Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:04

@ hagelslag: verbeter me maar indien nodig dat maakt me niks uit, ik weet de details niet.
Maar je begrijpt wat ik bedoel toch ??? Vrachtwagen chauffeurs moeten hun rust nemen en rijden dan heb je automobilisten daar tegenover die dag en nacht mogen rijden zonder contole....

En de opmerking dat een paard in een vrachtwagen vervoert moet ipv een trailer ???
Niet iedereen heeft geld voor een vrachtwagentje, ik ben blij met me trailertje.... of me paard nou 200.000 kost of 2000.... je moet toch veilig op pad kunnen zonder dat je aangereden wordt...

BigOne

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:07

Dit was geen grote vrachtwagen en los van dat, elke auto die achterop een trailer knapt die veroorzaakt grote schade. Ik zou willen dat er heel veel haast gemaakt word met een blokkeersysteem van de gsm, naast oververmoeidheid is appen en bellen toch wel een van de aangewezen oorzaken van dit soort ongevallen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:09

Blokkeersysteem van de gsm, lekker als bijrijder.

Nieuwe vrachtwagens remmen al automatisch. En ik denk dat dat al een hele vooruitgang is.
Dat zou gewoon snel verplicht moeten worden op alle nieuwe auto's en vrachtwagens.

HeleennnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:12

Wat een enge foto's, arm paard. Rug ziet er niet erg lekker uit... Wat zonde van het dier :n

Blokkeersysteem voor de gsm is toch niet handig, dan kunnen de passagiers ook niks. En wat als er een ongeluk is? Hoe bel je dan? Hier in België staan er al lang geen telefoons maar aan de kant van de weg.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:14

Ik denk dat je zo'n blokkeersysteem niet zo makkelijk voor elkaar krijgt. Hoe wil je je navigatie bijvoorbeeld gebruiken? Of mensen die het ding gebruiken om muziek af te spelen. Je hoeft hem daarvoor niet in je handen te hebben. Maar hij moet dan niet geblokkeerd zijn.
En inderdaad als je er naast zit en je wilt wat opzoeken, dan wil je ook niet dat ie geblokkeerd is.
Helaas zijn er gewoon heel veel mensen verslaafd aan het ding, zonder dat ze het weten. En moeten daarom continue met dat ding in de handen zitten. Op de plee, op de fiets, tijdens een avondje uit en achter het stuur.
Misschien moet de straf hoger worden? Ipv een flinke bekeuring gewoon rijbewijs inleveren? Ik noem maar wat hoor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:26

ElCamino schreef:
@ hagelslag: verbeter me maar indien nodig dat maakt me niks uit, ik weet de details niet.
Maar je begrijpt wat ik bedoel toch ??? Vrachtwagen chauffeurs moeten hun rust nemen en rijden dan heb je automobilisten daar tegenover die dag en nacht mogen rijden zonder contole....

En de opmerking dat een paard in een vrachtwagen vervoert moet ipv een trailer ???
Niet iedereen heeft geld voor een vrachtwagentje, ik ben blij met me trailertje.... of me paard nou 200.000 kost of 2000.... je moet toch veilig op pad kunnen zonder dat je aangereden wordt...

Jaa zeker moeten ze hun rust nemen!!!
Dat is verplicht ook voor de normale B rijders. Zodra als dat jij je niet fit voelt. Auto an de kant en pause!!
Ik zal zo de beelden nog een keer kijken of je kunt herkenen of het met een diagramshijf of tachoding was.
Diagram kun je nog mee "bedriegen" met de digitale niet meer....

Fotos bekeken. Ziet er uit als een 7.5 tonner. Voor deze ben je geen bewijs van geredene tijden nodig

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:23

Volgens mij kun je in Duitsland gelijk je rijbewijs een maand (en bij herhaling binnen een jaar 2 maand)inleveren bij rijden met mobieltje. Toch zie ik ze hier ook standaard met mobieltje. Volgens mij wordt er hier nergens gesproken over dat de chauffeur afgeleid was toch? Voor hetzelfde geld functioneerden de remlichten vd trailer niet..zelf druk ik altijd volautomatisch de alarmlichten aan zodra ik in file of langzaamrijdend verkeer kom en probeer altijd een aantal meters ruimte te laten zodat ik altijd nog iets naar voren kan als iemand td laat remt. Vervelende is dat er altijd van die etters zijn die het nodig vinden ertussen te kruipen...zouden ze wat mij betreft ook op mogen bekeuren..bij file of langzaamrijdend verkeer blijf je op de helft waar je zit tenzij je moet wisselen. Iedereen kan dan afstand houden en dat scheelt al behoorlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:05

