Enton van Esmee van Gijtenbeek verkocht naar Japan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Re: Enton van Esmee van Gijtenbeek verkocht naar Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:15

Ik heb genoten van jou topic's, maar wat zou jij nog meer genoten hebben van dit paard! Er is niks mooiers als jij jou werk straks op de OS ziet. Petje af, zo jong en dan al 2 paarden(waars meer) zo opleiden dat iemand anders, die op A kader niveau rijd, er zo mee weg kan rijden. Dat noem ik nou talent!!

Gefeliciteerd met de verkoop ook al is het nu een gevoelig onderwerp...

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:36

Moeilijk om zo vriend te zien gaan maar wat gaaf dat hij kans maakt in 2020 in Tokio te schitteren!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:00

Ik kan dat echt niet begrijpen, een paard wat je zelf hebt opgeleid en zo ver al mee bent gekomen verkopen :oo

Maargoed, ik ben dan ook zo sentimenteel dat ik waarschijnlijk van geen enkel die afscheid kan nemen, pas als ze overlijden...

Ben benieuwd wat we nog van hem gaan zien :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:08

wel superjammer. Dit was echt een combinatie, waarvan ik heeel erg benieuwd was, wat voor mooie scores die in de GP gingen rijden.

Maar ook te begrijpen. De schoorsteen moet roken, en zo'n gruwelijk talentvol en goed opgeleid paard ( en pas 8), daar zal wel veel vraag naar zijn. Met bijbehorend serieus hoge prijs.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:09

mirtedl schreef:
Grobbebol schreef:
Altijd jammer als je topper weggaat maar ik begrijp het wel als er veel geld wordt geboden.
Ik denk dat Enton niet helemaal naar Japan is gevlogen en dat hij verder in Nederland opgeleid wordt.
Dus niet helemaal uit het oog verloren.
Esmee zien wij over een paar jaar in de lichte tour gewoon weer terug met een nieuwe topper.

Waarom zou een Japans olympisch teamlid zijn paard in NL laten?

Ontzettend dapper besluit, houden van is ook loslaten, Enton kan laten zien wat hij nog meer in zijn mars heeft en dat heb jij hem maar mooi geleerd en dat pakt niemand jou meer af!! Wat een kroon op je werk :)

Dat gemekker over geld lijkt me hier ook niet nodig.

Dat doen die jappaners allemaal haha :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:55

Complimenten voor Esmee en haar moeder hoe kundig en professioneel zij dit 8jaar traject hebben bewandeld met Enton.
Hoe tof is het dat het paard wat jij van A t/m meer dan Z hebt opgeleid de kans gaat krijgen om op de OS te starten.
Kortom grote klasse!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:10

Ik wist niet dat je je tegenwoordig al zo moet verantwoorden voor de verkoop van een paard... hemeltje!

9 van de 10 reacties over "ik snap dit niet", "paard blijft tot de dood etc", hebben of geen paard of een paard wat bij lange na de waarde niet eens haalt. Dan is het makkelijk praten. Maar als de verkoop van een paard je deuren op andere vlakken kan openen, dan is het toch echt andere koek. En op dat vlak begrijp ik heel goed, dat ondanks het gemis, deze keuze gemaakt is!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:03

gefeliciteerd met de verkoop en succes met het zoeken naar een opvolger!

finalytrue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:21

Als je jezelf zogoed kent en weet dat waar jouw talenten liggen en die van je paard en deze keuze maakt dan verdien je enkel respect! We hebben het hier niet overeen amateur maar over een professional, dit is bij ieder paard waar Esmee opstapt het grote risico. Het is volledig onterecht om hier een mening te vormen over iemands bedoelingen, emoties en motieven als je deze persoon helemaal niet kent. Als je haar hele verhaal op Facebook leest ben je misschien iets minder uitgesproken in je mening....... Mocht je dit lezen Esmee, na de altijd veroordelende responses op bokt kan ik me voorstellen dat je medium niet meer bezoekt,............ Ik wens je alle goeds en meer voor de toekomst, Eton's tijd is nu, jouw tijd gaan we meemaken in de toekomst maar ook jou gaan we zeker zien knallen op het hoogste niveau dat weet ik zeker. En wat mij betreft, ik wacht geduldig af op wat komen gaat en ondertussen blijf ik genieten door jou te blijven volgen,..... you go girl!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:23

Allereerst wil ik het gros bedanken voor de ontzettend leuke, positieve woorden! Betekent veel voor me en ik vind het bijzonder te lezen dat een aantal nog goed weten waar ik vandaan kom, waarbij de roots ook deels op dit forum liggen :D Heel leuk! En we maken gewoon veel los bij mensen; emotie kent verschillende gezichten.

Zoveel mensen, zoveel meningen en ik kan me verplaatsen in de mensen die zeggen nooit afstand te zouden hebben gedaan van hun paard. Die perceptie snap ik volledig, dat is ook absoluut een grote afweging van mij geweest. Echter is het succes me echt een beetje "overkomen" dat alles in zo'n korte tijd zo sky high ging; dan kom je in een situatie terecht waarbij er zo ongelooflijk veel belangen en factoren komen kijken, dat je een serieuze afweging gaat maken. Veel van deze factoren worden ook al genoemd door een aantal mensen.
Heel lang heb ik 100% voor onze carrière gekozen en iedereen geweerd, maar ik ben me in dat opzicht ook bewust dat dat grenzen kent van mijn kant. Nederland kent een vaste garde in de top en daar kom je als nieuwkomer nagenoeg nooit tussen. Daar is ons land te sterk en te stug ( :D ) voor. Dus met dit besluit heb ik tevens ook een groeikeuze gemaakt voor hem op sportief vlak. Er zit nog zooooo veel meer in hem, dus het is mooi dat daar iig alle handvatten naar zijn om dat te laten excelleren.

