Boete voor amazone die paard bos in zag rennen geschrapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:41

Janine1990 schreef:
Wat ik me afvraag...

Een op hol geslagen paard laat zich echt niet sturen en kiest voor de weg van de minste weerstand. Was er dan wel een pad in dat bos? Want de weg terug is toch veel logischer voor een paard dat de weg naar huis (afkomstig van een manege las ik elders) wel weet?
Waren deze dames wel voldoende rijvaardig?

Ik heb paarden dwars door een omheining zien knallen toen ze echt op hol waren..

en vroeger weg wel eens een dwars door een houtendeur die op een kiertje stond...

Toen ik in de brugklas zat was er een meisje die met paard op het spoor was beland hele koppel was op de loop gegaan. Paar botbreuken was het resultaat bij twee ruiters.

Dus de minste weerstand niet altijd.. eerder de snelste weg weg van het gevaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:44

Christiene schreef:
Janine1990 schreef:
Wat ik me afvraag...

Een op hol geslagen paard laat zich echt niet sturen en kiest voor de weg van de minste weerstand. Was er dan wel een pad in dat bos? Want de weg terug is toch veel logischer voor een paard dat de weg naar huis (afkomstig van een manege las ik elders) wel weet?
Waren deze dames wel voldoende rijvaardig?

Ik heb paarden dwars door een omheining zien knallen toen ze echt op hol waren..

en vroeger weg wel eens een dwars door een houtendeur die op een kiertje stond...

Toen ik in de brugklas zat was er een meisje die met paard op het spoor was beland hele koppel was op de loop gegaan. Paar botbreuken was het resultaat bij twee ruiters.

Dus de minste weerstand niet altijd.. eerder de snelste weg weg van het gevaar

Maar dan moeten ze toch ook echt een mega eind dat bos in zijn gekomen?
Een paard dat écht op hol gaat, die stopt echt niet zomaar... Wat jij ook zegt.

Vandaar mijn twijfels aan de rijvaardigheid. Maar opnieuw, ik ken de situatie niet, dus misschien ben ik wel voorbarig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:00

Ayasha schreef:
Dat is een maatschappij die je niet moet willen IMO. :) Maar goed, wie ben ik. :)
Onvoorziene omstandigheden. Het kan gebeuren, ook als je alle voorzorgen neemt om het te voorkomen. En als je dan ook nog eens gestraft moet worden. Tja, dat vind ik een beetje too much eerlijk gezegd. :)

Helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat boa's verschrikkelijk starre mensen zijn die alleen maar kunnen zeggen: "het is de regel"
Van enige flexibiliteit in bijzondere situaties hebben ze nog nooit gehoord.
Je kunt veel beter met politie agenten te maken, die mogen meer, maar maken daar minder gebruik van. Omdat ze wel het gesprek aan gaan en wèl van vlees en bloed zijn ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 02:09

Mijn ervaring is dat sommige mensen zich zelf vaak meer star en stug opstellen tegenover een boa en dan krijg je het verhaal dat het de toon is die de muziek maakt :+ . Maar goed, kennelijk ben ik ook al niet van vlees en bloed :)* .
Bovendien zijn er boa's die precies dezelfde bevoegdheden hebben als de politie.
Als er iemand, die al dan niet iets met paarden te maken heeft, zegt dat ruiters hun paarden niet onder controle kunnen houden, mest nooit opruimen en zich asociaal gedragen staat ruim 3/4 van bokt op zijn achterste benen, want niet alle ruiters zijn asociaal. Nu komt er een stukje op bokt van een ruiter versus een boswachter, die dan ook boa is, en nu zijn ineens alle boa's niet van vlees en bloed, sporen niet, zijn asociaal en weet ik het wat. De wereld, en dus ook bokt, zou een stuk aangenamer zijn als iedereen van 1 groep niet meteen op 1 grote hoop word gegooid omdat er 1 of meerdere van die groep iets doen wat niet als prettig word ervaren. Wie weet hoeveel ruiters er die dag al ergens hebben gereden waar het niet mocht en was het voor de boswachter in kwestie wel de zoveelste keer, geen idee , we waren er geen van allen bij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:23

Ik ken de situatie niet maar als het gegaan is zoals de amazones vertelt hebben , ben ik blij dat de boete is kwijtgescholden.