Wanneer je in een file stilstaat dan zijn er niet zoveel achterste wagens die de alarmlampen aandoen. Maar een trailer is groot genoeg om te zien overdag dus echt een kwestie van niet opletten geweest, om welke reden dan ook.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:21

IHN schreef:
Volgens mij kun je in Duitsland gelijk je rijbewijs een maand (en bij herhaling binnen een jaar 2 maand)inleveren bij rijden met mobieltje. Toch zie ik ze hier ook standaard met mobieltje. Volgens mij wordt er hier nergens gesproken over dat de chauffeur afgeleid was toch? Voor hetzelfde geld functioneerden de remlichten vd trailer niet..zelf druk ik altijd volautomatisch de alarmlichten aan zodra ik in file of langzaamrijdend verkeer kom en probeer altijd een aantal meters ruimte te laten zodat ik altijd nog iets naar voren kan als iemand td laat remt. Vervelende is dat er altijd van die etters zijn die het nodig vinden ertussen te kruipen...zouden ze wat mij betreft ook op mogen bekeuren..bij file of langzaamrijdend verkeer blijf je op de helft waar je zit tenzij je moet wisselen. Iedereen kan dan afstand houden en dat scheelt al behoorlijk.

Helaas kost het telefoongebruik tijdens het rijden slechts 60 euro en je krijgt 1 punt in flensburg.

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:51

beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.

Als de auto te zien zoals op de foto's erop is gereden is dat nig geen vrachtwagen te noemen. Weliswaar een grote bedrijfsauto maar dat is geen cabine van een vrachtwagen.

Verder komen ongelukken met vrachtauto's nou eenmaal sneller in het nieuws omdat de schade vaak groter is niet omdat die bestuurders nou zo slecht rijden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:54

Klopt, rijbewijs houdt je gewoon hier hoor. Staat er ergens dat de chauffeur met zijn telefoon aan het spelen was? Soms is het ook echt heel onverwachts dat je ineens stil staat op de snelweg, ook in nederland en ook als je wel de ogen op de weg hebt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:39

hagelslag schreef:
IHN schreef:

Helaas kost het telefoongebruik tijdens het rijden slechts 60 euro en je krijgt 1 punt in flensburg.

[ [url=m/hopxWt.png]Afbeelding[/url] ]

Ow...vandaar dat ik iedereen hier met mobieltje zie...ik dacht echt dat je 1 maand rijverbod kreeg...raar dat rood licht dat wel heeft en mobieltje niet...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:45

bigone schreef:
Wanneer je in een file stilstaat dan zijn er niet zoveel achterste wagens die de alarmlampen aandoen. Maar een trailer is groot genoeg om te zien overdag dus echt een kwestie van niet opletten geweest, om welke reden dan ook.

De trailer zie je wel maar als die ineens in de ankers moet kun je te laat zijn...ik heb het zelf ook weleens gehad hoor...was gewoon op aan het letten dacht ik maar toch kennelijk een fractie van een seconde ff weg...gelukkig goed gegaan want ik zag het op het laatste moment maar ik denk dat iedereen die zegt dat ie dat nog nooit heeft gehad of liegt of net een week zijn rijbewijs heeft. In de meeste gevallen gaat het net goed...sons ook net niet, maar betekent niet gelijk dat het dan een slechte chauffeur betreft.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:11

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170801_02997855 Zelfde ongeval met nog zwaardere tol.Jong mensenleven.
Die bulshit verhalen van auto'smaken meer ongevallen,ja fietsers ook maar de resultaten zijn vaak minder erg.Ik woon vlak aan een snelweg en zit veel op de baan.De vrachtwagen ongelukken en vooral het inrijden op hoor en zie ik steeds meer.Ik zie veelvrachtwagenchauffeurs bezig met hun telefoon en volgens mij is samen met de cruisecontrol op de oorzaak.Zo'n automatisch remsysteem zou fantastisch zijn voor iedere auto eigenlijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:16

Achja jullie snappen ook niet echt dat je zo'n 10 tonner niet even snel als een auto stil hebt staan.

