Maar hij maakt misbruik van.het hebben van die dieren. Telt dat niet hetzelfde? (Hoop eigg van wel)
Faelynn
Geplaatst: 11-01-18 19:57
Ik begrijp Art_ificious wel. Ze zegt het veel te plat, maar mijn eerste gedachte was eigenlijk ook, wat doen die meisjes daar nog als ze al 8 jaar langzaam aan misbruikt worden. Het mag nooit en dan ook nooit zo zijn dat die meisjes als schuldige gezien worden, het is hoe dan ook die man, laten we dat voorop stellen. Maar als ik naar mij zelf kijk ben ik totaal niet gevoelig voor dit soort situaties, als het voor mij ook maar een beetje verkeerd voelt ben ik weg, of bespreek ik het met mijn ouders, of wel als ik die niet heb zoek ik iemand anders op om zo iets bespreekbaar te maken. Ik zou iniedergeval niet terug gaan naar die manege en juist angst krijgen om terug te gaan. Nu begrijp ik alleen dat er ook mensen zijn die niet zo in elkaar zitten en uit angst juist naar die man luisteren en mee gaan in die manipulatie om het zo maar te noemen, misschien wel uit angst het paard kwijt te raken? Of dat er iets anders ergs gebeurd, dat zullen wij waarschijnlijk nooit te weten komen.
Waarom gingen die meisjes dus niet weg? Simpelweg omdat iedereen anders in elkaar zit en anders reageer op situaties. Alleen geen enkel mens heeft het recht misbruik van wie dan ook te maken, dat maakt dat die man hoe dan ook fout zit en niet die meisjes.
Verder ga ik volledig mee met Zunzuncito, ouders zouden dit soort dingen meer bespreekbaar moeten maken met hun kinderen, vooral meisjes. Ik heb gelukkig een moeder waar ik altijd terecht kan en die mij heeft geleerd voor mij zelf op te komen. Meer onzekere mensen durven dit soort situaties mogelijk niet uit zichzelf te delen.
Wij snappen dat men het niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn, daarover in discussie gaan is ook zeker geen probleem. Echter willen we jullie vragen om op de bal te blijven spelen en niet persoonlijk te worden.
Ik snap eerlijk gezegd niet het nut van dit topic. Dit is in de nazomer van 2017 naar buiten gebracht dus echt vet oud nieuws, nou vliegen Bokkers elkaar bijna in de haren voor oud nieuws en moeten er 3 moderator opmerkingen aan te pas komen. Dat is niet zo gek met zo’n zwaar onderwerp..