OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:12

Cer, dit was niet aan jou gericht! Meer in het algemeen dat "wij allemaal denken dat iedereen" tegenwoordig veel eerder is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:18

Persoonlijk zijn hier meer partijen schuldig

Okay hij valt op jongere vrouwen....... goed of slecht pedo of niet daar wil ik mijn vingers niet aanbranden.
Maar stel dat hij echt gek oo haar was...wat ie deed was fout en ziek hij had zichzelf moeten beschermen door haar weg te sturen.
Hij ging ook vreemd dus niet goed te praten

Meisje 15 jaar is een kind en geen kind. Ze is niet verkracht begrijp ik dus ook zij had de keuze om te praten en zich zelf te beschermen.
Komop toen ik 15 was vond ik jongens van 18 al oud en vies

Vader.... zijn intuïtie was top hij voelde het al. Ik vind dat ouders hun kinderen zoveel mogelijk mogen controleren tot een jaar of 18-21. Vader had naar zijn gevoel moeten luisteren

In deze zaak zijn meerdere slachtoffers, heel naar en vervelend

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:43

@tita, als je 15 bent, ben je geen kind??

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:49

Ik was zelf 15 toen ik ook in een nare situatie verdaagde met een pensionhouder. Geloof me, dan is er sprake van bepaalde machtverhouding en geen vrijwillige keuze! Ik heb hier lang last van gehad en durfde mijn ouders niets te vertellen uit angst dat ik de verzorgpaarden mij dan afgenomen zouden worden. 15 jaar, dan ben je echt nog wel een kind qua denkniveau wat dat betreft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:54

Bij een nare situatie wel, maar bij een niet-nare situatie niet....
Het is niet altijd een nare situatie.... Het is altijd een ongepaste situatie, maar dat wil niet zeggen dat het perse naar is.
Het is dan meer dat de omgeving het naar maakt, omdat díe vinden dat het niet gepast is.

(wil niet zeggen dat dit voor de hier genoemde situatie geldt trouwens...)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:55

Diablo schreef:

Lezen wat ik schrijf en geen woorden proberen uit te lokken

15 is geen 3-8-10 jarige heb je wel eens gezien hoe volwassen de huidige 15- jarige zijn
Je mag van 15 jarige wel verwachten hoe ze zich weten te gedragen

Datbeniknou vervelend voor je ik was 10 toen ik aangerand werd en toen die viespeuk vroeg of ik zijn leuter wilde vasthouden zei ik nee maar moest wel kijken echter bleef ik kijken was met vriendinnetje

Mooi dat wij dat vertelden en uurtje later was de politie

Zelfde toen ik 15 was en verzorgipony had toen die kerel iets te vaak riep dat ik zo'n mooi lief meisje was vertelde ik mijn ouders en nam ik de benen

En toen ik tijdje model was...., mee gestopt genoeg gezien en gehoord en gevoeld.

En heb niet eens over de periode toen ik danseres was in bv zillion, nighttown, Hollywood en feesten zoals trance-energie ik was 16-21 toen stopte ik met dansen

Ik wist dondersgoed vanaf mijn 10 tot nu wanneer het niet klopte.

Ik wil alleen maar aangeven dat een kind dondersgoed weet en vooral 15 wanneer het niet klopt en ook kind kan verkeerde signalen afgeven.
Vooral 16-17 jaar

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:09

Erg he..
Dat te bedenken dat ik s'avonds in mn uppie daar liep op stal :r[/quote]

Maar zo te horen viel hij je niet aan en duwde je niet in een hoekje om zich te vergrijpen aan je he?
Het was niet gedwongen nogmaals.
Anders krijg je een heel ander beeld van zo'n man. Ik keur het absoluut niet goed en blijkbaar heeft hij bijzondere seksuele voorkeuren maar het is niet tegen iemands zin gegaan, er is geen dwang bijgekomen.[/quote]

Deed ie idd niet nee, maar ik ben ook wel stuk ouder dan 15 :) meisje ken ik.. heb haar kant van het verhaal al gehoord en dat was al hele tijd geleden..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:13

@tita, ik lees heel goed, je zei dat het meisje 15 is en geen kind meer.
Verder zijn meisjes van 15 vaak nog helemaal niet in staat om precies te weten wat ze doen, wil je nou zeggen dat dit meisje wist hoe ze zich moest gedragen en dus dat het niet fout is wat die man gedaan heeft?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:29

Diablo schreef:
Verder zijn meisjes van 15 vaak nog helemaal niet in staat om precies te weten wat ze doen

Nou, kinderen van 15 zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk... of hoe zeg je dat aardig?
Ze kunnen heus wel wat :j

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:32

Als ik zo dit topic lees besef ik me dat we in een vrij idiote wereld leven. :n

Je blijft met je tengels gewoon van een 15 jarig meisje af. Al loopt ze naakt voor je te dansen en je uit te dagen. Afblijven, zo simpel is het.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:06

Kimbers schreef:

Je blijft met je tengels gewoon van een 15 jarig meisje af. Al loopt ze naakt voor je te dansen en je uit te dagen. Afblijven, zo simpel is het.