En vrachtwagen chauffeurs met de mobiel? Volgens mij doet echt iedereen het, overal waar ik kijk zijn ze bezig met dat ding, fietsend, lopend, wandelen met de hond, paardrijdend, autorijden, trekker rijden, vrachtwagen rijden, zelfs op de wc. Dus ik vind het wel een ontzettend flut argument

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:18

beatje schreef:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170801_02997855 Zelfde ongeval met nog zwaardere tol.Jong mensenleven.
Die bulshit verhalen van auto'smaken meer ongevallen,ja fietsers ook maar de resultaten zijn vaak minder erg.Ik woon vlak aan een snelweg en zit veel op de baan.De vrachtwagen ongelukken en vooral het inrijden op hoor en zie ik steeds meer.Ik zie veelvrachtwagenchauffeurs bezig met hun telefoon en volgens mij is samen met de cruisecontrol op de oorzaak.Zo'n automatisch remsysteem zou fantastisch zijn voor iedere auto eigenlijk.

Is wel logisch dat je het steeds meer hoort. De wereld raakt over bevolkt en de wegen worden te vol. En steeds meer files (bron weet ik zo niet, was laatst op het nieuws ) ik woon ook aan de snelweg maar heb maar 1 vrachtwagen ongeluk gezien in 4 jaar. En dat was een klapband. Ik heb wel 20 autos in de prak gezien.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:19

Kabayo schreef:
Achja jullie snappen ook niet echt dat je zo'n 10 tonner niet even snel als een auto stil hebt staan.

En vrachtwagen chauffeurs met de mobiel? Volgens mij doet echt iedereen het, overal waar ik kijk zijn ze bezig met dat ding, fietsend, lopend, wandelen met de hond, paardrijdend, autorijden, trekker rijden, vrachtwagen rijden, zelfs op de wc. Dus ik vind het wel een ontzettend flut argument

Als hij met luchtdruk geremt word staat hij wel degelijk snel stil.
Maar 7.5 tonners etc worden nog gewoon op remschijven geremt. Dus hydraulisch

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:21

Het nadeel is alleen als je erg zwaar bent de lading ook mee telt. Mijn vriend rijd convoi exceptionnel en als die te hard remt knappen de zware kettingen gewoon en vliegt er een shovel over je dak heen. Helaas zie je dat wel vaker dat er lading los kan schieten door zulke dingen

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:21

Wij hebben zon automatisch remsysteem op de auto, maar als daar bijvoorbeeld snel een andere voorduikt ben je ook met dat systeem te laat. Geeft dan ook aan dat je de rem moet gebruiken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:27

Kabayo schreef:
beatje schreef:

Is wel logisch dat je het steeds meer hoort. De wereld raakt over bevolkt en de wegen worden te vol. En steeds meer files (bron weet ik zo niet, was laatst op het nieuws ) ik woon ook aan de snelweg maar heb maar 1 vrachtwagen ongeluk gezien in 4 jaar. En dat was een klapband. Ik heb wel 20 autos in de prak gezien.

Je woont n Frysland.Sorry dat is net te vergelijken met de drukke wegenassen hier,waar veel meer vrachtwagens rijden.Iedere dag is er minstens 1 vrachtwagen die op de file knalt die hier ook trouw minstens 2x per dag staat.En met je gsm bezig zijn en autorijden is een No no en al helemaalniet als je een moordmachine rijd.
Mijn mond valt open dat je het normaal vind.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:32

Beatje ik zeg nergens dat ik het normaal vind volgens mij? Maar ik zie er niet meer raar tegen op als iemand mij append inhaald.

Mijn mond valt juist open dat je alleen maar de vrachtwagen chaffeurs de schuld geeft

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:29

Kabayo schreef:
Beatje ik zeg nergens dat ik het normaal vind volgens mij? Maar ik zie er niet meer raar tegen op als iemand mij append inhaald.

Mijn mond valt juist open dat je alleen maar de vrachtwagen chaffeurs de schuld geeft

Maar wat heeft drukte in het verkeer te maken met appen en bellen? Juist doordat het druk is op de wegen zou he met he tengels van dat ding moeten afblijven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:32

Daar ben ik het zeker mee eens, daarom doe ik het ook niet

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:40

IHN schreef:
Maar wat heeft drukte in het verkeer te maken met appen en bellen? Juist doordat het druk is op de wegen zou he met he tengels van dat ding moeten afblijven.

Ook als het rustig is moet je er vanaf blijven. Feit blijft dat mensen niet kunnen appen en opletten op de weg tegelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:44

Op de A67 hier in de buurt zijn momenteel veel controles op ja knikkers.
En ik vind dat prima.
Controleren en bekeuren die hap.
Het is al druk genoeg zo auto te rijden.

Maar goed in dit geval weten we de oorzaak niet.
Misschien keek hij net te lang in de achteruit spiegel.