Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCamino schreef:@ hagelslag: verbeter me maar indien nodig dat maakt me niks uit, ik weet de details niet.
Maar je begrijpt wat ik bedoel toch ??? Vrachtwagen chauffeurs moeten hun rust nemen en rijden dan heb je automobilisten daar tegenover die dag en nacht mogen rijden zonder contole....
En de opmerking dat een paard in een vrachtwagen vervoert moet ipv een trailer ???
Niet iedereen heeft geld voor een vrachtwagentje, ik ben blij met me trailertje.... of me paard nou 200.000 kost of 2000.... je moet toch veilig op pad kunnen zonder dat je aangereden wordt...
IHN schreef:Volgens mij kun je in Duitsland gelijk je rijbewijs een maand (en bij herhaling binnen een jaar 2 maand)inleveren bij rijden met mobieltje. Toch zie ik ze hier ook standaard met mobieltje. Volgens mij wordt er hier nergens gesproken over dat de chauffeur afgeleid was toch? Voor hetzelfde geld functioneerden de remlichten vd trailer niet..zelf druk ik altijd volautomatisch de alarmlichten aan zodra ik in file of langzaamrijdend verkeer kom en probeer altijd een aantal meters ruimte te laten zodat ik altijd nog iets naar voren kan als iemand td laat remt. Vervelende is dat er altijd van die etters zijn die het nodig vinden ertussen te kruipen...zouden ze wat mij betreft ook op mogen bekeuren..bij file of langzaamrijdend verkeer blijf je op de helft waar je zit tenzij je moet wisselen. Iedereen kan dan afstand houden en dat scheelt al behoorlijk.
beatje schreef:Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.
hagelslag schreef:IHN schreef:Volgens mij kun je in Duitsland gelijk je rijbewijs een maand (en bij herhaling binnen een jaar 2 maand)inleveren bij rijden met mobieltje. Toch zie ik ze hier ook standaard met mobieltje. Volgens mij wordt er hier nergens gesproken over dat de chauffeur afgeleid was toch? Voor hetzelfde geld functioneerden de remlichten vd trailer niet..zelf druk ik altijd volautomatisch de alarmlichten aan zodra ik in file of langzaamrijdend verkeer kom en probeer altijd een aantal meters ruimte te laten zodat ik altijd nog iets naar voren kan als iemand td laat remt. Vervelende is dat er altijd van die etters zijn die het nodig vinden ertussen te kruipen...zouden ze wat mij betreft ook op mogen bekeuren..bij file of langzaamrijdend verkeer blijf je op de helft waar je zit tenzij je moet wisselen. Iedereen kan dan afstand houden en dat scheelt al behoorlijk.
Helaas kost het telefoongebruik tijdens het rijden slechts 60 euro en je krijgt 1 punt in flensburg.
[ [url=m/hopxWt.png]Afbeelding[/url] ]
bigone schreef:Wanneer je in een file stilstaat dan zijn er niet zoveel achterste wagens die de alarmlampen aandoen. Maar een trailer is groot genoeg om te zien overdag dus echt een kwestie van niet opletten geweest, om welke reden dan ook.
beatje schreef:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170801_02997855 Zelfde ongeval met nog zwaardere tol.Jong mensenleven.
Die bulshit verhalen van auto'smaken meer ongevallen,ja fietsers ook maar de resultaten zijn vaak minder erg.Ik woon vlak aan een snelweg en zit veel op de baan.De vrachtwagen ongelukken en vooral het inrijden op hoor en zie ik steeds meer.Ik zie veelvrachtwagenchauffeurs bezig met hun telefoon en volgens mij is samen met de cruisecontrol op de oorzaak.Zo'n automatisch remsysteem zou fantastisch zijn voor iedere auto eigenlijk.
Kabayo schreef:Achja jullie snappen ook niet echt dat je zo'n 10 tonner niet even snel als een auto stil hebt staan.
En vrachtwagen chauffeurs met de mobiel? Volgens mij doet echt iedereen het, overal waar ik kijk zijn ze bezig met dat ding, fietsend, lopend, wandelen met de hond, paardrijdend, autorijden, trekker rijden, vrachtwagen rijden, zelfs op de wc. Dus ik vind het wel een ontzettend flut argument
Kabayo schreef:beatje schreef:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170801_02997855 Zelfde ongeval met nog zwaardere tol.Jong mensenleven.
Die bulshit verhalen van auto'smaken meer ongevallen,ja fietsers ook maar de resultaten zijn vaak minder erg.Ik woon vlak aan een snelweg en zit veel op de baan.De vrachtwagen ongelukken en vooral het inrijden op hoor en zie ik steeds meer.Ik zie veelvrachtwagenchauffeurs bezig met hun telefoon en volgens mij is samen met de cruisecontrol op de oorzaak.Zo'n automatisch remsysteem zou fantastisch zijn voor iedere auto eigenlijk.
Is wel logisch dat je het steeds meer hoort. De wereld raakt over bevolkt en de wegen worden te vol. En steeds meer files (bron weet ik zo niet, was laatst op het nieuws ) ik woon ook aan de snelweg maar heb maar 1 vrachtwagen ongeluk gezien in 4 jaar. En dat was een klapband. Ik heb wel 20 autos in de prak gezien.
Kabayo schreef:Beatje ik zeg nergens dat ik het normaal vind volgens mij? Maar ik zie er niet meer raar tegen op als iemand mij append inhaald.
Mijn mond valt juist open dat je alleen maar de vrachtwagen chaffeurs de schuld geeft