EK-Gothenburg: Nederlandse team vijfde in dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jillaroo

Re: EK-Gothenburg: Nederlandse team vijfde in dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:16

Ik denk Isabell, nu inzetten mensen!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:17

Ik vrees het ook. Al hoop ik stiekem op Sonke :o

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:17

Denk t ook, maar vond sonke beter en fijner naar kijken.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:18

HorseTimeXL schreef:

Sowieso voor allebei zo _/-\o_ _/-\o_ voor het scherm gezeten.
Sönke's tijd komt hoe dan ook nog wel...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:18

HorseTimeXL schreef:

Same :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:19

O dat is een klein verschil. Isabel echt nipt voor!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:20

Allebei verdienden ze het. Sonke heeft inderdaad nog wat tijd :D
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 26-08-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:20

Nou, ik heb ervan genoten. :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:38

Queen of Dressage hoor die Werth. Klasse! Cassidy favoriet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:41

Vind t zooooo knap he, die Isabell blijft maar rijden en winnen. Heel erg gaaf ook dat Sönke de 90% voorbij is en wow....ook nummer 3 is genieten.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:43

Knap van Isabel! Maar vond Sonke persoonlijk fijner om naar te kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:28

Best triest als Madeleine de beste Nederlandse combinatie is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:30

Getup schreef:
Vind t zooooo knap he, die Isabell blijft maar rijden en winnen. Heel erg gaaf ook dat Sönke de 90% voorbij is en wow....ook nummer 3 is genieten.

Absoluut, echt een klasse apart. Sonke zat er dicht achter en ook zo knap gereden. Met kop en schouders erboven uit. Daar kunnen wij echt niet aan tippen. Die tijd ligt ver achter ons.

Chester23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:36

Suzanne F. schreef:

Dat waren mijn gedachten ook. En ik vond die rit uiterst vervelend om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:37

HorseTimeXL schreef:
Dat vind ik inderdaad het fascinerende van Duitsland. Zo veel goeie en prachtige paarden.. heb er diep respect voor.

Het roer moet inderdaad om.. een breder kader en dus meer goede paarden.

het roer moet inderdaad om maar dan beginnen aan de basis: het opleidingskader (maar helaas wie betaald wie bepaald en ......................... de rest kennen we,)
wie snapt daar nog dat de opleiding tijd kost en dat je met een nieuwe opleiding in het leven te roepen wedstrijdtrainer" wel heel snel de basis vergeet want de weg naar de top is lang, zwaar en heel moeilijk en kost tijd fysiek en mentaal - dat vooral - in balans te komen en de spieren zo te trainen dat ze het zware werk ook aan kunnen

meer goede paarden!!! die zijn er genoeg, maar de tijd om te groeien naar een niveau is er niet
elke opleiding tot een niveau kost tijd daarin kun je geen stappen overslaat of - zoals onderstaande tekst spreekt- dan zitten de meeste snel met een "burn out" thuis

When a young horse is only ridden in one way, he does not develop balanced musculature. In this case, too much is demanded of some muscle groups, which damages the still-growing body. With a versatile basic training plan that includes riding out in the open, work with cavalletti and gymnastic jumping, the demand on muscles, tendons, and joints is more evenly distributed.

of:
In order for the young horse to develop well, he must draw from many positive experiences. Here, too, I achieve optimal results when I ensure variety in the training. So, I quickly discover where my young horse is especially talented, and which tasks he enjoys learning. This allows me to facilitate a targeted sense of achievement for this horse.

of:
as Paul Stecken would say, “At some point, the horse will be far up the ladder but unfortunately a few rungs will be missing.” Over the long run , this cannot go well. At the latest, this horse will start having problems when we approach movements involving collection.
With finished horses that I acquire, I never know how the foundational training went off. This is yet another reason I prefer to start my horses myself, from the beginning.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:21

Weet niet of het hier mag maar Harrie Smolders is ook goed op weg zeg :D staat nu derde

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:14

Suzanne F. schreef:

zo denk ik er ook over :7

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:04

Ja en dat zag er nog niet eens harmonieus uit. Hadden we maar combinaties in het team zoals Sonke met Cosmo maar ook een Carl Hester met Nip Tuck (krijg niet echt kippenvel van deze combi, maar het ziet er altijd wel aangenaam om naar te kijken).. Waar is die samenwerking gebleven..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:40

HorseTimeXL schreef:
Ja en dat zag er nog niet eens harmonieus uit. Hadden we maar combinaties in het team zoals Sonke met Cosmo maar ook een Carl Hester met Nip Tuck (krijg niet echt kippenvel van deze combi, maar het ziet er altijd wel aangenaam om naar te kijken).. Waar is die samenwerking gebleven..

