Ilana (23) schrijft blog aan meisje dat haar filmde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:17

Ik heb t nog nooit gezien en vond het erg vreemd: die fotograaf. Mensen gedragen zich volgens mij ook anders als er een fotograaf bij is, je bent je veel meer bewust van je eigen gedrag en bent misschien onbewust bezig met wat anderen van je gedrag zouden kunnen vinden. Zo kun je toch niet "in het moment" leven en kun je toch niet oprecht en spontaan voelen?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik met heel andere dingen bezig zou zijn als ik daar zou liggen: paniek omdat m'n lijf niet meedoet. Zoeken van m'n vriend die mee moet. Evt als ze mee zijn paniek om de hondjes die ook goed thuis moeten komen.

Geloof niet dat ik het zo druk zou hebben gehad met die mensen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:20

Ik snap dat soort mensen ook nooit, waarom anders mans ellende gaan filmen.

Heb het jaren terug mee gemaakt en oh wat was ik boos.
Een vriend van ons had een heftig ongeluk gehad op de autocross, brandweer is er aan te pas gekomen om hem uit zijn crosswagen te knippen. En is geplankt afgevoerd.
Terwijl wij stonden te wachten (wij moesten alle verdere spullen meenemen) stond er een flinke menigte achter ons. Er werd gigantisch geduwd, want stel je voor dat je het niet goed kan zien. Maar het ergste was wel, die man met die film camera. We hadden al een paar keer gevraagd of hij wilde stopen met filmen. Maar we werden compleet genegeerd. En maar duwen omdat hij een beter beeld wilde. Nou sorry toen ben ik echt gigantisch ontploft, ik hem hem gezegd dat hij nu moest stoppen met filmen zoniet dat ik die camera achter in z'n strot zou rammen. Misschien niet netjes, maar hij schrok enorm en maakte dat hij weg kwam.
Walgelijk zulke ramptoeristen!

maximuss

Re: Ilana (23) schrijft blog aan meisje dat haar filmde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:17

Als er tijdens interventies mensen opdringerig filmen en in de weg staan dan gaan we het eenmaal verbaal laten merken en de volgende keer gaat de mobiel/ camera gaan vliegen... Heb zo al een pak kapotte telefoons op mijn geweten ;-) , wie niet horen wil moet maar voelen... En wie hardnekkig in de weg staat, kan een brancard of ander materiaal tegen hen geramd krijgen...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:29

Filmen is inderdaad not done,(net als de hulpverlening in de weg lopen) maar om er nou zo'n ophef over te maken.. denk na 3/4 jaar dat t "film" meisje wel een andere telefoon heeft of al lang t filmpje verweiderd heeft

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:43

8)7 Filmpjes kunnen jaren later ineens opduiken. Maar het hele filmen an sich is toch al gestoord genoeg? Het is toch geen Droomvlucht uit de Efteling wat je aan het filmen ben. Het is die hele mentaliteit van filmen op je zwakste moment.

Dit hoeft toch niet eens uitgelegd te worden waarom dit niet kan? Het is alsof een wildvreemde ineens jouw veulen rijdt op jouw eigen terrein in jouw afgesloten weiland. Alsof je ontdekt dat het hotel waar je vorige week sliep, een verborgen camera in de badkamer had opgehangen en die beelden nu bij de politie liggen voor nader onderzoek. Alsof je nadat je naar de wc bent geweest, een hele tijd met je rok in je string hebt gelopen op een schoolfeest en een klasgenoot van je nu vertelt dat hij een filmpje heeft gemaakt van jou in je blote billen tot het moment aan toe waarop de wiskundeleraar je waarschuwt over je rok...

Ik vatte haar bericht trouwens op als een bericht aan iedereen die meteen zijn telefoon pakt. Zoals je hebt kunnen lezen zijn er hier ook meerdere mensen die ervaring hebben met die camera op ongepaste momenten.

*\o/* voor de kapotte telefoons van mensen die niet luisteren en in de weg staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:47

LiannePuthzy schreef:
Filmen is inderdaad not done,(net als de hulpverlening in de weg lopen) maar om er nou zo'n ophef over te maken.. denk na 3/4 jaar dat t "film" meisje wel een andere telefoon heeft of al lang t filmpje verweiderd heeft

Daar gaat het toch niet om of ze dat filmpje nog heeft.
Het gaat gewoon over het onfatsoenlijke van mensen die het doen.
Welke meerwaarde denken die mensen dat het filmen heeft? En welk doel?

Ik denk dat zij gewoon wil laten weten wat het met haar gedaan heeft en dat andere mensen die het maar doodnormaal vinden nu misschien ook eens gaan nadenken voordat ze de telefoon pakken.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:09

Vanavond word er aandacht aan besteed bij RTL Late Night.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:15

Is dit nou een waargebeurd iets of een campagne?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:22

LumosNox schreef:
8)7 Filmpjes kunnen jaren later ineens opduiken. Maar het hele filmen an sich is toch al gestoord genoeg? Het is toch geen Droomvlucht uit de Efteling wat je aan het filmen ben. Het is die hele mentaliteit van filmen op je zwakste moment.

