Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:10

Ineke2 schreef:
Kabayo schreef:
Code oranje word al gegeven bij 1 vlok. Vandaag ook. Was hardstikke groen bij ons :=

Ehm maar jij zit in het noorden waar het laatste sneeuw valt vandaag. ( de buien trokken van zuid-west naar het noorden... dus ja jullie veel minder of geen sneeuw. Heel logisch hoor als je het weerbericht had gevolgd :)

Ik heb de hele dag het werrbericht gevolgd en het sneeuwde wel degelijk vanaf 12 uur. Maar niks bleef liggen en het was al helemaal niet glad

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:11

melissapupa schreef:
tussen stoer doen en weten waar je bezig bent zit verschil, mijn vader heeft genoeg rijervaring (20 wegenbouw incl.gladheidsbestrijding) ;)

zoals iemand al opperde, de weg zit vol met mensen die dat niet hebben, als die er in rijden heb je geen **** aan je ervaring. Nee, tenzij het een noodsituatie is blijf je nu IMO gewoon thuis met die knollen. Liefst ook zonder knollen. Het was gewoon geen weer om voor de lol op pad te gaan.
En als die Amarok op ijs komt, dan mag je ervaring hebben wat je wilt, dan glijd ie en dan heb je geen jota te zeggen. hier lag op een goed uur dik 6 cm. := En het bleef maar door sneeuwen. :x

Ineke2

Re: Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:13

Kabayo, hier sneeuwde het al vanaf 9 uur... het bleef echter pas liggen vanaf half 11... de temperatuur daalde toen blijkbaar zodat het koud genoeg was ( helaas)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:14

Ineke2 schreef:
Kabayo, hier sneeuwde het al vanaf 9 uur... het bleef echter pas liggen vanaf half 11... de temperatuur daalde toen blijkbaar zodat het koud genoeg was ( helaas)

Leuk toch ! Ik hou van sneeuw! :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:16

Kabayo schreef:
Ineke2 schreef:

Leuk toch ! Ik hou van sneeuw! :D

Ik niet... heb niks met paard kunnen doen en het was doodeng op de weg naar stal toe en naar huis toe.
Helaas voorspellen ze morgenmiddag en avond opnieuw sneeuw |(

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:22

Ik heb een 4x4, pas m'n rijgedrag aan en toch lag ik een paar winters terug met de sneeuw bijna met m'n auto in een sloot.

Dankzij een medeweggebruiker die blijkbaar van z'n gezin en auto af wilde en over de weg raasde alsof er geen sneeuw lag.
En toen ging ie glijden en moest ik uitwijken.

Ik ben toen omgekeerd en naar huis gegaan, was op weg naar stal, aan mij en m'n auto lag het niet, maar als ik met zulke idioten de weg moet delen, blijf ik beter thuis.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 10-12-17 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:24

Oh dat is hier in de buurt. Idd niet handig om vandaag op pad te gaan met de trailer er is hier in de buurt echt veel gevallen in korte tijd. Wij wilden net onze wedstrijd voor vandaag afzeggen gisteravond, toen de vereniging zelf met het bericht kwam dat het afgelast werd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:28

De Van Brienenoordbrug en dus de snelweg was hier zelfs afgesloten vanwege de gladheid. Ze kwamen niet omhoog. Dus -behalve bij spoed- ben je ontzettend egoïstisch als je dan hier in de regio besluit te gaan rijden met een Trailer.

Je kunt jezelf wel vertrouwen maar er zijn zoveel mensen met slechtere banden, slechtere rijkunsten.. het hoeft niet aan je zelf te liggen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:33

Het was en is hier vandaag gewoonweg gevaarlijk op de wegen. Gister en vandaag hebben sneeuw,regen en ijzel zich non stop afgewisseld waardoor een zeer gevaarlijke laag op de wegen ligt. Gasgeven en remmen was eigenlijk niet te doen want ondanks goede banden slipte ik alle kanten op. Zou niet in me opkomen om met de trailer op pad te gaan.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:41

Ben ervaren met trailer en slecht weer. Onze trainingstal zit op een 15 minute van ons, heb daar 1 paard in revalidatie staan en twee thuis.

Heb het niet aangedurfd om met de trailer te rijden, zijn dus met de auto gegaan en hebben dus alleen het paard wat daar op stal staat gedaan.

Heb een 4X4, maar had moeite om thuis te komen. met de trailer vind ik het echt onverantwoord.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:52

Ik vind het ook onverantwoord, tenzij het voor een spoed geval nodig was.
Met dit weer kun je beter thuis blijven en niet op de weg, en al helemaal niet met trailer.

