'Zo gek van dieren dat haar man pas op de derde plaats komt'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:50

Ik denk dat een vriend je eerder de deur uit zet dan een paard (of te wel niet)

Wat als je je paarden/beesten weg doet en je vriend zegt na 3 maanden ik kap ermee? Is je maatje weg en je vriend, zit je dan alleen op de stoep :P

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:45

dravergekkie schreef:
LiVetime schreef:
Het lijkt alsof ze paarden houdt middenin de stad? Vraag me af of ze ooit buiten komen, op de wandelingen na?
Apart zeg...

Is hier wel meer..Inmiddels wel een stuk minder als vroeger.

Pakhuizen waar stallen in gemaakt zijn om paarden te houden.

Meeste van dit soort stallen hebben inderdaad geen buitenplek.

Dat wist ik niet eens joh :=
Ik kan me het eigenlijk wel voorstellen van toen er nog gebruik werd gemaakt van paard en wagen. Dan zat je lekker dicht bij de klanten in de buurt. Maar in deze tijd, je paarden middenin de stad parkeren... Ik weet het niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:44

Koper schreef:
foxy80 schreef:
Typisch paardenmeisje ja, stal waar je van de grond kan eten maar in huis gatsmerige ramen die huilen om een sopje

Hallooo, zeewind? Storm? Of lap jij je ramen elke dag soms?

Ik woon in Zuid-Limburg, wij hebben geen zeewind, wel oogstperiodes, dan kun je hier ook niet meer door de ramen kijken. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:23

asm_kayleigh schreef:

Wat als je je paarden/beesten weg doet en je vriend zegt na 3 maanden ik kap ermee? Is je maatje weg en je vriend, zit je dan alleen op de stoep :P

Ik heb al heel wat meisjes\vrouwen gezien die hun paard wegdeden als ze verkering kregen. Dan maakt die man het uit na een tijd,en dan hebben ze ineens niets meer.Als je echt dol op dieren bent dan moet je een man zoeken die het daar mee eens is.Dan kun je samen van je dierengezin genieten.Maar,ieders vrije keuze natuurlijk!

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:25

Als mijn man mij voor die keuze zet, hoef ik er niet eens over na te denken. Mijn dieren blijven, zij zullen mij namelijk nooit voor zo'n keuze zetten. En ja, dat weet hij :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:33

Mijn dieren gaan ook voor mijn man/vriend hoor :j Nu single, maar de laatste jongen waar ik mee date vond het na een paar maanden ineens tijd dat ik mijn kat weg deed, anders wou hij niet meer bij mij slapen. Ik heb hem veel succes gewenst met zijn leven, boos dat die was :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:41

Maar voordat je met elkaar date... dan tast je toch al een beetje af of het een dierenliefhebber is?

Toen ik mijn man ontmoette was 1 van de eerste vragen 'Ben je een dierenvriend?'
Ja, dat was hij! Opgegroeid tussen de dieren! Paarden, honden en katten! Check! :list: +:)+
En nu hebben we onze eigen beestenboel. Eerste onze eigen poekies, daarna een paard (nu 2) en er kon ook nog wel een Duitse Herder bij. En we zijn er samen helemaal gelukkig mee. O en we hebben ook nog kinders, dus samen 1 grote blije beestenboel. *\%/* En de kids groeien lekker op tussen de dieren, en dat vinden ze mega prachtig.
Soms hebben we ineens geen kinderen meer, maar ene stel extra katten of honden. >;)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:50

Ja een dierenliefhebber was hij ook wel, tenminste hij vond ze wel prima zei die, maar naar mate de tijd voorderde bleek dat hij allergisch was (dat wist die zelf, was het alleen even vergeten te vertellen {:)-:( ). Heel erg sneu voor hem, maar toen MOEST ik ineens alles weg doen volgens hem, want hij was toch wel zo belangrijk dat ik dat er voor over had..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:53

Ik vond het juist wel en leuk stel zo samen.
Een paard zo houden zou nooit mijn keuze zijn.
Maar hoe hun samen er over praten is toch prima.
De vraag wie komt er op welke plaats kwam er echt ook met een lach uit en ze gaf later ook aan voor haar man te kiezen.
En uiteindelijk is het wel zo, de dieren hebben zorg nodig, dus ja vaak krijgen die voorrang op een dag.
Niet zo zeer als dat ze boven iemand staan maar ze kunnen nu eenmaal ook niet hun eigen boterhammetje pakken, de man wel :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:54

Dani199764 schreef:
Ja een dierenliefhebber was hij ook wel, tenminste hij vond ze wel prima zei die, maar naar mate de tijd voorderde bleek dat hij allergisch was (dat wist die zelf, was het alleen even vergeten te vertellen {:)-:( ). Heel erg sneu voor hem, maar toen MOEST ik ineens alles weg doen volgens hem, want hij was toch wel zo belangrijk dat ik dat er voor over had..

