Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:58

SusanH schreef:
Weet nog wel dat ze een keer op SGW Ysselsteijn waren toen mijn man ook startte, moest hij tegelijk los springen met de Chinezen. Dat ging niet al te best := maar was wel vermakelijk idd.


Haha, precies! := Om mijn mam (die eigenlijk helemaal niets van paarden weet) te citeren: 'Laten we zeggen dat die paarden wel echt heel braaf zijn' :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34833
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:09

Nou idd :')

Degene die nu 2e staat traint niet bij Lips. Hij heeft een eigen website: http://www.alexhuatian.com/ maar goed we gaan nu wel erg off topic.

Ik ben wel benieuwd of de docu nog ergens anders uitgezonden wordt, ik ga mijn ogen en oren open houden.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:23

ik ben nu de live stream aan het kijken, maar vind dit wel een erg fijn beeld van de dress beter eigenlijk als de normale dress die gereden word :=

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:29

SusanH schreef:
Nou idd :')

Degene die nu 2e staat traint niet bij Lips. Hij heeft een eigen website: http://www.alexhuatian.com/ maar goed we gaan nu wel erg off topic.

Ik ben wel benieuwd of de docu nog ergens anders uitgezonden wordt, ik ga mijn ogen en oren open houden.


Lips staat zelf 2e, Hua Tian staat bovenaan :))

En ik bedoelde in mijn tekst dat Martin in de docu bondscoach is. Iets te snel getypt haha.

tienus63

Berichten: 12285
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:53


MizzMontana

Berichten: 5697
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:12

Super knap! Die druk heeft vandaag in elk geval niet in de weg gezeten!

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:09

Wat een goed paard heeft Tim Lips. Tim hoeft bij wijze van spreke alleen maar te blijven zitten. Het paard weet wat hij in de cross moet doen.

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:15

Fantastisch hoe hij dat paard het parcours door reed vandaag. Je moet echt je kop koel kunnen houden om zo'n prestatie neer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:49

Nou, hij heeft het niet aan zichzelf te danken. Hij zit zijn paard alleen maar in de weg.
Alle eer komt zijn paard toe.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:37

Grobbebol schreef:
Nou, hij heeft het niet aan zichzelf te danken. Hij zit zijn paard alleen maar in de weg.
Alle eer komt zijn paard toe.
[ Afbeelding ]


Ach kom, wat genuanceerder kan ook wel. Als ik op dat beest klim worden we echt geen tweede in Boekelo en Nederlands kampioen hoor. Ik weet niet hoe het met jouw talenten zit?

Heb Tim prima zien rijden vandaag. Echt heel knap het hoofd koel gehouden en rondgestuurd. En wie zn paard in de weg zat ging het echt niet redden in dat parcours. Paard is trouwens niet altijd makkelijk. Echt een heethoofd, geen brave machine met automatische piloot.

En van elke ruiter kan je wel wat foto's uit de cross vinden waar hij of zij het paard in de weg zit. Of fouten maakt. Of uit balans is. Of op zn bek gaat. Of niet fijn uitkomt. Of wat dan ook. Bewijst dat dat ze slechte ruiters zijn?

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:43

safina schreef:
Grobbebol schreef:
Nou, hij heeft het niet aan zichzelf te danken. Hij zit zijn paard alleen maar in de weg.
Alle eer komt zijn paard toe.
[ Afbeelding ]


Ach kom, wat genuanceerder kan ook wel. Als ik op dat beest klim worden we echt geen tweede in Boekelo en Nederlands kampioen hoor. Ik weet niet hoe het met jouw talenten zit?

Heb Tim prima zien rijden vandaag. Echt heel knap het hoofd koel gehouden en rondgestuurd. En wie zn paard in de weg zat ging het echt niet redden in dat parcours. Paard is trouwens niet altijd makkelijk. Echt een heethoofd, geen brave machine met automatische piloot.

En van elke ruiter kan je wel wat foto's uit de cross vinden waar hij of zij het paard in de weg zit. Of fouten maakt. Of uit balans is. Of op zn bek gaat. Of niet fijn uitkomt. Of wat dan ook. Bewijst dat dat ze slechte ruiters zijn?


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.. ik heb Tim gisteren ook heel fijn zien rijden. Het stuk wat ik heb gezien moest hij er best even aan moeten rijden en dit deed hij dan ook prima naar wat ik gezien heb.