Maar goed het is en blijft wel eigen verantwoordelijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:53

Kan je nog zo'n fijne dike auto hebben met 4 wheel drive, als er ander op je klapt heb je daar helemaal niets aan. En als ie een keer glijdt ook niet.
Had vanmiddag ook bijna rood fiatje dat door de bocht schoof in de zijkant van mijn 4 wheel dinges zitten (ik stond stil te wachten op verkeer van rechts) En ja, ook mijn auto voelde ik paar keer wat schuiven. Blij dat ik nergens met trailer heen hoefde en in geval van wedstrijd had ik die afgezegd.
Hier vanochtend in eeste instantie trouwens groene wereld en geen Vorst. Sneeuw viel pas later en pas nog later bleef het liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:54

Kabayo schreef:
Code oranje word al gegeven bij 1 vlok. Vandaag ook. Was hardstikke groen bij ons :=

Vandaag helemaal niet. Er ligt hier dik 15 cm sneeuw en het sneeuwt nu ook weer en waait best pittig.
Dat het bij jou groen is, maakt nog niet dat het deze keer overdreven is ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:06

Cayenne schreef:
Kabayo schreef:

Vandaag helemaal niet. Er ligt hier dik 15 cm sneeuw en het sneeuwt nu ook weer en waait best pittig.
Dat het bij jou groen is, maakt nog niet dat het deze keer overdreven is ;)

Hoef je niet direct zo aan te vallen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:09

Aanvallen? Er staat een smiley met knipoog achter :+ Wellicht verkeerd geinterpreteerd? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:11

Ach, vanochtend was enigste code oranje hier ook mijn jas..... Later op de dag viel de sneeuw pas.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:11

Wellicht. Smileys zeggen ook niet altijd alles :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:16

Ik heb vandaag ook (zonder trailer ;) ) geprobeerd naar stal te komen met de auto maar ben halverwege maar weer omgekeerd. Het is een heel lullig stukje van 10 kilometer, maar zowel binnen de bebouwde kom als daarbuiten was niets gestrooid of geveegd, ook de 80-weg niet. Het hele stuk kon je maximaal 35 rijden. Halverwege begon het zachtjes te regenen en vertrouwde ik de karrensporen in de sneeuw waar we doorheen moesten rijden niet meer en ben ik omgekeerd in een zijstraat in de polder.
Ik was die zijstraat nog niet uit of een andere auto sloeg die straat in zonder snelheid te minderen (iets met als je met 35 rechtdoor kunt dan kun je ook met 35 een bocht nemen of zoiets :+ ) en die zag ik in mijn spiegel zo naar de weghelft glijden waar ik net vandaan kwam. Dus zelfs als je zelf voorzichtig rijdt dan betekent dat nog niet dat andere weggebruikers dat ook doen. En zeker met een trailer ben je dan echt een sitting duck.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:22

melissapupa schreef:
niks aan de hand, je moet je rijstijl gewoon aanpassen aan het weer. ik ben vanmiddag ook gewoon op pad geweest met de trailer
jammer dat het bij deze combinatie fout is gegaan

Ik reed hier stapvoets!!! en zat ineens aan de verkeerde kant van de weg. Het was spekglad op de Utrechtse Heuvelrug, ja rijstijl aanpassen helpt, maar ik voelde me heen en weer glijden ondanks mijn 'snelheid'

Onverantwoord dus om met trailer te gaan rijden.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:25

Leusden is de hele dag al bagger.
Manege in de buurt hier hield ook gewoon wedstrijden.
Maar hoe dan ook, niet leuk dat het gebeurt is en fijn dat het paard het in ieder geval goed maakt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:27

Ik heb mij er vandaag echt serieus over verbaasd over hoeveel mensen er gewoon op wedstrijd gaan met dit weer terwijl het met de losse auto al haast niet was te doen vraag me af waar je verstand dan zit.....
Bij ons op stal ging de wedstrijd ook gewoon door maar ik vind dat je als eigenaar je verantwoording moet nemen en moet zeggen ik ga niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:29

Lees net op FB dat er hier ook mensen op wedstrijd zijn geweest. Vorig jaar was er ook zo'n dag met een regio kampioenschap toen heel veel afzeggers, KNHS liet het gewoon doorgaan zo werd er iemand kampioen in en klasse omdat er maar 1 deelnemer was, hi hi. Maar ik heb liever geen kampioenslint, dan een verkreukeld paard.
Is wat anders als het totaal onvoorspeld ineens slecht wordt en je geen kant op kunt.
Ik had trouwens vanochtend ook nog uitstapje TE paard en al bij vrienden geregeld dat als ik niet terug kon ik haar box kon inpikken (en als het niet te gek was had ik trailer nog kunnen halen) Ging om 10 minute stap over de weg.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:31

Ik woon niet ver van waar dat ongeluk gebeurd is, vandaag was het onmogelijk op die locatie met een trailer te rijden, het begon hier vanochtend vroeg al met sneeuwen en er was niet gestrooid. Er zullen vast locaties in Nederland geweest zijn waar het mogelijk was op pad te gaan, maar op dit stuk was het al vroeg duidelijk dat het niet verantwoord ging zijn.
Ik ben net met de auto naar mijn paard gegaan, sta geen vol pension dus moest mesten en voeren, maar heb de hele weg met 20/30 gereden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:31

Heb vandaag een paardenvrachtwagen op de linkerbaan van een 3-baans weg gezien die met dubbele snelheid de normale auto's inhaalden in de sneeuw |o

Wij zaten vandaag op een witte Duitse snelweg en hoorde op de radio dat er heel veel ongelukken waren van toeristen die met zomerbanden onderweg waren -O-
8)7

Als je zelf levensmoe bent is 1 ding, maar je neemt net zo makkelijk iemand anders mee.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:40

Met zomerbanden in Duitsland? Dat is niet zo verstandig want dan ben je altijd (mede) verantwoordelijk voor een ongeluk wat betreft de verzekering. Het is dan ook verboden.