Mijn vriend staat in de ruiperiode met een snotneus en brandende ogen zijn paard te poetsen :Y)

Ik denk dat die man van het filmpje het allemaal wel prima vind zolang zij gelukkig is, en als dat voor hun werkt waarom niet?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:56

Chasey schreef:
Maar voordat je met elkaar date... dan tast je toch al een beetje af of het een dierenliefhebber is?

Toen ik mijn man ontmoette was 1 van de eerste vragen 'Ben je een dierenvriend?'
Ja, dat was hij! Opgegroeid tussen de dieren! Paarden, honden en katten! Check! :list: +:)+

Dat geld voor mij inderdaad ook. Ben nu single, maar als ik een date heb dan is dat ook inderdaad het eerst wat ik vraag :P

Heb een tijdje met iemand gedate, maar onze honden konden niet bij elkaar. Toen was de keus ook snel gemaakt. Ik zal nooit mijn honden weg doen voor wie dan ook. En dat verwacht ik ook niet van een ander :)

Ik vind het alleen zo gek dat mensen dingen een 1e of 2e plek geven. Toen ik een relatie had stonden mijn honden en relatie allebei op de eerste plaats. Ik zeg altijd als je mij wil krijg je mijn honden er gratis bij, en dat is een gift want ik heb geweldige honden <3 :P

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:00

Ja precies, als die jongen waar ik mee date het geaccepteerd had, had ik het ook prima gevonden, maar ik heb altijd dieren gehad en zou niet zonder willen leven, dus als je mij even komt vertellen dat ik geen dieren mag hebben dan gaat er toch iets mis haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:04

ik vraag me af of je wel paarden mag houden binnen de bebouwde kom. Dat moet je hier niet proberen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:05

asm_kayleigh schreef:

Het zou toch ook kunnen dat je je vriendje wegdoet en je paardje het 3 maanden later begeeft aan een ziekte? ? Is je maatje weg en je vriend, zit je dan ook alleen op de stoep.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:07

Dani199764 schreef:

Mijn ex was op het begin ook vergeten te vertellen dat hij allergisch was voor paarden en astma had (fijne combinatie). Ik werkte toen full time op een stal.. Dat kwam niet zo goed uit, maar hij heeft nooit van mij gevraagd om te stoppen, omdat hij wist dat ik het leuk vond. Hij is 1 keer met spoed naar de EHBO geweest omdat hij een astma aanval kreeg en hij geen lucht meer kreeg. Sinds dien heb ik er altijd rekening mee gehouden iedere dag op het werk douche en haren wassen, en dan ging het goed.

Maar je moet er samen iets voor willen doen, en daar ook achter staan. Ligt er maar net aan hoeveel je voor elkaar over hebt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:08

Ik denk dat je dat je dat 1e - 2e - 3e plek ook niet zo statisch moet zien als mensen soms denken :)

Hier is in principe ook iedereen even belangrijk, allemaal respect hebben voor elkaars grenzen en behoeftes :j

Maar als ik moet kiezen wie er eerst verzorgd wordt dan is dat toch eerst baby, dan dieren en dan man.
Simpelweg in volgorde van wie het minst goed voor zichzelf kan zorgen :)

Naarmate kind groter wordt schuift die weer op onder de dieren :P

En in andere situaties gaat man weer voor. Dat ze op het laatst voor haar man koos zag ik niet aankomen :D Maar dat geeft goed weer dat het per situatie verschilt wie op de 1e plaats komt :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:11

Eerste en tweede plek heb ik sowieso eigenlijk nooit gekend.
Toen ik mijn man leerde kennen woonde ik nog thuis bij mijn ouders en wij hadden op dat moment geen dieren meer.
Dus ik hoefde sowieso niet 'te kiezen'. Maar met oog op de toekomst; huisje, boompje, BEESTJE, moest ik wel iemand aan de haak slaan die net zo'n dierenliefhebber was als ik. Die heb ik gevonden!
Heb ook nog dates gehad die totaal niet om dieren gaven, nou doei dan maar! :evaw:

Toen mijn man en ik gingen samen wonen kwamen er 2 katten. Leuk een eigen huisje en onze eigen eerste huisdiertjes!
Ik bleek extreem allergisch voor ze! Maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen. Ben gewoon een echte dierenvriend. En ik wil gewoon niet zonder dieren leven. En manlief ook niet.
Heb het qua allergie heel zwaar gehad, maar uiteindelijk ben ik blij dat we door gegaan zijn! Terwijl familie en zelfs de huisarts zei dat ik ze weg moest doen. Ik was stront eigenwijs en deed het niet.
Kattenbeesten zijn inmiddels al weer 11 jaar en de allergie is in die tijd mooi stabiel geworden.
Zal nooit van de allergie af komen, maar het gaat goed nu!
Maar datzelfde heb ik met honden en paarden (ik denk alle dieren wel).
Als ons paard me met zijn neusharen (die mini haartjes op de lip) prikt, dan loop ik de rest van de dag met enorme jeuk bulten in de nek. Nou ja, dat moet maar dan :')
Als de kat met de nagel in mijn huid prikt, dan komt daar een mega jeuk bult. Vooruit maar... :') Gaat ook wel weer weg. := En verder gewoon altijd ventolin op zak. :j
Ik ben gewoon heel eigenwijs. _O- Laat me niet de les lezen door mijn allergie! ~~}> Zonder dieren ben ik niet gelukkig.