Over dat paarden normaal rechtsomkeerd maken bij iets engs, helaas.
Jaren geleden reed ik met mijn dochter over een leuk kronkel bospaadje toen ineens een mountainbiker de hoek om kwam, geheel in fluorpakje.
Hij leek regelrecht uit een tekenfilm gekomen te zijn.
Mijn paard, behoorlijk bomproef , ging recht overeind en dat is behoorlijk knap voor de mijne.
De pony van mijn dochter , achter mij, ging links, dwars door het struikgewas, kwam bij een hoge prikkeldraad versperring uit en is er overheen gesprongen(en verloor daar mijn dochter) om vervolgens enkele meters verder weer terug te worstelen door de draden heen , terwijl ze gewoon over het open weiland naar huis had kunnen lopen.
Gelukkig had de pony alleen wat ondiepe sneden op de borst.
Paarden kiezen dus helaas lang niet altijd de logische richting naar veiligheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:58

Inoterry schreef:
Mijn ervaring is dat sommige mensen zich zelf vaak meer star en stug opstellen tegenover een boa en dan krijg je het verhaal dat het de toon is die de muziek maakt :+ . Maar goed, kennelijk ben ik ook al niet van vlees en bloed :)* .
Bovendien zijn er boa's die precies dezelfde bevoegdheden hebben als de politie.
Als er iemand, die al dan niet iets met paarden te maken heeft, zegt dat ruiters hun paarden niet onder controle kunnen houden, mest nooit opruimen en zich asociaal gedragen staat ruim 3/4 van bokt op zijn achterste benen, want niet alle ruiters zijn asociaal. Nu komt er een stukje op bokt van een ruiter versus een boswachter, die dan ook boa is, en nu zijn ineens alle boa's niet van vlees en bloed, sporen niet, zijn asociaal en weet ik het wat. De wereld, en dus ook bokt, zou een stuk aangenamer zijn als iedereen van 1 groep niet meteen op 1 grote hoop word gegooid omdat er 1 of meerdere van die groep iets doen wat niet als prettig word ervaren. Wie weet hoeveel ruiters er die dag al ergens hebben gereden waar het niet mocht en was het voor de boswachter in kwestie wel de zoveelste keer, geen idee , we waren er geen van allen bij.

Niet op een grote hoop gooien? Al die dingen die jij noemt heb je mij niet horen zeggen. Dus op een grote hoop gooien doe je zelf.

Ik praat alleen voor mezelf en ík heb geen goede ervaringen met boa's, in al mijn ervaringen waren het starre types die hun macht wilden laten gelden terwijl het over pietluttigheden ging.

Mijn paard kiest altijd de weg naar huis, ook als dat betekent dat ze dan langs het enge object moet.
Ik kan gelukkig altijd voorkomen dat ze ervan door gaat. Maar ik begrijp het ook dat je wel eens de pech kan hebben dat dat niet lukt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:15

Nikass schreef:
Je kunt veel beter met politie agenten te maken, die mogen meer, maar maken daar minder gebruik van. Omdat ze wel het gesprek aan gaan en wèl van vlees en bloed zijn ;)

En met deze 2 zinnen gooi je niet alle boa's op 1 grote hoop wil je zeggen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:04

Wat voor discussie wil je hier nu voeren?
Ik heb nergens gezegd dat ik dat niet doe, ik zeg alleen dat jij het zelf (ook) doet. En dus de pot verwijt de ketel, weet je wel?

En verder vind ik het totaal niet interessant om hier over te blijven zeveren. Ik geef aan wat MIJN ervaring is. Dat jouw ervaring of mening anders is, het zij zo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:06

funnyhorses schreef:
Mijn ervaring is dat Boa's juist 'the man' uithangen tegen de rustige types of vrouwen.
Dus lopen zeiken als er een hondje niet aangelijnd is of iemand die met zn fiets over de stoep loopt.

Heel herkenbaar, als mijn ex mijn honden uitliet dan hadden ze niet eens een halsband om, dat vond hij niet cool. Hij passeerde boa's met een grote grijns op zijn gezicht, ze spraken hem toch nooit aan.

Maar als ik mijn goed luisterende hondje even losliet om de poep op te ruimen (!) dan stonden ze al klaar met hun boekje en hun dreigementen, de helden 8)7
(moet je eens proberen, hond(en) aan de lijn, paraplu vast en dan poep opruimen :D )

In mijn vorige woonplaats hadden wij een park waar honden los jarenlang gedoogd werd. Ineens blijkbaar niet meer, want liepen er boa's rond en deelden te pas en te onpas boetes uit. Aan een meisje van dertien onder andere, die vervolgens helemaal overstuur thuis kwam omdat ze zwaar geïntimeerd was door die eikel.
Ik liep daar eens en ontmoette met mijn hond een bekende met hond. Beide liepen aan de lijn en gingen direct spelen. Omdat ik de wirwar van lijnen niet zo'n goed plan vond, knipte ik mijn hond even los om de boel uit de knoop te halen. En ja hoor, daar stonden ze alweer.
(later hoorde ik dat ze zich verdekt opstelden in het park om zoveel mogelijk mensen te kunnen betrappen - hoe zielig kan je zijn...)
Ze waren ronduit onbeschoft tegen me en wilden zich niet legitimeren. Ze vragen je om een reden waarom de hond los loopt, maar het antwoord interesseert ze niet, want ze hebben de boete al uitgeschreven.
Frappante was, dat sommige mensen een waarschuwing kregen en anderen een boete. Op mijn vraag wat daarvoor de criteria waren kreeg ik alleen "we gaan niet in discussie".
Nou ik wel: via een bezwaar bij de Gemeente. En ik werd in mijn gelijk gesteld.