Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:43

Mars schreef:
‘Zijn bevoegdheid tot lesgeven is afgepakt’ wacht effe hoor, lesgeven??
Welke halve zool wil les hebben van deze man? :=

Tja, overal is een markt voor. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand van bijvoorbeeld Anky (of om het even welke 'topruiter') les wil hebben, maar daar worden ook lessen van geveild waar mensen grof geld voor bieden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:49

julius_juut schreef:
Mars schreef:
‘Zijn bevoegdheid tot lesgeven is afgepakt’ wacht effe hoor, lesgeven??
Welke halve zool wil les hebben van deze man? :=

Tja, overal is een markt voor. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand van bijvoorbeeld Anky (of om het even welke 'topruiter') les wil hebben, maar daar worden ook lessen van geveild waar mensen grof geld voor bieden. :+

Waarom kan je je dat niet voorstellen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:03

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:07

Resistance schreef:
julius_juut schreef:

Waarom kan je je dat niet voorstellen?

Omdat er weinig/geen topruiters zijn waarvan ik persoonlijk denk 'Joh, zó zou ik willen rijden!' Ik snap dat het het beeld is dat veel mensen mooi vinden en nastreven, maar voor mij persoonlijk zou ik denk ik eerder mijn pony in hebben laten slapen dan dat ik hem naar een dergelijke ruiter zou verkopen bij wijze van spreken.

Deze gozer maakt het wel heel bont zo in het openbaar, maar als hij ook wel eens wel resultaten behaalt, dan zullen er heus mensen zijn die zulk grof gedrag prima vinden.

Heleennn

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:18

Shit wat genant dit, het lijkt wel één van die nachtmerries waarbij ik met m'n paard (dat nog maar L loopt) plots de ring in Olympia moet binnen rijden voor een freestyle. Ik word er helemaal naar van :')

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 03:51

De harmonie is ver te zoeken. Een schandelijke wanvertoning met een terechte schorsing!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 04:02

nah.... hij is niet geschorst vanwege die rit, dan zou je de jury ook moeten schorsen want het reglement zegt dat wanneer een combinatie het niet aan kan uitgebeld dient te worden.
Hij heeft met dit paard eerder een grote prijs gewonnen, dit was het excuse van de jury om hem niet uit te bellen, wat eigenlijk na ongeveer hindernis 4 terecht was geweest.
Miscommunicatie tussen paard en ruiter zie je overal, en niet alleen in de spring of dressuurring, of alleen maar bij wedstrijdruiters.

Maar waarom is hij dan wel geschorst?
Zijn gedrag buiten de ring, scheldend en tierend, en beledigend. Dat was de reden, want als deelnemer en lesgever is hij een visite kaartje voor de sport, en dat was hij niet met zijn tirade en verwensingen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 04:44

Heleennn schreef:
oliebol wat genant dit, het lijkt wel één van die nachtmerries waarbij ik met m'n paard (dat nog maar L loopt) plots de ring in Olympia moet binnen rijden voor een freestyle. Ik word er helemaal naar van :')

Dat dus, wat een verschrikking om naar te kijken pff

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:29

Buiten dat dit een verschrikkelijke ruiter is en ik blij ben dat hij geschorst is...was de eerste hindernis geen weigering?

Edit: bij nader inzien toch niet. Het lijkt wel alsof hij wil weigeren en de beste man hem eroverheen probeert te krijgen en zo dwars in de hindernis komt...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:05

Jester_ schreef:
Ketaki schreef:

toch vind ik hem hier op het filmpje wel een prima rondje lopen

Serieus?
Hij laat hier de balken liggen maar voor mij is dat ONDANKS de ruiter en toont dat vooral de kwaliteit en het vermogen van het paard.
Elke bocht gaat ie plat op de binnenteugel getrokken door, je ziet de ruiter alleen maar vechten met het paard waardoor het dier nergens in een goed ritme kan komen. In plaats van dat hij het paard ook maar ergens helpt het parcours door te komen, verstoord hij het paard alleen maar.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:27

Jester_ schreef:
Ketaki schreef:

toch vind ik hem hier op het filmpje wel een prima rondje lopen

Ik vind het lijken op een mislukte versie van de vogeltjesdans.
Hij ligt het halve parcours op de nek van z'n paard en zijn balans is ver te zoeken.

