pien_2010 schreef:Lijkt me een machtig gezicht en erg gaaf om te doen. Onze merens zou dit vroeger toen hij vol in training stond (mennen en onder het zadel ) geweldig hebben gevonden. Hij was (en is ) keihard op de pezen (zou hem nooit zo'afstand op het strand laten doen ), hij was en is bomproof en is en was op alle posities te rijden, zal niet alleen en met de groep er van door gaan als ik dat niet wil en hij had er de conditie voor. Er zullen in Nederland toch wel 100 friezen te vinden zijn die dit leuk vinden en fysiek / emotioneel aankunnen. Anders is het wel droevig gesteld met dit ras. Daarnaast denk ik dat surveillance echt wel de auto's op de weg op snelheid enzovoorts zal aanpakken. Goede reclame voor het ras.
Enne wat rijden langs een auto weg betreft deden wij dit vroeger in zeeland ook in de berm, zowel in stappen, draven als galopperen met Hercule. Die vond het allemaal prima en deed hem en ons niets. Vier jaar lijkt me niet voor alle paarden geschikt.
Goede voorbereidingen en nazorg is belangrijk.
Mijn paard en ik voldoen ruimschoots aan de eisen. Zou alleen never nooit meedoen...
Risico's zijn mij veel te hoog... Daarbij zolang stappen met een zeewind op het lijf...
Daarna nog ruim 2 uur op de trailer naar huis? Nee, ik weet wel beter...