Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
llora schreef:Heleennn schreef:
Helemaal eens, mijn hart bloedt als ik (als jarenlange gebruiker van dit type neusriem) paarden zie waarbij de neusriem net achter de neusgaten ligt. En dan liefst nog zo strak dat je niet anders kan dan je paard beschadigen... doodzonde en inderdaad gevolg van alweer een domme trend van de laatste twee jaar.
Mag ik je dan is iets vragen als je er veel ervaring in hebt. Wij hebben voor onze pony een lage neusriem. Ik heb altijd het idee dat hij net niet goed hangt. Volgens de lesgeefster wel. Nu hij zit niet strak je krijgt er met gemak twee vingers onder. En de pony loopt beter op lage neusriem dan een gecombineerde. Maar hangt hij goed van hoogte?
[ [url=m/x0j4aD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FnldM9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog wel met het vorige bitje waar hij altijd op lag te bijten. Nu hebben we een rubberbit waar hij veel stiller mee is

Jotoma schreef:Met twee vingers op elkaar vond ik het ook zo los hangen, dat ik zonder neusriem ben gaan rijden. Ik reed altijd al zonder sperriem. Maar wat voegt die neusriem dan uberhaupt eigenlijk toe? Het is immers een los stukje leer die achter de oren langs gaat en om de neus, maar waarvoor is die er dan?
Overigens gebruikte ik de laatste maanden dat ik nog kon rijden helemaal geen bit meer. Alleen maar extra werk om schoon te maken na het rijden
Ik rijd met de rambo micklem dus bitloos, maar moet eerlijk zeggen dat ik die ook gebruik met twee vingers naast elkaar.
Weet iemand welke bitloze optoming met kaptoom die je kan gebruiken, waarbij de neusriem wel acceptabel los kan?
Lillypony123 schreef:Lang leven de westernruiter geen spe of neusriem
magda_90 schreef:Dit is een harde werkelijkheid over de gevoeligheid van de neus:Citaat:This movie shows the biomechanics of the superior labial levator muscle. With to much pressure the upper lip will go up, like with a really tight noseband or a noseband to high up.
[ Video ]
magda_90 schreef:Dit is een harde werkelijkheid over de gevoeligheid van de neus:Citaat:This movie shows the biomechanics of the superior labial levator muscle. With to much pressure the upper lip will go up, like with a really tight noseband or a noseband to high up.
[ Video ]