Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Diablo schreef:@tita, als je 15 bent, ben je geen kind??
[/quote]
meisje ken ik.. heb haar kant van het verhaal al gehoord en dat was al hele tijd geleden.. Kimbers schreef:Als ik zo dit topic lees besef ik me dat we in een vrij idiote wereld leven.
Je blijft met je tengels gewoon van een 15 jarig meisje af. Al loopt ze naakt voor je te dansen en je uit te dagen. Afblijven, zo simpel is het.

DatBenIkNou schreef:Dus ja Cer, misschien was ik dan toch een beetje achterlijk.
Vanwege zijn 'macht' als eigenaar van het pension en de paarden durfde ik gewoon mijn mond niet open te doen en dat wist hij héél goed te benutten. Saillant detail is overigens dat ik niet de enige was en een ander meisje wél aangifte deed en meerderen volgden toen. Dit heeft tot gevolg gehad dat zijn vrouw hem verhangen in de stallen heeft gevonden en tot een rechtszaak is het dus nooit gekomen.
Cer schreef:Ik reageer op de opmerking dat 'meisjes van 15 vaak niet in staat zijn om precies te weten wat ze doen'.
Dat lijkt me niet geheel juist en een beetje onrecht doen aan het niveau van de gemiddelde 15jarige (althans, dat HOOP ik dan, want op die leeftijd moeten ze al t een en ander beslissen)
Cer schreef:Diablo schreef:Verder zijn meisjes van 15 vaak nog helemaal niet in staat om precies te weten wat ze doen
Nou, kinderen van 15 zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk... of hoe zeg je dat aardig?
Ze kunnen heus wel wat
Shadow0 schreef:Ik denk dat de meeste jongeren van 15 nog niet zo goed weten hoe ze ongezonde, ongelijkwaardige en/of manipulatieve relaties moeten herkennen en weerstaan, of inzien waarom zulke relaties over het algemeen schadelijk zijn. Volgens mij kun je dat constateren zonder dat je 15-jarigen tekort doet.
Babootje schreef:Shadow0 schreef:Ik denk dat de meeste jongeren van 15 nog niet zo goed weten hoe ze ongezonde, ongelijkwaardige en/of manipulatieve relaties moeten herkennen en weerstaan, of inzien waarom zulke relaties over het algemeen schadelijk zijn. Volgens mij kun je dat constateren zonder dat je 15-jarigen tekort doet.
Dat klopt. En daarom is iemand strafbaar ook al is er maar een leeftijdsverschil van 3 jaar. Want in dat geval is er wel degelijk al geen sprake meer van een gelijkwaardige verhouding.
Of het meisje het nu zelf heeft gewild, misschien ook wel verliefd is geweest, doet daar niet aan af.
Het leidt in de meeste gevallen, tot schade die soms pas jaren later tot uiting komt.
Diablo schreef:Dat jongetje van 12, waar ik het eerder over had, had ook vrijwillig seks gehad met volwassenen, ook hij zal niet achterlijk geweest zijn.
Ik snap niet dat dit ook maar een beetje van goed gepraat wordt. Seks met een kind, jemig.....natuurlijk is dat verboden. Ik vind sommige reacties hier echt onbegrijpelijk.
tita schreef:Diablo schreef:@tita, als je 15 bent, ben je geen kind??
15 is geen 3-8-10 jarige heb je wel eens gezien hoe volwassen de huidige 15- jarige zijn
Je mag van 15 jarige wel verwachten hoe ze zich weten te gedragen

want dat is niet okee, gewoon niet.