Respect voor elkaars behoeftes is inderdaad een hele goede.
Manlief heeft een hobbie 'oude auto's'. Dus de halve oprit staat vol met oude auto's. Ook zijn schuur. So be it! Als hij daar gelukkig van wordt. Prima! Wie ben ik dan om te zeggen dat hij die meuk weg moet doen? Echt niet!
Zolang de hobbie niet uit de hand loopt en ik me moet aanmelden bij 'help mijn man heeft een hobbie'. Vind ik het prima. _O-

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:14

Chasey schreef:
_O- Laat me niet de les lezen door mijn allergie! ~~}>

hahaha :') *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:14

Oh geinig! Die van mij heeft bij een vriend in een schuur een oude Snoek staan waarvan ik me afvraag of die ooit weer tevoorschijn gehaald zal worden...hij wil hem nog niet wegdoen maar opknappen zie ik ook nog niet binnenkort gebeuren...best zonde.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:15

Die man heeft tenminste nog een plaats, bij mij komen ze er niet in! Dieren voor alles.

Chasey

Re: 'Zo gek van dieren dat haar man pas op de derde plaats komt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:19

Hahaha pmarena, en zo staan hier 3 oude BXen te niksen waarvan ik denk 'komt dat ooit nog rijdend op straat?' Hij wil er geen afscheid van nemen. En dat snap ik best. 1 ervan is zijn eerste auto van 12 jaar terug :D
Zolang het niet in de weg staat (ja ik moet soms wel slalommen tussen de auto's door met peerd) vind ik het best. Maar dan denk ik altijd weer 'mooie training voor het paard' :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:21

Hee een vrijstaand huis met ruimte voor paarden en meerdere auto's op de oprit...genoeg mensen die er van dromen toch :D

Ik ben allang blij dat de Kever weg is. En nog wat oude lijken :P
Maar vooral omdat hij er geen plezier meer in had...

purny

Re: 'Zo gek van dieren dat haar man pas op de derde plaats komt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:27

Wat een reacties. Als het stel gelukkig met elkaar is dan is dat toch mooi? Bij sommige mannen komt de auto ook op de eerste plaats. Ieder z'n ding toch?
Overigens is het huis van Barbie nog meer roze dit valt mee

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:30

Cowboy55 schreef:
asm_kayleigh schreef:

Het zou toch ook kunnen dat je je vriendje wegdoet en je paardje het 3 maanden later begeeft aan een ziekte? ? Is je maatje weg en je vriend, zit je dan ook alleen op de stoep.

Zit wat in idd, maar een paard is een beste vriend voor je leven. Maar als je je paard wegdoet en hij leeft nog 16 jaar, heb je misschien toch langer een beste vriend dan je relatie die misschien na 3 jaar over is.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:33

Lianne schreef:
ik vraag me af of je wel paarden mag houden binnen de bebouwde kom. Dat moet je hier niet proberen!

Volgens mij staan die koninklijke stallen ook best wel binnen de bebouwde kom, net als die 'gut hoe heet ie toch weer, dat zoeken we op' Hollandsche Manege in Amsterdam. En hier bij mij heb je paardenweitjes binnen de bebouwde kom. Zal dus wel meevallen. Al kan ik me indenken dat de buurt bij mij gaat miepen als ik een Shire in mijn achtertuin plant.

Maar terug on topic, ik vond ze eigenlijk wel schattig zo en als zij blij zijn, wie zijn wij dan om dat te veroordelen? Ik weet trouwens nog wel dat je vroeger in de buurt van Den Haag wel meer stadse stallen had, dus zo vreemd is dat voor mij niet. Hoefjes lijken inderdaad wel een beurtje te kunnen gebruiken, beetje Duckstand hebben ze...

Verder hier geen kerels die op nummer 1 moeten staan. En als er ooit nog eens eentje komt dan heeft ie maar te dealen met het feit dat ik een leven heb. Wat dan net zo goed inhoudt dat als meneer ook z'n dingen heeft ik daar dan net zo respect voor heb. Zelfs voetbal. Dan ga ik wel even paardknuffelen of met mijn poesje spelen. :D