18 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:11

Pipodipo schreef:
Hoho, deze mevrouw rijdt alleen maar een slechte proef, zoals zoveel ruiters elk weekend doen op wedstrijdjes over de hele wereld. Ze zal vast niet tevreden over zijn, maar het voor gek zetten wordt niet door haarzelf, maar door het brede internetpubliek gedaan. Het zou niet eerlijk zijn dat zij dat paard zo rijdt, maar het is dan wel eerlijk dat ze zo door het slijk gehaald wordt? Kom zeg, iedereen probeert zijn best te doen en zij kon op dit moment niet beter. Ja, het was beter geweest om niet te starten en/of af te groeten, maar dat geldt voor zo ontzettend veel ruiters. Hopelijk gaat ze nu die ton aan dollars uitgeven aan een verstandige instructeur om haar verder te helpen.


Dit is niet een enkele keer een slechte proef, de basis zit er nog geeneens in.
Haar houding is niet goed, al haar ledematen gaan alle kanten op, ze geeft allemaal onduidelijke signalen af door haar slechte houding.
Als je op dit niveau start, verwacht je niet dat iemand z'n slechte houding heeft en zijn paard zo tegenwerkt.
Je kan wel een goed paard onder je kont hebben, maar dat betekend niet gelijk dat je zelf ook een top ruiter bent.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:11

ik vond de commentator hilarisch...en idd een prettige stem. Subtiel een proef afkraken werd door die man wel tot een kunst verheven :D

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:13

Toverbal schreef:
Pipodipo schreef:
Hoho, deze mevrouw rijdt alleen maar een slechte proef, zoals zoveel ruiters elk weekend doen op wedstrijdjes over de hele wereld. Ze zal vast niet tevreden over zijn, maar het voor gek zetten wordt niet door haarzelf, maar door het brede internetpubliek gedaan. Het zou niet eerlijk zijn dat zij dat paard zo rijdt, maar het is dan wel eerlijk dat ze zo door het slijk gehaald wordt? Kom zeg, iedereen probeert zijn best te doen en zij kon op dit moment niet beter. Ja, het was beter geweest om niet te starten en/of af te groeten, maar dat geldt voor zo ontzettend veel ruiters. Hopelijk gaat ze nu die ton aan dollars uitgeven aan een verstandige instructeur om haar verder te helpen.


Dit is niet een enkele keer een slechte proef, de basis zit er nog geeneens in.
Haar houding is niet goed, al haar ledematen gaan alle kanten op, ze geeft allemaal onduidelijke signalen af door haar slechte houding.
Als je op dit niveau start, verwacht je niet dat iemand z'n slechte houding heeft en zijn paard zo tegenwerkt.
Je kan wel een goed paard onder je kont hebben, maar dat betekend niet gelijk dat je zelf ook een top ruiter bent.


Dit ja!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:14

In de USA, maar ook bijvoorbeeld in de UK, kun je zelf inschatten op welk niveau je rijdt en je dientengevolge opgeven voor een passende wedstrijd. Er wordt dus enige zelfkennis verwacht van de deelnemers (danwel dat er ergens een trainer of begeleider aanwezig is die de verwachtingen een beetje tempert als nodig := ).

In dit geval: het paard kent alle oefeningen, dus de amazone schrijft zich in op het niveau van het paard. Helaas.

Wel goede reclame voor Diederik van Silfhout :j Hij heeft een keurig paard afgeleverd, een echte schoolmaster, die zn best blijft doen ondanks dat het soms helder is dat hij totaal niet snapt wat de amazone nu eigenlijk vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:14

olijf schreef:
Dit is natuurlijk gewoon onzin...
Wie zegt dat dit paard direct aan deze amazone verkocht is en wie zegt dat ze irl is wezen proefrijden??
En wie zegt dat dit paard naast dat de amazone idd beter zal moeten gaan leren rijden wil ze gaan presteren. Verder niet het allerbeste met haar paard voor heeft??
Wie weet staat hij op een super plek mag hij heerlijk buiten spelen en rijd een trainer dat dier de rest van de tijd. Pff zo makkelijk aannames maken ook hoor...
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat als het paard het echt zoooo slecht heeft hij er niet zo goed uit zou zien en nog zo zijn rondje zou lopen.
Ik ben het ermee eens dat dit niet de mooiste manier is om in de ring te verschijnen en dat mevrouw nog heel veel moet leren
En dat het zeker niet netjes is om je frustratie te uiten op een dier.
Maar jullie doen net of het dier met blinddoek afgeslacht wordt door een dolle stier.
En de paarden handel en fokkerij is toch echt door de mens zelf bedacht en ontworpen en dat je centjes moet verdienen om te eten is ook een feit, dus als er dan een paard voor veel geld verkocht kan worden, moeten de handelaren maar nee zeggen omdat de ruiter niet goed genoeg kan rijden???
Mag toch hopen dat ik ook niet elke klant moet vragen of ze wel weten dat ze in een moordmachine stappen voor ik ze een oliefilter verkoop... Nee mevrouw volgens mij heeft u uw auto niet goed onder controle en ik kan u niets verkopen vandaag!!


Zoooww rustig maar, wist niet dat ik je pijn deed? :+

Maar ja, er zou voor mij een grens zijn aan wie ik mijn paard verkoop, als ik het idd zou weten.. Maar lees hierboven dat ie niet van van Silfout zelf was ;)