Dit hoeft toch niet eens uitgelegd te worden waarom dit niet kan? Het is alsof een wildvreemde ineens jouw veulen rijdt op jouw eigen terrein in jouw afgesloten weiland. Alsof je ontdekt dat het hotel waar je vorige week sliep, een verborgen camera in de badkamer had opgehangen en die beelden nu bij de politie liggen voor nader onderzoek. Alsof je nadat je naar de wc bent geweest, een hele tijd met je rok in je string hebt gelopen op een schoolfeest en een klasgenoot van je nu vertelt dat hij een filmpje heeft gemaakt van jou in je blote billen tot het moment aan toe waarop de wiskundeleraar je waarschuwt over je rok...

Ik vatte haar bericht trouwens op als een bericht aan iedereen die meteen zijn telefoon pakt. Zoals je hebt kunnen lezen zijn er hier ook meerdere mensen die ervaring hebben met die camera op ongepaste momenten.

*\o/* voor de kapotte telefoons van mensen die niet luisteren en in de weg staan.

Ik vind de vergelijkingen een beetje vreemd hoor. Ik keur het filmen ook niet goed, maar andersom zou het me echt geen donder kunnen schelen of ik op dat moment door iemand gefilmd word. Anders zou het zijn als ze het helemaal viraal laat gaan, maar dat is zo te horen niet eens gebeurd. Je kunt een gebeurtenis op verschillende manieren interpreteren en ik zou het niet zo negatief doen als dit meisje.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:02

bruintje123 schreef:
LiannePuthzy schreef:

Daar gaat het toch niet om of ze dat filmpje nog heeft.
Het gaat gewoon over het onfatsoenlijke van mensen die het doen.
Welke meerwaarde denken die mensen dat het filmen heeft? En welk doel?

Ik denk dat zij gewoon wil laten weten wat het met haar gedaan heeft en dat andere mensen die het maar doodnormaal vinden nu misschien ook eens gaan nadenken voordat ze de telefoon pakken.

Voor zover ik begrepen heb, heeft dat meisje niet het ongeluk van 3 jaar geleden gefilmd. Maar afgelopen dinsdag op dat evenement toen ze een paniek aanval kreeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:11

Sheran schreef:
LumosNox schreef:

Ik vind de vergelijkingen een beetje vreemd hoor. Ik keur het filmen ook niet goed, maar andersom zou het me echt geen donder kunnen schelen of ik op dat moment door iemand gefilmd word. Anders zou het zijn als ze het helemaal viraal laat gaan, maar dat is zo te horen niet eens gebeurd. Je kunt een gebeurtenis op verschillende manieren interpreteren en ik zou het niet zo negatief doen als dit meisje.

Ik denk dat dat anders is wanneer je een 'zwakkere versie' van jezelf bent geworden en daar elke dag mee geconfronteerd wordt en regelmatig je leven uit handen moet geven... Dan ga je onvermijdelijk anders redeneren.. Dat heeft weinig te maken met negatief, wel met de onmacht die ze voelt.
Ik kan het niet goed uitleggen denk ik... Maar het is volgens mij geen negativiteit.. Ik proef veel onmacht en verdriet (hunkering naar toen het nog goed ging).. En dat kan je haar IMO niet verwijten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:44

Niet altijd gaan dat soort filmpjes via facebook etc, maar ook vaak via whats app.
Was laatst toch ook ergens met dat ongeluk met fatale afloop dat rondging via whats app incl schokkende beelden.

Ik zie dit ook niet als negatief doen van het meisje. Waar haalt een ander het lef en fatsoen vandaan om iemand op die manier te gaan filmen. Heeft naar mijn mening te maken met normen en waarden dat je zoiets gewoon niet doet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:12

kiki1976 schreef:
Niet altijd gaan dat soort filmpjes via facebook etc, maar ook vaak via whats app.
Was laatst toch ook ergens met dat ongeluk met fatale afloop dat rondging via whats app incl schokkende beelden.

Ja dat was hier iig ook zo. Wat verschrikkelijk. Dat het gebeurt is al heel erg, maar dat je er op zo'n manier mee geconfronteerd wordt... Hoe halen mensen het in hun hoofd om A) zo'n filmpje te maken van iemand die het gevecht met de dood aan het verliezen is en B) dat daarna fijn via whatsapp rond te sturen.

Dan heb je toch een steekje los?!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:50

Qimm schreef:
kiki1976 schreef:

Ja dat was hier iig ook zo. Wat verschrikkelijk. Dat het gebeurt is al heel erg, maar dat je er op zo'n manier mee geconfronteerd wordt... Hoe halen mensen het in hun hoofd om A) zo'n filmpje te maken van iemand die het gevecht met de dood aan het verliezen is en B) dat daarna fijn via whatsapp rond te sturen.