Is de voorgaande foto niet ook de sprong bij het water? Daar heb ik er namelijk genoeg nog veel erger overheen zien gaan.. zoals mijn voorganger al zegt in haar reactie, dit soort foto’s zul je een heel stuk vaker zien in de cross.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:57

Van elke ruiter kun je wel slechte moment foto´s vinden. Een foto zegt echt helemaal niks, omdat je niet ziet wat er een fractie van een seconde eerder en later gebeurt. Op dit moment zou het best kunnen dat het paard te gretig is en dat er vlak achter deze sprong nog een hindernis staat, waar die niet als een kamikazepiloot op af kan stormen. Dan zal je hem toch wel even wat terug moeten pakken.

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:01

Dit was het begin van de cross, toen zat er echt nog geen ritme in en was 'ie veel te veel aan het regelen. En dat kan iedereen wel een keer overkomen, ondanks dat het paard nog wel heel fijn meedeed maar dat is ook wat een goed (eventing) paard maakt. Een paard wat meedenkt en wil! Ondanks dat ik absoluut geen fan ben van de familie Lips ansich zegt deze foto niet zo heel veel.

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:42

Seventeen. Met mijn ervaring zit het wel goed.
Maar heb jij de reportage gezien? Dan kun je pas echt wat er van zeggen.

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:56

Grobbebol schreef:
Seventeen. Met mijn ervaring zit het wel goed.
Maar heb jij de reportage gezien? Dan kun je pas echt wat er van zeggen.


:')

Volgens mij trok jij een conclusie op basis van de foto, de foto kan iedereen zien...

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:04

De reportage heb ik inderdaad (helaas) niet gezien. Maar we hadden het over de foto niet? En ik heb het ook niet over ervaring gehad maar geloof mij, met die van mij zit het ook meer dan goed.

Hoewel ik het wel met je eens ben dat hij zeer! blij mag zijn met dit paard, en nogmaals; ik ben ook absoluut geen fan van Lips, want ik ken ze ook wel iets langer dan de mooie facade die ze ophouden maar deze foto zegt imo helemaal niks, en over de foto trokken we de conclusie.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:57

ik moet mijn woorden terugnemen dat hij geen winnaarsmentaliteit heeft :) .
Echt knap gedaan!

MizzMontana

Berichten: 5697
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:32

Knakker schreef:
ik moet mijn woorden terugnemen dat hij geen winnaarsmentaliteit heeft :) .
Echt knap gedaan!


Ik was al aan het filosoferen dat Tim misschien wel minder druk ervaart nu pa geen bondscoach meer is.
Martin was toch vooral streng/boos in de docu vanwege het team.

Puccini
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:10

Ik heb contact gezocht met rtv oost of de documentaire terug te kijken was. Helaas kan dit niet, maar de uitzending zal nogmaals later dit jaar worden herhaald.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:00

Tof dat je ze benaderd hebt. Hopelijk kondigen ze het dan weer opnieuw aan zodat we het niet weer missen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34833
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:35

Heb geen RTV Oost zag ik, dus kan hem alsnog niet zien.

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:48

Ik heb hem opgenomen thuis, gezellig allemaal bij mij op de bank kijken en er over discussiëren :')

Puccini
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:08

xxPaige schreef:
Ik heb hem opgenomen thuis, gezellig allemaal bij mij op de bank kijken en er over discussiëren :')

Lijkt mij gezellig ;)

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:15

Ik heb uit een betrouwbare bron begrepen dat de familie lips ook niet blij is met de documentaire en dat vooral veel negatieve dingen achter elkaar gemonteerd zijn.
Vergeet niet dat montage veel kan doen hè ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:48

Tja, ik snap wel dat ze niet blij zijn met de reportage maar Martin loopt zelf te steeds te schelden wanneer Tim moet starten en loopt ook te schelden als hij uit de cross komt gereden.
Wanneer moeten ze dan filmen? Als ze op een feestje zitten?
Ik vind het eigenlijk wel en goede weergave geven van hoe ze in werkelijk zijn.
Er is alleen gefilmt en nergens zijn woorden in de mond gelegd of moeilijke vragen gesteld.
Ik vond het een goede reportage met alleen beeld en geluid van degene die gefilmd werden.