Wij (als ik dat zo mag zeggen) hebben ons in de fokkerij toegelegd om veel te sensibele paarden, heet x heet en moeilijk x moeilijk. En het resultaat zijn dus paarden die niet relaxt te rijden zijn, die bij het minste of geringste zich afsluiten en hun aandacht niet goed bij het werk kunnen houden.
Ze worden nauwelijks tot niet over de rug gereden en het is vaak strak strakker strakst.

Laten we, zoals je bij o.a. de Duitsers ziet en ook zoals Valegro was, maar eerst weer eens normale paarden fokken en die een goede en vooral relaxte opleiding geven.
Lekker leren op eigen 4 benen te lopen, lekker door het lijf en de rug, en ze niet overvragen dus geen dingen laten doen waar ze nog niet aan toe zijn.

Want wat je er ook van wil zeggen, de paarden van de Nederlanders zien er qua rijden anders uit dan de Duitsers, uitzonderingen daargelaten.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:56

Suzanne F. schreef:

Haha, inderdaad.

Ik vond Sönke geweldig, zijn tijd komt nog wel!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:02

MargreetW schreef:
HorseTimeXL schreef:

Wij (als ik dat zo mag zeggen) hebben ons in de fokkerij toegelegd om veel te sensibele paarden, heet x heet en moeilijk x moeilijk. En het resultaat zijn dus paarden die niet relaxt te rijden zijn, die bij het minste of geringste zich afsluiten en hun aandacht niet goed bij het werk kunnen houden.
Ze worden nauwelijks tot niet over de rug gereden en het is vaak strak strakker strakst.

Laten we, zoals je bij o.a. de Duitsers ziet en ook zoals Valegro was, maar eerst weer eens normale paarden fokken en die een goede en vooral relaxte opleiding geven.
Lekker leren op eigen 4 benen te lopen, lekker door het lijf en de rug, en ze niet overvragen dus geen dingen laten doen waar ze nog niet aan toe zijn.

Want wat je er ook van wil zeggen, de paarden van de Nederlanders zien er qua rijden anders uit dan de Duitsers, uitzonderingen daargelaten.

Ja precies dat, dat valt mij steeds meer op.. bedankt voor je uitleg!

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:13

Tja.. De beste stuurlui staan aan wal hè :')

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:16

Solica schreef:
Tja.. De beste stuurlui staan aan wal hè :')

Maar soms weten die het wel beter dan de kapiteins die inmiddels grote oogkleppen op hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:21

MargreetW schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik denk niet dat je het op de fokkerij moet gaan schuiven...

Cennin is een Vivaldi (staat bekend om brave paarden, ondanks zijn afstamming!) uit een Duitse merrie.
Four Seasons is Duits gefokt.
Voice is dan wel KWPN geregistreerd (net als zijn moeder), maar compleet Duitse afstamming.

In dit team is Zippo het enige écht Nederlandse paard, al zitten daar ook meer dan genoeg invloeden van buitenaf in (Roemer, Voltaire)

Op het WK jonge dressuurpaarden stelde Nederland ook al teleur. Nouja, teleur? Nederland kreeg de deksel op de neus wat betreft de rijderij. Wat in Nederland een geliefd beeld is, is dat niet overal. Time to adapt. Want als je marktleider wilt blijven, moet je de ontwikkelingen ook voor zien te blijven.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:28

Citaat:
Ik denk niet dat je het op de fokkerij moet gaan schuiven...

Cennin is een Vivaldi (staat bekend om brave paarden, ondanks zijn afstamming!) uit een Duitse merrie.
Four Seasons is Duits gefokt.
Voice is dan wel KWPN geregistreerd (net als zijn moeder), maar compleet Duitse afstamming.

In dit team is Zippo het enige écht Nederlandse paard, al zitten daar ook meer dan genoeg invloeden van buitenaf in (Roemer, Voltaire)

Op het WK jonge dressuurpaarden stelde Nederland ook al teleur. Nouja, teleur? Nederland kreeg de deksel op de neus wat betreft de rijderij. Wat in Nederland een geliefd beeld is, is dat niet overal. Time to adapt. Want als je marktleider wilt blijven, moet je de ontwikkelingen ook voor zien te blijven.

Heb je ook gelijk in, maar waarom rijden de Nederlanders dan de laatste jaren met zulke paarden, dan zal het toch aan de manier van rijden liggen. En als een paard niet goed wordt ingereden en begeleid krijg je m.i. toch te maken met kanten van hun karakter die je liever niet ziet.

Maar inderdaad, het roer zal om moeten.