Vrouw vindt twee ponyhuiden in container

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:16

_Reneee schreef:
Omdat er bij een leerlooier te achterhalen valt wie de dader was?

dader van wat?

het is niet zeker dat pony's gestolen zijn.
dat zijn enkel vermoedens.

misschien iemand die gewoon graag van z'n eigen dieren af wilde, kan toch ook?
in feite kun je natuurlijk prima je eigen dier doden/slachten.

enige wat vreemd is, is dat de huiden dus gedumpt zijn bij iemand in een container.
dat mag je vast niet zomaar zelf afvoeren (slachtafval).

het had ook gewoon begraven kunnen worden in eigen weiland/achtertuin.
verteerd vanzelf wel een keer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:21

Nou het is in ieder geval professioneel gebeurd want het is niet makkelijk om een vacht er zo netjes af te stropen ('vroegah' hadden we schapen thuis en die werden ook geslacht dus vandaar dat ik dit schrijf).
En blijkbaar heeft nog niemand zich gemeld dat het hun dieren waren? Dan zijn ze 'gewoon' illegaal geslacht ... hopelijk beetje fatsoenlijk aan hun einde gekomen vwb doodmaken denk je dan... -O-

Erg vreemd om het zo in een container te dumpen, dat hadden ze ook elders kunnen laten liggen / achterlaten/ begraven etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:26

VanHuisUit schreef:
Erg vreemd om het zo in een container te dumpen, dat hadden ze ook elders kunnen laten liggen / achterlaten/ begraven etc.

Enige wat je daar bij zou kunnen bedenken is dat de dader om één of andere reden die vrouw ervoor heeft willen laten opdraaien ofzo.

Of iemand die netjes is opgevoed en spullen in de afvalbak gooit ipv ze te laten slingeren :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:29

Koper schreef:
VanHuisUit schreef:

Enige wat je daar bij zou kunnen bedenken is dat de dader om één of andere reden die vrouw ervoor heeft willen laten opdraaien ofzo.

Of iemand die netjes is opgevoed en spullen in de afvalbak gooit ipv ze te laten slingeren :+

Idd misschien wel iets persoonlijks naar de vinder toe....
blijf toch benieuwd wat er met de rest v/h karkas/vlees is gebeurd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:31

Koper schreef:
Cowgirl schreef:
Ik heb op de dierenambulance wel een een zak met schapenhuiden opgehaald dat gedumpt was

Laat me raden: toevallig net na de ramadan?

Cowgirl schreef:
Dat had ik er eerst bijstaan maar later verwijderd.... :')

Ramadan heeft hier ook niks mee te maken. Ramadan is de vastentijd en wordt afgesloten met het suikerfeest.
Bij het offerfeest worden lammeren geslacht en helaas ook nog op veel plaatsen illegaal.
Als je dan iets benoemd, dan wel goed doen.

Dat de chips niet in de ponyhuiden zaten lijkt me logisch.
Die zitten in de nekband en die blijven in het karkas zitten bij het afhuiden, ook in een normaal slachthuis.

Blijft natuurlijk wel een nare vondst in de afval container.
Ben stiekem wel benieuwd naar de waterbak toedracht.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:31

Citaat:
Deze vellen werden deze ochtend gevonden in een container langs de kant van de straat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:35

Citaat:
Ramadan heeft hier ook niks mee te maken. Ramadan is de vastentijd en wordt afgesloten met het suikerfeest.
Bij het offerfeest worden lammeren geslacht en helaas ook nog op veel plaatsen illegaal.

Die zitten in de nekband en die blijven in het karkas zitten bij het afhuiden, ook in een normaal slachthuis.

:') alle moeite doen om de quotes op te zoeken, maar niet even de moeite nemen om te lezen. Irritant.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:13

Licht eens toe GekvanFleur? Want zo'n losse flodder is ook uitermate irritant. :j

Alane

Re: Vrouw vindt twee ponyhuiden in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:20

of gewoon gekochte huiden (ala mooi modern een jas op de vloer of tafel), erachter gekomen dat je die zo niet bewaren en toen maar in de container gedumpt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:32

gekvanfleur schreef:
Citaat:

:') alle moeite doen om de quotes op te zoeken, maar niet even de moeite nemen om te lezen. Irritant.

Nou zeg dat. Ik schrijf "NET NA de ramadan".