Dan heb je toch een steekje los?!

Volgens mij wel meer dat één!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:43

Hier is het interview op rtl voor degenen die het verhaal eventueel willen luisteren. Het is toch wel iets om nu Ilana zelf het verhaal te horen vertellen. Echt knap en goed dat er meer aandacht aan deze dingen worden gebracht!

http://www.lindanieuws.nl/nieuws/fragme ... g-ongeluk/

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:52

emilyslaluna schreef:
Hier is het interview op rtl voor degenen die het verhaal eventueel willen luisteren. Het is toch wel iets om nu Ilana zelf het verhaal te horen vertellen. Echt knap en goed dat er meer aandacht aan deze dingen worden gebracht!

Ik vind dat ze het knap verteld in het filmpje.
Overgens wel weer jammer dat zo'n nieuwssite het dan blijkbaar weer belangrijker vind om snel iets te publiceren over een populair verhaal en de betreffende schrijver dan niet eens het filmpje lijkt te hebben gekeken.

Citaat:
n 2014 werd Ilana de Boer (23) slachtoffer van een ernstig ongeluk. Nadat ze van de laadklep van een vrachtwagen viel en haar paard vervolgens bovenop haar, lag ze volkomen hulpeloos op de grond. Gelukkig was de EHBO snel ter plekke, maar terwijl ze op een brancard werd afgevoerd, zag ze vanuit haar ooghoeken dat ze werd gefilmd door een meisje. Ilana: “Ik weet niet wat ze van plan was met dat filmpje, maar ik hoorde alles.” Ze wilde het meisje vragen om het filmpje te verwijderen, maar er kwam geen woord uit haar mond. “Mijn kaken waren helemaal verkrampt, dus ik kon niet meer praten.

AANGETAST IN HAAR PRIVACY
Nadat ze deze week zelf getuige was van een heftig ongeluk, kwamen al die gevoelens weer naar boven. Ilana hield blijvend hersenletsel aan het ongeval over en prikkels komen extra heftig bij haar binnen, zo zegt ze. Om haar gevoelens kwijt te kunnen, schreef ze een open brief aan de jonge vrouw die haar drie jaar geleden ongevraagd filmde.”

Dit is namelijk echt totaal niet het verhaal wat ze in het filmpje verteld :? .

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:58

liedje89 schreef:
emilyslaluna schreef:

Ik vind dat ze het knap verteld in het filmpje.
Overgens wel weer jammer dat zo'n nieuwssite het dan blijkbaar weer belangrijker vind om snel iets te publiceren over een populair verhaal en de betreffende schrijver dan niet eens het filmpje lijkt te hebben gekeken.

Citaat:
n 2014 werd Ilana de Boer (23) slachtoffer van een ernstig ongeluk. Nadat ze van de laadklep van een vrachtwagen viel en haar paard vervolgens bovenop haar, lag ze volkomen hulpeloos op de grond. Gelukkig was de EHBO snel ter plekke, maar terwijl ze op een brancard werd afgevoerd, zag ze vanuit haar ooghoeken dat ze werd gefilmd door een meisje. Ilana: “Ik weet niet wat ze van plan was met dat filmpje, maar ik hoorde alles.” Ze wilde het meisje vragen om het filmpje te verwijderen, maar er kwam geen woord uit haar mond. “Mijn kaken waren helemaal verkrampt, dus ik kon niet meer praten.

AANGETAST IN HAAR PRIVACY
Nadat ze deze week zelf getuige was van een heftig ongeluk, kwamen al die gevoelens weer naar boven. Ilana hield blijvend hersenletsel aan het ongeval over en prikkels komen extra heftig bij haar binnen, zo zegt ze. Om haar gevoelens kwijt te kunnen, schreef ze een open brief aan de jonge vrouw die haar drie jaar geleden ongevraagd filmde.”

Dit is namelijk echt totaal niet het verhaal wat ze in het filmpje verteld :? .

Ja ik vond het ook al apart. Ze hebben beiden voorgevallen door elkaar gehaald...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:06

Zeker in de context van een maatschappij waar mensen niet om elkaar geven en vaak liever foto's maken (voor op social media) dan iemand helpen vind ik het wel een beetje zuur. Dan hoop je dus aandacht te krijgen voor het wat een heleboel mensen overkomt als ze in het openbaar een ongeluk krijgen of onwel worden. Maar het is dan uiteindelijk duidelijk toch niemand daar te doen om je verhaal, want daar luisteren ze niet eens goed genoeg naar om het even coherent samen te vatten, maar gewoon om zsm een verhaal naar buiten te knikkeren om clicks te generen naar je matige nieuwssite :r

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:17