Nou inderdaad zeg! Tita, dat jij zo wereldwijs was met 15 betekend niet dat ieder meisje dat op die leeftijd is? Ik was echt een paardenmeisje en een laatbloeier, mijn dochter net zo. Vergeet niet dat zulke dingen heel subtiel beginnen over het algemeen hé? In mijn geval was dat een vaderlijke arm om mij heen, een hand die je per ongeluk aanraakte, een knuffel...dat soort dingen.
En écht, IK had geen flauw benul en zocht er helemaal niks achter.
Dus ja Cer, misschien was ik dan toch een beetje achterlijk.
Vanwege zijn 'macht' als eigenaar van het pension en de paarden durfde ik gewoon mijn mond niet open te doen en dat wist hij héél goed te benutten. Saillant detail is overigens dat ik niet de enige was en een ander meisje wél aangifte deed en meerderen volgden toen. Dit heeft tot gevolg gehad dat zijn vrouw hem verhangen in de stallen heeft gevonden en tot een rechtszaak is het dus nooit gekomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:39

DatBenIkNou schreef:
Dus ja Cer, misschien was ik dan toch een beetje achterlijk.
Vanwege zijn 'macht' als eigenaar van het pension en de paarden durfde ik gewoon mijn mond niet open te doen en dat wist hij héél goed te benutten. Saillant detail is overigens dat ik niet de enige was en een ander meisje wél aangifte deed en meerderen volgden toen. Dit heeft tot gevolg gehad dat zijn vrouw hem verhangen in de stallen heeft gevonden en tot een rechtszaak is het dus nooit gekomen.

Wel even op blijven letten graag...
Ik zeg niet dat een meisje wat door een pensionhouder eventueel ergens in gelokt wordt, achterlijk is.

Ik reageer op de opmerking dat 'meisjes van 15 vaak niet in staat zijn om precies te weten wat ze doen'.
Dat lijkt me niet geheel juist en een beetje onrecht doen aan het niveau van de gemiddelde 15jarige (althans, dat HOOP ik dan, want op die leeftijd moeten ze al t een en ander beslissen)

Waarmee ik nog steeds niet zeg dat het okee is voor een 40er om aan een minderjarige te zitten, laten we dát even voorop stellen :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:45

Kimbers schreef:

Idd ja!

DatBenIkNou

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:34

Waar door sommige hier nogal makkelijk overheen gewalst wordt, is de ongelijke machtsverhoudingen in zo'n situatie. Het is onmogelijke een gelijkwaardige relatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:56

Cer schreef:
Ik reageer op de opmerking dat 'meisjes van 15 vaak niet in staat zijn om precies te weten wat ze doen'.
Dat lijkt me niet geheel juist en een beetje onrecht doen aan het niveau van de gemiddelde 15jarige (althans, dat HOOP ik dan, want op die leeftijd moeten ze al t een en ander beslissen)

Ik denk dat de meeste jongeren van 15 nog niet zo goed weten hoe ze ongezonde, ongelijkwaardige en/of manipulatieve relaties moeten herkennen en weerstaan, of inzien waarom zulke relaties over het algemeen schadelijk zijn. Volgens mij kun je dat constateren zonder dat je 15-jarigen tekort doet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:57

Cer schreef:
Diablo schreef:
Verder zijn meisjes van 15 vaak nog helemaal niet in staat om precies te weten wat ze doen

Nou, kinderen van 15 zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk... of hoe zeg je dat aardig?
Ze kunnen heus wel wat :j

Je snapt toch wel dat ik het niet over huiswerk maken heb ofzo. Kinderen van die leeftijd lopen gewoon nog in zeven sloten tegelijk en zo'n viezerik maakt daar misbruik van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:13

Shadow0 schreef:
Ik denk dat de meeste jongeren van 15 nog niet zo goed weten hoe ze ongezonde, ongelijkwaardige en/of manipulatieve relaties moeten herkennen en weerstaan, of inzien waarom zulke relaties over het algemeen schadelijk zijn. Volgens mij kun je dat constateren zonder dat je 15-jarigen tekort doet.

Dat klopt. En daarom is iemand strafbaar ook al is er maar een leeftijdsverschil van 3 jaar. Want in dat geval is er wel degelijk al geen sprake meer van een gelijkwaardige verhouding.
Of het meisje het nu zelf heeft gewild, misschien ook wel verliefd is geweest, doet daar niet aan af.
Het leidt in de meeste gevallen, tot schade die soms pas jaren later tot uiting komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:56

Babootje schreef:
Shadow0 schreef:

Dat klopt. En daarom is iemand strafbaar ook al is er maar een leeftijdsverschil van 3 jaar. Want in dat geval is er wel degelijk al geen sprake meer van een gelijkwaardige verhouding.
Of het meisje het nu zelf heeft gewild, misschien ook wel verliefd is geweest, doet daar niet aan af.
Het leidt in de meeste gevallen, tot schade die soms pas jaren later tot uiting komt.

