Horse Event introduceert stokpaardrijden in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Re: Horse Event introduceert stokpaardrijden in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:44

Je kan ook gewoon gaan hardlopen in het bos, moet je ook rare sprongen maken :'). Ik snap echt niet hoe Horse Event het een "tak van de paardensport" durft te noemen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:45

Nies_ schreef:
Dees schreef:
Dit item typeert Horse Event helemaal - voor kinderen en iets oudere meisjes.

Penny to the max :')

Ik zie vaak dat er door volwassenen zo afgegeven wordt op de zogenaamde pennys, terwijl ik me afvraag wat nu precies een penny is. Ik zie hier de meeste volwassen dames ook gewoon als Penny gedragen. En hele kat vol bijpassende dekjes, peesbeschermers, outfits. Ik denk dat iedere amazone een tikje Penny in zich heeft. Niets om laatdunkend over te doen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:54

Tja, ieder zo z'n ding. :)
Het trekt mij totaal niet. Zo kunnen we allemaal wel (top)sporten gaan beoefenen met allerlei attributen en veel fantasie. What's next?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:07

purny schreef:
Waar kan je die stokpaardjes kopen? Het lijkt me superleuk om te doen, een beetje hossen en tossen door de Haagse bossen :D
Maar dan wil ik het niet alleen doen :+

Maar dat kan je toch sowieso al doen? Daar heb je toch geen nep paardje voor nodig? :)*

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:18

Ieder moet doen wat hij of zij leuk vindt. En als dat stokpaardrijden is, prima. Maar om dat nu op Horse Event als "tak van sport" te presenteren. Dan neem je jezelf als organisatie niet meer serieus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:28

_O- weer wat geleerd. Dacht eerst dat 1 April toch echt al lang voorbij is. Hilarisch item op Bokt en Horse Event. Moet er zo om lachen, mensen zijn leuke wezens :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:39

Piekosjj schreef:
purny schreef:
Waar kan je die stokpaardjes kopen? Het lijkt me superleuk om te doen, een beetje hossen en tossen door de Haagse bossen :D
Maar dan wil ik het niet alleen doen :+

Maar dat kan je toch sowieso al doen? Daar heb je toch geen nep paardje voor nodig? :)*

Misschien helpt het als stok achter de deur...

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:45

maar oprecht, ook al vind ik het hilarisch, volgens mij krijg je er wel echt een top conditie van als ik zo die filmpjes zie met die piaffes en springen ed. beter dan binnen zitten gamen en computerspelletjes spelen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:47

Mensen doen zo veel belachelijke dingen. Leuk toch?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:03

Fluttershy schreef:
Breathe schreef:
Jammer dat het enkel een demonstratie is, had graag een clinic in deze nieuwe tak van de paardensport gedaan :+

Precies dit :')

Voor mij hetzelfde. Ik zal waarschijnlijk ontzettend voor paal staan, maar dat kan mij niet schelen. Dan kan ik er over meepraten. Nu kan ik er alleen maar om lachen, maar misschien zit er wel heel veel techniek achter..

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:26

Anoniem schreef:
Piekosjj schreef:

_O-

Tja, het lijkt mij gewoon wat onhandig, net zoals met "zwerkbal" als nieuwe sport, dat snap ik ook nooit helemaal.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk wel dat door zelf de oefeningen na te bootsen, je als ruiter meer besef krijgt wat je precies van je paard vraagt en hoe de bewegingen werken/horen. Dus wat dat betreft is het nog niet zo slecht. Alleen dan misschien gewoon thuis, waar niemand behalve je instructrice het ziet...

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:30

Buitenrit met je stokpaard, crossfit... de ander noemt het atletiek. Als je maar beweging krijgt bij iets wat je leuk vind toch? Deden we vroeger ook al!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:58

Frankaas schreef:
Je kan ook gewoon gaan hardlopen in het bos, moet je ook rare sprongen maken :'). Ik snap echt niet hoe Horse Event het een "tak van de paardensport" durft te noemen.

