Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Nou zo straf kan je dat ook niet zeggen. Zonder dat je de juiste vader weet.
De Fries stamt natuurlijk van inlandse Nederlandse paarden af vermengt met Ost-Friezenbloed.
Dit typepaard vond je vroeger door heel Europa en misschien door toeval lijkt deze wel heel erg op een Fries.
Maarrrrr hij heeft er zonder meer heel veel van weg.
Ben wel benieuwd wie de fokker is. En hoe zijn moeder eruit ziet.
Fenrir schreef:NatasjavE schreef:Nou zo straf kan je dat ook niet zeggen. Zonder dat je de juiste vader weet.
De Fries stamt natuurlijk van inlandse Nederlandse paarden af vermengt met Ost-Friezenbloed.
Dit typepaard vond je vroeger door heel Europa en misschien door toeval lijkt deze wel heel erg op een Fries.
Maarrrrr hij heeft er zonder meer heel veel van weg.
Ben wel benieuwd wie de fokker is. En hoe zijn moeder eruit ziet.
Natuurlijk is er een kans dat er toch geen Fries in zit, maar gezien de acties (oplichterij) van de eigenaar/fokker die hier naar voren komen in het topic zou ik alles wat ze zeggen met een korrel zout nemen
Cayenne schreef:Hij liep vorig jaar ook mee tijdens de hengstenshow van het NRPS.
Is hij dan ook NRPS gekeurd?
xxCYNNxx schreef:volgens hun site (steel stables) is Mocart erkend door het NRPS...wat ik me eigenlijk ook al niet eens voor kan stellen om de reden die [naam verwijderd] al noemt waarom die daar niet goed gekeurd zal zijn.
Colorance schreef:De geschiedenis herhaald zich! ZSSE in het leven geroepen nadat ECHA stamboek gesjoemeld had met de afstamming van 7 bonte (barockpinto) hengsten.
In ieder geval goed van het IHW dat ze de hengst gecontroleerd hebben! Jammer dat ze dit niet beter gecommuniceerd hebben naar hun leden.
Colorance schreef:BarDV stond destijds geregistreerd bij ECHA met een verkeerde afstamming!
Er waren zelfs 2 verkeerde afstammingen in omloop.
Bij de 1 had Bart de Friese dekhengst Anne 340 als moeder en bij de ander was de vader een merrie.
Door speurwerk van ern fokker en dna onderzoeken is de juiste afstamming boven water gekomen