En ja ik ga hem gruwelijk missen, maar ik weet wat voor super mooie mensgerichte ziel dit dier is en ik weet dus dat hij de nieuwe mensen om hem heen net zo gaat liefhebben. De rijstijl sluit ook precies aan op hoe ik hem heb gereden, dus ik heb hem oprecht met een goed gevoel uit handen gegeven. :) Ik vind dat ik niet anders dan trots kan zijn op ons hele traject, de uitkomst en wat de toekomst hem nog gaat brengen!

In plaats van dat ik verdrietig terugkijk dat hij weg is, ben ik juist trots dat zo'n paard in mijn leven is geweest!
En ik ga weer verder op twee jonge paarden uit eigen fok en daar ga ik lekker van proberen te genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:54

Verkopen is niks mis mee, en zeker niet als je weet dat je zelf wel hoger kan, maar de top dat niet, of heel moeilijk, toelaat, en je weet dat het paard wel verder en meer kan dan dit. En vanaf het filmpje op FB te zien krijgt het paard het gewoon hetzelfde, alleen dan met een man op z'n rug in plaats van een vrouw, het zag er in ieder geval heel relaxed uit. En, daarnaast, is het ook helemaal geen schande dat zoiets een business deal is. Omdat het een "normale" topruiter (al is normaal niet het juiste woord, mar geen Edward Gal of you name it) is, is het een doodzonde dat het paard verkocht wordt... Maar worden er niet om de haverklap toppaarden verkocht? Een paard is een stukje emotie, maar ook een stukje zakelijk goed. En daar is niks mis mee :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:57

Je hoeft je ook helemaal niet te verantwoorden esmee! Je komt wr wel, je bent voor velen denk ik een boegbeeld hoe je je als amateur toch ook naar boven kan boksen zonder op grote stallen te werken maar met je eigen paard!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:03

Geweldig mooie onderbouwing Esmee, het siert je en het is jullie van harte gegunt om nog meer van dit soort toppers deze mooie route te bewandelen :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:05

Aspen en witkop...... gave paarden

Esmee smeetjoew, vind jij het niet vervelend om weer helemaal Opnieuw moet beginnen met een jonge gup ipv doortrainen naar perfectie van het hoge niveau?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:06

Mooie reactie Esmee! Precies ook de reden waarom het topsport voor mij niet weggelegd zou zijn :')
Ben benieuwd naar de volgende toppers :)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:07

Kippenvel van je reactie Esmee!! Een mooie toekomst voor jullie beide door deze keuze te maken. Succes met de nieuwe generatie aankomende talenten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:39

smeetjoew schreef:
Allereerst wil ik het gros bedanken voor de ontzettend leuke, positieve woorden! Betekent veel voor me en ik vind het bijzonder te lezen dat een aantal nog goed weten waar ik vandaan kom, waarbij de roots ook deels op dit forum liggen :D Heel leuk! En we maken gewoon veel los bij mensen; emotie kent verschillende gezichten.

Zoveel mensen, zoveel meningen en ik kan me verplaatsen in de mensen die zeggen nooit afstand te zouden hebben gedaan van hun paard. Die perceptie snap ik volledig, dat is ook absoluut een grote afweging van mij geweest. Echter is het succes me echt een beetje "overkomen" dat alles in zo'n korte tijd zo sky high ging; dan kom je in een situatie terecht waarbij er zo ongelooflijk veel belangen en factoren komen kijken, dat je een serieuze afweging gaat maken. Veel van deze factoren worden ook al genoemd door een aantal mensen.
Heel lang heb ik 100% voor onze carrière gekozen en iedereen geweerd, maar ik ben me in dat opzicht ook bewust dat dat grenzen kent van mijn kant. Nederland kent een vaste garde in de top en daar kom je als nieuwkomer nagenoeg nooit tussen. Daar is ons land te sterk en te stug ( :D ) voor. Dus met dit besluit heb ik tevens ook een groeikeuze gemaakt voor hem op sportief vlak. Er zit nog zooooo veel meer in hem, dus het is mooi dat daar iig alle handvatten naar zijn om dat te laten excelleren.

En ja ik ga hem gruwelijk missen, maar ik weet wat voor super mooie mensgerichte ziel dit dier is en ik weet dus dat hij de nieuwe mensen om hem heen net zo gaat liefhebben. De rijstijl sluit ook precies aan op hoe ik hem heb gereden, dus ik heb hem oprecht met een goed gevoel uit handen gegeven. :) Ik vind dat ik niet anders dan trots kan zijn op ons hele traject, de uitkomst en wat de toekomst hem nog gaat brengen!

In plaats van dat ik verdrietig terugkijk dat hij weg is, ben ik juist trots dat zo'n paard in mijn leven is geweest!
En ik ga weer verder op twee jonge paarden uit eigen fok en daar ga ik lekker van proberen te genieten!

Daar mag je zeker trots op zijn en ook op jezelf! een weloverwogen keuze.
Ik wens je veel succes met je jonge paarden, en ben benieuwd naar hun ontwikkeling.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:26

Allereerst nogmaals gefeliciteerd met de verkoop van dit geweldige talentvolle paard.
Je hebt hem super opgeleid, dit in combi met zn talent maakt een totaalplaatje wat niemand ontgaat.

Een mooier compliment/kroon op je werk kun je niet krijgen.

Ik hoop nog veel van hem te horen, succes met je andere talenten!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:31

top!