Echt precies dit _O-

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:59

Ieder zijn ding en alle respect voor, maar het moet me ook niet kwalijk genomen worden als hier een volwassene, of meerdere, op buitenrit voorbij komt dat ik dat toch niet serieus kan nemen en waarschijnlijk, uit het zicht, in een deuk lig :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:02

CM_ schreef:
Ik ben het met Dees eens, geeft het niveau van het evenement aan, penny .

Vind het een rare vertoning,maar voor de lol ishet natuurlijk wel erg leuk. maar er iets serieus van maken... ?

Dit inderdaad.
Precies waarom het na 1 keer nooit meer was.
Het is leuk als je kinderen tot 12 hebt.
Maar dan is het wel klaar daar.
Ook prima, daar niet van, ook voor die doelgroep moet er wat zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:08

Oh het is echt echt?! :oo

Tja. Ehm... tja. In eerste instantie wel geinig. in 2e instantie nemen ze het volgens mij zelf wel gruwelijk serieus? Als ik dat filmpje kijk bekruipt me eigenlijk vooral het gevoel dat het lijkt op een soort variant van pony-pletten, dat hier ook wel sommige figuren botergeil van zullen worden :P

Het zal best wel knap zijn wat ze doen en super leuk voor ze dat ze er zo serieus mee bezig zijn, maar een tak van de paardensport vind ik het toch niet helemaal. Nouja als ze er lol in hebben en er niemand kwaad mee doen dan vind ik het prima :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:10

Lach zoveel jullie willen, als het aan de partij van de dieren ligt is dit wie weet over een een aantal jaar het dichtste wat nog bij paardrijden in de buurt komt wat toegestaan is en huppelen we allemaal zo rond. ~~}>

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:11

Dan stop ik Marianne thieme toch een stokpaardje in haar g.t /3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:12

bruintje123 schreef:

Arm stokpaardje :(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:12

bruintje123 schreef:
Dan stop ik Marianne thieme toch een stokpaardje in haar g.t

_/-\o_ :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:47

Bruintje := ~~}>

Toen wij jong waren deden wij hetzelfde in de tuin, maar dan zonder stok. We keken eerst naar springen op TV en dan gingen we de tuin in (3 kleine kinderen), gooiden de stoelen op zijn kop zodat je allemaal kleine hindernissen hadden, maakten eerst ruzie wie Paul Schockemüller mocht zijn en toen dat vergeven was Harvey Smith (waren toen de besten en wonnen altijd) en dan ging het denkbeeldige startschot af en om den beurt speelden we uren spring wedstrijdje in de tuin. Dat was toen een zeer serieuze competitie. Leuk, heel erg leuk, maar dat is wat anders als dit serieus laten zien in Horse Event en sport noemen. Is gewoon leuk en creatief kinderspel. Dus het spel begrijp ik wel, maar het serieuze ervan maken vind ik erg hilarisch.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:22

bruintje123 schreef:

_/-\o_ _O-
Dan is je naam wel toepasselijk :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:39

Hahaahah, vooruitziende blik had ik toen ik deze naam uitkoos :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:48

Mensen die het aks alternatief zien voor mensen die geen paard/rijles kunnen betalen.... dat zexdan toch mee kunnen draaien... kom op..
Dit kan je toch niet vergelijken met sporten met een levend wezen van 600 kg?
Eerder met turnen en atletiek oid....

Nee, ik zal wel hopeloos ouderwets zijn, maar ik kan er ook helemaal niks mee...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:59

happypaardje schreef:
Anoniem schreef:

_O-

Tja, het lijkt mij gewoon wat onhandig, net zoals met "zwerkbal" als nieuwe sport, dat snap ik ook nooit helemaal.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk wel dat door zelf de oefeningen na te bootsen, je als ruiter meer besef krijgt wat je precies van je paard vraagt en hoe de bewegingen werken/horen. Dus wat dat betreft is het nog niet zo slecht. Alleen dan misschien gewoon thuis, waar niemand behalve je instructrice het ziet...

Hoe besef je dat precies?
Je gebruikt 2 benen ipv 4.
Je hebt geen gewicht op je rug.
Je hoeft geen 500kg te verdelen.. Welk besef krijg je dan precies? :?