Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:23

Als die shetten te vaak schudden zijn ze verdwenen want dan willen de fietshuurders de shet niet meer.............. En nee shetten worden vaak niet serieus genomen want de ziel van een shet is natuurlijk lang niet zo belangrijk als die van een arabische kampioenspony bij wijze van spreken

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:41

Betty62 schreef:
Arme paardjes |( . Zolang er mensen en kinderen zijn die naar dergelijke attractie parken gaan, blijven ze helaas bestaan.

Hetzelfde als dierentuinen en vooral het dolfinarium

Hopelijk krijgen ze een goed huisje daar

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:50

Ik vind dat pony's gewoon niet als attractie moeten dienen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:51

Geen enkel dier hoort dat en toch gebeurt het omdat de mens erheen blijft gaan

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:05

Het is echt niet meer van deze tijd daarom dacht ik ook dat ze stopten maar dat is dus helemaal niet zo ,het circus verschuift een paar km en het gaat gewoon weer door. Verbaasd me ook dat het nog steeds mag. Op deze manier dieren exploiteren. Heb toen nog aan iemand nagevraagd die er werkte of ze allemaal wel een goed huisje kregen , ja dat was wel het geval. Nu is dat huisje gewoon hetzelfde systeem een paar km verderop. Ik denk dat het niet zo heel lang meer zo door kan gaan er zijn veel te veel mensen die het een reden vinden om er absoluut niet heen te gaan en steeds meer mensen die vinden dat het niet mag.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:35

MachoPablo schreef:
Fenia schreef:
Ik denk juist dat de ponys goed af zijn bij ponyparkcity. Vind anders maar een plek voor al die shetlanders, dat red je niet op. Enkelen zullen een goed huisje vinden bij een particulier, maar de rest verdwijnen in de handel, gaan naar de slager of worden gebruikt als grasmaaier waardoor ze veel te dik worden met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ponyparkcity helaas een onnodige slechte naam heeft gekregen. De pony's lopen daar in groepsverband in een enorm grote stal met onbeperkt hooi, gaan de hele winter een ontzettend groot stuk land op waar menig paard van droomt, worden vertroeteld door allemaal pennymeisjes en tuurlijk wordt er ook op gereden, soms door meiden die wat aan de grote kant zijn, maar dat is ook niet de hele dag en het is wat omhobbelen en verder wordt er niks van de pony's gevraagd. Wanneer een pony echt even klaar met zijn ruiter is, zorgt het er gewoon voor dat die zn ruiter afschud en gaat dan gewoon op vrije voeten terug naar naar de grote stal. Die shetjes zijn slim genoeg en redden zich echt wel. Verder zien de pony s er goed uit, worden optijd bekapt en komen ook in het seizoen op het land als ze dit nodig lijken te hebben. Mijn mening over dit park is dus zeer positief, ik ben er 4x geweest in verschillende jaren en seizoenen. Tuurlijk krijgt er ook wel eens een pony een tik op zn neus omdat het alweer even stout is, maar dat krijgt mijn paard ook wanneer die zich even niet gedraagd. Ik denk dat de gemiddelde manegepony het minder heeft dan deze pony's. Waarom het park deze slechte naam bij sommige mensen draagt weet ik niet, maar ik vermoed dat deze mensen nog nooit op het park zijn geweest en niet weten hoe het daar in zn werking gaat. Ben blij dat de pony s een fijn tehuis hebben gevonden in collendoorn. :)

Super vermoord zo denk ik ook idd

Dit dus :) Ik kom wel vaker in dit park, natuurlijk gaat er soms een te groot kind op een pony zitten. Maar dit gebeurt echter ook op maneges etc. En willen jullie dan dat ze allemaal bij de slager belanden?

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:48

Ach nou ja zo slecht is de slager niet. Wel jammer van de pony's natuurlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:52

Solica schreef:
Ach nou ja zo slecht is de slager niet. Wel jammer van de pony's natuurlijk.

In NL niet, maar shet hier slachten kost geld, omdat de vleesprijs lager is dan de slachtkosten doordat er te weinig kg's vlees aan zo'n kleine pony zitten. Dan gaat zo'n dier dus de grens over BE (hopelijk) of richting Italie om rendabel geslacht te worden.

Dan zijn ze hier beter af met eigen kudde, vaste rangorde en door de groeiende kritiek scherp toezicht.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:57

horzieloverr schreef:
Dit dus :) Ik kom wel vaker in dit park, natuurlijk gaat er soms een te groot kind op een pony zitten. Maar dit gebeurt echter ook op maneges etc. En willen jullie dan dat ze allemaal bij de slager belanden?

Hoe kan het dat er een te groot kind op gaat zitten. Er is toch zo een enorme strenge controle?
En dat iets ergens anders ook gebeurt maakt het niet minder slecht.
En hoezo is slacht erger? Dat je dat zielig vind is wat anders dan dat het voor die betreffende pony slechter is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:59

Er is helemaal geen scherpe controle dat zuigt iemand hier uit een dikke duim.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:13

Zit net een even vlogs te kijken over ppc. Maar dat zijn serieus alleen maar meiden van 15+ die daar lekker aan t rijden zijn.. :x

Zoals deze op 9:14.. We zijn lekker aan het rijden en afracen 8)7

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:49

Rizette schreef:
Er is helemaal geen scherpe controle dat zuigt iemand hier uit een dikke duim.

Het zijn de Penny's die de paardjes daar zo mishandelen die de praktijken goedpraten. Ieder weldenkend paarden mens kan dit niet verdedigen. Ik hoop dat deze meiden ooit de ernst van de zaak gaan inzien.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:49

xLeoniee schreef:
Zit net een even vlogs te kijken over ppc. Maar dat zijn serieus alleen maar meiden van 15+ die daar lekker aan t rijden zijn.. :x

[ Video ]

Dat 'afracen' is gewoon een grapje in ppc

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:28

horzieloverr schreef:
xLeoniee schreef:

[ Video ]

Dat 'afracen' is gewoon een grapje in ppc

Maar dat is nog geen reden dat 95% te groot is en gewoon rijdt en draaft en galoppeerd

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:32

xLeoniee schreef:

[ Video ]

Ze stappen alleen maar. Vroeger zag ik filmpje s dat ze veel harder gingen. De meiden zijn wel voor het laatste jaar als het tot twaalf jaar is al die lijken ouder dan twaalf