Vind niets prima aan dit rondje.. En als jij dit wel vind dan moet je het nog een paar keer bekijken en jezelf bedenken wat je zou vinden als deze man zo'n rondje zou rijden met jouw paard..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:09

Ik wil dit absoluut niet goedpraten. Maar als ik dit filmpje zie dan doet mij dat denken aan een afgrijselijk onderdeel van de Olympische Spelen. Ik wist niet eens dat het onderdeel bestond. Volgens mij was het een soort triathlon waarbij een parcours springen een onderdeel was. De ruiters zaten op leenpaarden en er was totaal geen band tussen paard en ruiter, wat dan ook resulteerde in allemaal parcoursen zoals op dit filmpje. Ik heb het uitgezet omdat ik er niet meer naar kon kijken. Dat was gewoon een onderdeel van de OS en niemand die ik er over heb gehoord....

Heb het al gevonden het is een: moderne vijfkamp (schermen, zwemmen, paardrijden, hardlopen en schieten)
Laatst bijgewerkt door manubres op 25-01-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:13

manubres schreef:
Ik wil dit absoluut niet goedpraten. Maar als ik dit filmpje zie dan doet mij dat denken aan een afgrijselijk onderdeel van de Olympische Spelen. Ik wist niet eens dat het onderdeel bestond. Volgens mij was het een soort triathlon waarbij een parcours springen een onderdeel was. De ruiters zaten op leenpaarden en er was totaal geen band tussen paard en ruiter, wat dan ook resulteerde in allemaal parcoursen zoals op dit filmpje. Ik heb het uitgezet omdat ik er niet meer naar kon kijken. Dat was gewoon een onderdeel van de OS en niemand die ik er over heb gehoord....

Bedoel je de moderne vijfkamp?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:13

Klopt!! Heb het er net bij gezet!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:15

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:27

CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Kmg1AUbS1vc

Hij doet me hier een beetje aan denken ( al zal de jongen op bovenstaand filmpje iets meer pijn aan zn zaakie hebben :') )

:') :') _O-
De eerste twee minuten was hij in ieder geval niet zo heel gemeen tegen zijn paard.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:33

Sophie_Wind schreef:
CharmingS schreef:

Hij doet me hier een beetje aan denken ( al zal de jongen op bovenstaand filmpje iets meer pijn aan zn zaakie hebben :') )

:') :') _O-
De eerste twee minuten was hij in ieder geval niet zo heel gemeen tegen zijn paard.

Ik denk dat de bel de eerste 2 minuten stuk was :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:34

Ik ken niets van springsport, maar waarom hebben ze hem na een hindernis of 3 niet gewoon uit de ring gehaald?

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:35

Dat zal het wel zijn ja (hoop ik dan maar) :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:38

CharmingS schreef:

Ik vind het nog best een prestatie dat hij de hele ronde op zijn paard is blijven zitten _O-
En dat paard loopt ook net zo braaf door de hele tijd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:45

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:51

Xanthippe schreef:
Ik ken niets van springsport, maar waarom hebben ze hem na een hindernis of 3 niet gewoon uit de ring gehaald?

Ik denk dat er in een juryhok wel even nagedacht moet worden over de gronden van uitbellen. Want welke overtreding maakt hij nu precies? Zo vaak zie je dit soort praktijken niet in je ring, en dan benoem je dat niet direct. En onterecht uitbellen heeft ook zo zijn gevolgen. Je hoort trouwens ook dat het publiek pas later in het parcours gaat fluiten en joelen. Het besef wat er gaande is duurt simpelweg eventjes....

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:56

Christiene schreef:
Mishandeling vind ik nog groot woord. Ik zie geen bloederige iets. En ik heb ze wel harder zien slaan en met de sporen prikken en in de mond trekken/rukken.

Maar zo hoor je ook niet rond te rijden terecht dat die geschorst is.

Hij heeft een ander paard mishandeld, is naar buiten gekomen.

Citaat:
Vervolgens bleek dat Maier een ander paard had mishandeld en werd er een tuchtprocedure tegen hem opgestart. De bond pakte hem ook de bevoegdheid tot lesgeven af.
Laatst bijgewerkt door Malbec op 25-01-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:56

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:58

Kelly_ann schreef:
Xanthippe schreef:

Ik denk dat er in een juryhok wel even nagedacht moet worden over de gronden van uitbellen. Want welke overtreding maakt hij nu precies? Zo vaak zie je dit soort praktijken niet in je ring, en dan benoem je dat niet direct. En onterecht uitbellen heeft ook zo zijn gevolgen. Je hoort trouwens ook dat het publiek pas later in het parcours gaat fluiten en joelen. Het besef wat er gaande is duurt simpelweg eventjes....

Fair enough, maar zelfs na het uitfluiten en het moment dat er wél duidelijk wordt dat dit totaal not done is, kunnen ze toch gewoon uitbellen en een voorbeeld stellen dat zo'n gedrag niet geaccepteerd wordt?
Of zie ik dat te zwart-wit?