Maar goed. Blijkbaar kom ik uit een ei, en blijkbaar heb ik ook nooit een buurman gehad die NET NA de ramadan wel eens schaapjes kwijt was :Y)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:36

Marije_jiplover schreef:

was toch een container en geen waterbak? :') ik heb zo'n hekel aan autocorrect-it-wrong

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:37

Alane schreef:
of gewoon gekochte huiden (ala mooi modern een jas op de vloer of tafel), erachter gekomen dat je die zo niet bewaren en toen maar in de container gedumpt.

kan ook nog eens zijn ja. :')

Hier ook konijnenvellen, geit, schaap, das en nerts en diverse opgezette dieren.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:11

JoyCiej007 schreef:
Alane schreef:

kan ook nog eens zijn ja. :')

Hier ook konijnenvellen, geit, schaap, das en nerts en diverse opgezette dieren.

Moest ook meteen aan dat opgezette hobbelpaard denken. Die waren ook "aan huiden gekomen" waarin (toen iig) niet duidelijk was hoe ze eraan kwamen.

Hopelijk iig geen gestolen dieren of wat dan ook....

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:03

Jeetje, hoe wil je dat voor melaar krijgen dan

Saskia_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:39

|(
Afschuwelijk, het zal je maar gebeuren.
Sterkte! (zowel voor de pony eigenaar als de "eerlijke vinder")

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:07

Alane schreef:

Ik veronderstel dat er aan de huiden te zien was of ze gekocht waren (gezien die veelal gereinigd zijn. Men geeft je in mijn ervaring geen bloederig kleed mee.) of er af gestroopt en weggekieperd.
Ik vermoed als het duidelijk was dat dit gekochte huiden waren, er niet zo'n heisa om zou zijn. :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:06

Zoeker dan dit kan eigenlijk niet. Dit grenst aan het barbaarse aan toe... :r Gruwelijk voor de eigenaar van deze arme shetties... :(

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:31

Ayasha schreef:
Alane schreef:

Ik veronderstel dat er aan de huiden te zien was of ze gekocht waren (gezien die veelal gereinigd zijn. Men geeft je in mijn ervaring geen bloederig kleed mee.) of er af gestroopt en weggekieperd.
Ik vermoed als het duidelijk was dat dit gekochte huiden waren, er niet zo'n heisa om zou zijn. :=

aannames? het is jou veronderstelling dat vellen niet ruw meegegeven worden, de foto's die ik gezien heb kun je alleen de haar zijde zien, en geen idee hoe oud de waren. welke resten en er nog aanzaten (die er altijd aanzitten als huiden van de slachterij komen, onderdeel van looiproces is de huid ontdoen van vlees en vet)

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:32

ik kan dat artikel niet lezen of zien ;(

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:34

Vraag me af of de eigenaar van de ponys zich al heeft gemeld.. Iemand moet toch zijn pony's kwijt zijn lijkt me. Of zijn ze al gevonden en heb ik wat gemist :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:27

Alane schreef:
aannames? het is jou veronderstelling dat vellen niet ruw meegegeven worden, de foto's die ik gezien heb kun je alleen de haar zijde zien, en geen idee hoe oud de waren. welke resten en er nog aanzaten (die er altijd aanzitten als huiden van de slachterij komen, onderdeel van looiproces is de huid ontdoen van vlees en vet)

Wat was je eerste hint, dat ik begon met 'ik veronderstel' of het stuk waar ik verder ga met 'ik vermoed' ?

Ik ga er van uit dat de politiemensen hun IQ hoger is dan dat van een boom en dat ze gekochte huid wel kunnen onderscheiden van niet gekocht. Of dat ze dat iig eerst uitzoeken vooraleer zij dergelijke onrustwekkende boodschappen de wereld in sturen dat het wellicht gestolen pony's zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:33

Ayasha schreef:
Alane schreef:

Wat was je eerste hint, dat ik begon met 'ik veronderstel' of het stuk waar ik verder ga met 'ik vermoed' ?

Ik ga er van uit dat de politiemensen hun IQ hoger is dan dat van een boom en dat ze gekochte huid wel kunnen onderscheiden van niet gekocht. Of dat ze dat iig eerst uitzoeken vooraleer zij dergelijke onrustwekkende boodschappen de wereld in sturen dat het wellicht gestolen pony's zijn.

was een vraag... daarom vraagteken en of het jouw veronderstelling is dat de huiden zo niet meegegeven worden omdat ik andere ervaringen heb.

Kijk wat in de krant staat is 75% sensatie en 25% fantasie.
Gekochte huid vers van het slachthuis daar had ik het over, niet van een winkel. en dan zie je niet of het huis slacht was of slachthuis. en dat alles heeft niets met het iq van een agent te doen, maar meer met kennis van zaken. Het beoordelen van net gevilde huiden is niet iets wat je dagelijks tegen komt als agent zijnde.

En je wilt niet weten wat een journalist voor een verhaal maakt nav een politiemelding, kan er helaas over meepraten (2x en daar wordt geen rectificatie geplaatst )