Dode paarden moeten op wachtlijst in dierentuin Kopenhagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:57

Tsja.. inslapen is vooral mensvriendelijk. Je dier gaat zo gezegd ‘langzaam en vredig’ heen. Ik heb helaas ook moeten zien dat een dier enorme spanning had (door een overstuur baasje) en tot drie keer toe verdooft moest worden voor de definitieve spuit, omdat hij zo hard aan het vechten was. Dat dier heeft zijn laatste uur dus hard strijdend doorgebracht.. een kogel die hem direct hersendood had gemaakt, was in dit geval zeker diervriendelijker geweest. Geen spanning, geen strijd.

‘De natuur’ is het natuurlijk niet meer, het opvoeren van vlees, zelfs op karkas niet.. maar op deze wijze gaan er als het goed is minder dieren dood, die nog niet dood hoefden. De duizenden kuikentjes die gefokt worden voor de roofvogels en leeuwen bijvoorbeeld..

overigens zag ik laatst in een dierentuin een soort systeem waarbij ze met lappen vlees de gangen van een wild vluchtdier na probeerden te doen. Om zo het jachtinstinct weer een beetje aan te wakken. Weet overigens niet meer waar ;).
Laatst bijgewerkt door miramii op 25-10-17 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:58

Ik denk dat er een miscommunicatie was. De een bedoelde dat het aso was om een paard (die nooit bij honden had gezeten) daar te plekke af te Schieten wat dus mega veel stress geeft voor het paard
En de ander zei daarna dat het paard er iedere dag kwam dus zich op haar/zijn gemak voelde. En dat het dus heel mooi en netjes ging

4EverHobbes

Re: Dode paarden moeten op wachtlijst in dierentuin Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:38

Miramii: dat doen ze bij Stichting Leeuw, Hoenderdaal in Anna Paulowna. Daar laten ze dus inderdaad de leeuwen jagen op lappen vlees in een speciaal daarvoor ingerichte trainingshal.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:58

4EverHobbes schreef:
Nou nou CharmingS, wat val jij hard aan zeg. VanHuisUit geeft gewoon weer hoe hij/zij er over denkt. Dat relaas van jou schiet een beetje door qua toon.
Het is een gevoelig onderwerp en ik kan me voorstellen dat je er je bedenkingen bij hebt als dit nieuw voor je is. Beetje lief zijn voor elkaar is OOK heel natuurlijk!

Ik val niemand aan, ik voel me juist aangevallen over het feit dat het blijkbaar niet normaal is om een dier uit zijn lijden te verlossen. Want anders had het arme dier namelijk 2 dagen moeten wachten op de dierenarts voor een spuitje aangezien we daar in "the middle of nowhere" zaten. Dingen gaan in Amerika nou eenmaal niet zoals in Nederland.

Ik probeer alleen de situatie uit te leggen. En ja dat doe ik in een hele lap tekst omdat ik geen zin en tijd heb om hier iedere minuut mezelf te moeten verantwoorden.

@4everhobbes: Ik ben erg netjes geweest en heb mezelf alleen even verklaard op een duidelijke manier, als dat al niet meer kan zijn we wel heel erg ver gezakt hier. Enige wat ik kan bedenken waar mensen zich over aangevallen voelen, is mijn opmerking dat ik haar probleem niet bergijp.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:31

speurneusc schreef:
Ik heb net vandaag €48 overgemaakt voor het ophalen en verwerken van mijn in september ingeslapen paard.. Weet iemand hoe het kan dat de prijzen zo verschillend zijn? Wat gebeurt er eigenlijk met het paard bij Rendac (ik heb de website wel gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk)?

Denk dat prijsverschil mede te maken heeft met de afstand tot de rendac, meer km. dus iets duurder dan iemand die er vlak bij woont, de vrachtwagen moet ook rijden en diesel is niet meer goedkoop.[/quote]

Die gaat door de schredder en wordt vermalen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:53

Rustig maar CharmingS. Ik heb al eea uitgelegd. Sorry maar ik vind jou toon gewoon niet oke. In je laatste post ook weer niet.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:10

4EverHobbes schreef:
Rustig maar CharmingS. Ik heb al eea uitgelegd. Sorry maar ik vind jou toon gewoon niet oke. In je laatste post ook weer niet.

Nu word mijn toon vervelend, dan kun je meteen het verschil even merken. Want als ik hier potverdikkie helemaal niks meer kan en mag zeggen wat moeten we dan doen.. Allemaal maar als een stel schapen achter elkaar aanlopen?! Sorry maar dan ben ik het zwarte schaap en daar ben ik blij mee!! Want mensen zoals jou word ik heel erg moe van, overal wel iets over vinden om over te zeuren bah! Verpest de sfeer een beetje..

Zo nu weer ontopic ;)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:13

Zo dan. Volgens mij mankeert er ook wat aan jouw interpretatievermogen. Of je leest dingen die er niet zijn. Doe ff rustig joh.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:19

F_inley schreef:
Ragdollcat schreef:
Zoals je het zegt vind ik het zelf ook niet zo fijn.

Ik denk dat ze het zo doen: ergens afmaken en dan met een soort heftruck naar een roofdierenverblijf brengen, dat scheelt al een hoop. Ik geloof niet dat ze het direct op het roofdierenverblijf doen als het dier nog in leven is.

Volgens mij voeren ze ook geen zichtbaar paard dus gewoon in stukjes dat het er niet meer als een paard eruit ziet

Natuurlijk gaat zo'n dier niet levend een roofdierenverblijf in. Maar ga er maar vanuit dat het echt wel herkenbaar blijft hoor. Hier foto's van de ijsbeer in de dierentuin van Kopenhagen die ong. 1 x per week een koeienkop krijgt: https://imgur.com/gallery/WSl5M

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:20

AbbyBlues schreef:
Ik weet hoe het er bij de rendac aan toe gaat. :r Ik zie ze liever naar een dierentuin gaan.

Maar de dieren zijn dood? :=

Ik heb een keer moeten werken (een ander beroep dan cremateur. Is dat een woord?) bij een dierencrematorium. Aan de voorzijde stonden de klanten te janken in de wachtkamer maar aan de achterkant werden de dieren gewoon de oven ingegooid en stond men een peukie der bij te roken :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:21

4EverHobbes schreef:
Zo dan. Volgens mij mankeert er ook wat aan jouw interpretatievermogen. Of je leest dingen die er niet zijn. Doe ff rustig joh.

Sommige mensen voelen zich nu eenmaal meteen aangevallen. Vermoeiend is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:33

eenitraM schreef:
AbbyBlues schreef:
Ik weet hoe het er bij de rendac aan toe gaat. :r Ik zie ze liever naar een dierentuin gaan.

Maar de dieren zijn dood? :=

Ik heb een keer moeten werken (een ander beroep dan cremateur. Is dat een woord?) bij een dierencrematorium. Aan de voorzijde stonden de klanten te janken in de wachtkamer maar aan de achterkant werden de dieren gewoon de oven ingegooid en stond men een peukie der bij te roken :')

Uiteraard, maar mensen vinden slachten altijd zo zielig, maar ik vind dat ze daar waardiger met een paard omgaan dan bij de Rendac :P