Veulen gevonden in Itegem, België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:05

Ibbel schreef:
Behalve dan dat antilichamen geen vast molecuulgewicht hebben en daarom echt niet in g/L kunnen worden aangegeven. Dat is gewoon chemisch gezien niet mogelijk.

Wil niet zeggen dat het bericht niet legitiem is, en niet gewoon verkeerd begrepen is. Maar g/L voor antilichamen is onmogelijk.

Waarom gebruikt die Universiteit van Utrecht dan ook deze eenheid? Ik dacht dat het weer iets typisch belgisch zou zijn (aangezien we die eenheid hier ook gebruiken voor bv humaan immunoglobuline), maar als ik zoek (ok het is 2 jaar terug, maar toch), zie ik het ook in Nederland gebruikt worden?

https://www.uu.nl/file/17159/download?token=grH3_AfW

En ook in artikels van Universiteit Gent, spreekt men altijd over g/L. Het lijkt mij dus wel een vrij ruim gebruikte eenheid ondanks dat het chemisch gezien niet mogelijk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:13

Oh gut wat een dropje, ik hoop dat ze toch wel begonnen zijn met het infuus voordat ze genoeg verzameld hebben :\

Voordat er een eenheden ruzie ontstaat:
Citaat:
A new unit (kU/L or IU/mL) was introduced to express the level of IgE in peripheral blood to alleviate the inconvenience in expressing the very low levels of serum IgE. One kU/L is equal to 2.4 ng/mL.

Seltje

Re: Veulen gevonden in Itegem, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:39

Laat ik even zeggen dat er in België geen officiële instantie is voor dierenbescherming, dit lijkt dus allemaal amateuristisch, omdat het door amateurs gedaan wordt. A*nne*lies is niet altijd mijn beste vriendin, maar met dit veulen doet ze wel wat ze kan, maar ze heeft donaties nodig, want vanuit de overheid wordt er niets gedaan voor dierenbescherming.

Veulen krijgt nu alle plasma dat het zal nodig hebben, nu even afwachten hoe het verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:11

Moderatoropmerking:
Ik heb net weer een stuk over het 'donatie' vragen verwijderd, het is niet toegestaan op Bokt om donaties te vragen of een inzamelingsactie te doen/promoten. Berichten hierover zullen dan ook verwijderd of aangepast worden. Je kunt prima over deze situatie praten zonder de donatie te benoemen. Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:15

Zie net dat het veulen met adoptie moeder zelfs geen degelijke stal heeft. Ze staan 's nachts in een 2 paards trailer. Waarom koppig blijven verder doen? Doe het naar een instantie die er wel de geschikte accommodatie voor heeft.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:25

De persoon die het veulen opvangt is een bijzonder figuur in de omgeving als ik me niet vergis... Heeft een hele tijd terug een buurman aangereden met de auto omdat die vuurwerk aan het afsteken was. Beschuldigde ook een meisje ervan dat haar verhaal (haar merrie was verkracht op de wei) verzonnen was en maakte er schunnige grapjes over op haar profiel... En heb nog een aantal dingen horen waaien. Al heb ik zelf nog niet met haar te maken gehad. Vreemd gedrag voor iemand met een Paardenambulance in elk geval - al is daar hier in België niet echt controle op meen ik?

Maar ik hoop alsnog dat het veulen de juiste zorgen krijgt en uiteindelijk een geschikte thuis vindt :)
Dat van die trailer vond ik ook raar ja...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:56

is toch veels te koud en tochtig voor zo'n klein ding dat zou sterven bij de eerste de beste infectie???

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:11

Dierasiels/opvang is allemaal in particuliere handen en betekent gewoon geld verdienen.

Honden worden gerust een paar weken achter elkaar steeds herplaatst, weinig verhaal er bij, leuk beestje en blijkt achteraf niet zindelijk of weet ik niet wat.
Komt weer terug en wordt weer tegen een leuk bedrag herplaatst.

Hier in de buurt(Maasmechelen) is jaren geleden een asiel opgedoekt omdat het echt de spuigaten uitliep met schandalen en dat al tientale jaren.

Sinds kort hebben we een nieuw en voor zover ik kan beoordelen gaat het nu wel heel netjes maar onze gemeente is ook behoorlijk streng in regelgeving en handhaving.

Veel asiels werken samen met de broodfok bedrijven.
Pups die te oud worden en ze niet kwijt raken gaan naar de asiels , ook oude fokteven.
Zou me niks verbazen als daar ook onderlinge connecties zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:45

wordt er wel wat aan gedaan om de rechtmatige eigenaar (en merrie) te vinden??

stel dat dat ding meegenomen is door vreemden (leuk kleurtje kleine pony dus pas makkelijk in de kofferbak) en achtergelaten??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:05

Volgens mij is er helemaal geen moeite gedaan om de moeder te vinden.
Heb nergens iets zien staan .
Alleen maar dat het veulentje is opgevangen en er nu geld moet komen om het verder op te vangen en zo te zien in erbarmelijke omstandigheden.

Grote kans inderdaad dat het veulen gestolen is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:16

spatter schreef:
Volgens mij is er helemaal geen moeite gedaan om de moeder te vinden.
Heb nergens iets zien staan .
Alleen maar dat het veulentje is opgevangen en er nu geld moet komen om het verder op te vangen en zo te zien in erbarmelijke omstandigheden.

Grote kans inderdaad dat het veulen gestolen is.

raar eigenlijk, want stel nu dat ie thuis hoorde op die stoeterij, en dat ze daar alle middelen zouden hebben om veulen te helpen (menig fokkerij heeft daar ws best wel ervaring en kennis in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:22

Nu, langs de andere kant, een veulen dat is gestolen zal wel opgegeven worden bij de politie en dat is ook niet gebeurd...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:25

DeMolenhoek schreef:
Nu, langs de andere kant, een veulen dat is gestolen zal wel opgegeven worden bij de politie en dat is ook niet gebeurd...

aangezien die ws nog geen dag oud was, kan het ook zijn dat ze nog niet op de hoogte waren dat veulen geboren was

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:27

Ik denk eerder aan een groep ponies die er in de buurt op de wei gelopen heeft en opgehaald is. Als de groep de trailer in gedreven is kan het best dat het veulen over het hoofd gezien is. Laten we eerlijk zijn er zijn nogsteeds lui die niet eens weten wat ze in het land hebben lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:28

Klopt, maar ik persoonlijk zie het toch echt wel dat mijn merrie heeft geveulend. Je ziet toch dat er opeens melkproductie is niet? Als mijn merrie melk heeft maar geen veulen en de uier krimpt (wat na een week echt wel het geval is) terwijl het veulen er elk moment kan zijn, zou ik toch even een dierenarts bellen. Imo, na een week kan je jou toch wel al vragen beginnen stellen. Daarmee wil ik zeker niet goed praten dat er zelfs niet achter een eigenaar wordt gezocht.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:55

Ik las net op de pagina van die paardenambulance dat de eigenaar bekend zou zijn, maar er voorlopig nog niks vrijgegeven mag worden omdat er nog een onderzoek loopt. Vind het persoonlijk ook nogal vreemd dat ze dat veulen per se zelf wilt houden, haar taalgebruik komt ook niet serieus over. Vreemd figuur.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:01

Lekker dan, staat je veulen daar te verpieteren terwijl thuis een merrie staat met een uier vol melk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:35

wat een gekwats welzijn dier gaat boven alles dus terug dat veulen, dat onderzoek loopt niet weg

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:40

Zo zie je maar waar de prioriteit ligt :( -:(-