Daar ben ik het wel mee eens. Pas veel later kom je erachter welke invloed het heeft gehad. Maar toch blijf ik vinden dat een 15 jarige niet achterlijk is en ze heeft vrijwillig seks gehad met de man. Hij had de verstandigste moeten zijn maar zij was er zelf ook bij, zonder dwang.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:14

Zonder lichamelijke dwang, maar wel met psychische dwang. En dat laatste misschien niet eens bewust gedaan door de man, maar wel gevoeld door het meisje. "Ze was bang niet meer te mogen rijden en haar vriendinnen daar niet meer te zien."

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:43

Dat jongetje van 12, waar ik het eerder over had, had ook vrijwillig seks gehad met volwassenen, ook hij zal niet achterlijk geweest zijn.
Ik snap niet dat dit ook maar een beetje van goed gepraat wordt. Seks met een kind, jemig.....natuurlijk is dat verboden. Ik vind sommige reacties hier echt onbegrijpelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:47

Diablo schreef:
Dat jongetje van 12, waar ik het eerder over had, had ook vrijwillig seks gehad met volwassenen, ook hij zal niet achterlijk geweest zijn.
Ik snap niet dat dit ook maar een beetje van goed gepraat wordt. Seks met een kind, jemig.....natuurlijk is dat verboden. Ik vind sommige reacties hier echt onbegrijpelijk.

Ik keur het ook absoluut niet goed. En ik weet dat je daar later nog last van kan hebben. Maar de volledige schuld bij de man leggen vind ik ook te ver gaan. En meer info kan via PB maar zet ik niet in het topic neer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:55

Ik kan je gedachtegang werkelijk niet begrijpen Suzanne.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:08

tita schreef:
Diablo schreef:

15 is geen 3-8-10 jarige heb je wel eens gezien hoe volwassen de huidige 15- jarige zijn
Je mag van 15 jarige wel verwachten hoe ze zich weten te gedragen

15 jaar is 15 jaar. Als 15 jarigen zich 'volwassen' uiten betekend het niet dat ze dat zijn. En juist die trend laat goed zien hoe onvolwassen en beïnvloedbaar 15 jarige meisjes zijn. Bizarre discussie dit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:19

Kimbers schreef:
Ik kan je gedachtegang werkelijk niet begrijpen Suzanne.

Heb je PB gestuurd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:24

Laat ik even vooropstellen dat ik het niet goedpraat...
Ik word wel een beetje simpel dat hier nu gedaan wordt alsof iedereen behalve de holy few het normaal vindt om 'sex met kinderen' te hebben.. wat dát is natuurlijk niet waar..
maar als men perse wil geloven in de verloedering van de maatschappij, be my guest ..

En wat ik wel apart vind is dat er bij veel nieuwsberichten wordt gezegd "het bericht is niet volledig" of "ja je was er niet bij" of "wie weet is er meer aan de hand" etc etc en van dit bericht wordt bijna woordelijk aangenomen dat het helemaal klopt..

Ik heb geen idee of dat meisje zich echt gedwongen voelde, lichamelijk dan wel geestelijk, omdat ze anders niet meer kon paardrijden. Of dat ze uiteindelijk in het nauw gedreven werd omdat de omgeving vond dat ze iets fout gedaan had. Wat níet goedpraat dat een 40jarige het met een 15jarige doet.

Ik snap nog steeds niet dat die vader het met een waarschuwing afgedaan heeft, wat nog steeds niet goedpraat dat een 40jarige het met een 15jarige doet..

Ik ken jonge mensen die ondertussen zo opgevoed zijn door de wereld om zich heen, dat ze weten hoe ze ouders en omgeving moeten bespelen. Wat niets met dit geval te maken heeft, want het praat nog steeds niet goed dat een 40jarige het met een 15jarige doet.

En er zijn genoeg zogenaamd volwassenen die OOK niet goed weten wat ze moeten, beinvloedbaar zijn, labiel zijn etc, maar die zijn volwassen dus dat telt niet mee. Wat overigens nog steeds niet goedpraat dat een 40jarige het met een 15jarige doet...

En het is maar net hoe dat bepaalde meisje er onder is. Vanuit mijn eigen jeugd weet ik dat je niet altijd gelijk getraumatiseerd bent voor het leven... gelukkig maar. Wat overigens niet goed praat...enfin... ik hoop dat een aantal mensen nu wel aannemen dat ik niet pro-sex-met-kinderen ben... :) want dat is niet okee, gewoon niet.